Monday, June 29, 2009

Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata . TG Nik Aziz (Mursyidul Am Pas) bukan pejuang Islam sebenar.




Dalam pada itu, Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia, Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, perdebatan itu tidak harus diadakan kerana Mursyidul Am Pas bukan pejuang Islam yang sebenar. Beliau menuduh UMNO sebagai komunis dan bagi saya kata-kata seperti ini tidak sepatutnya dikeluarkan oleh seorang individu yang mendakwa berjuang atas nama Islam dan mengaku dirinya seorang alim. ''Nik Abdul Aziz sebenarnya adalah seorang pejuang politik dan ini terbukti apabila beliau sanggup bekerjasama dengan DAP tetapi tidak mahu bersatu-padu dengan parti Melayu Islam," katanya.

Bagi pendapat atau pandangan datuk pemikir ni, siapa yang pejuang Islam sebenar?

1. Tun Madey
2. Paklah ( pengasas Islam hadhari)
3. Najib
4. Musa Hitam ( memali)
5.Rais Yatim
6. Adnan Mansor

ada sape2 lg tak yang boleh di lebel sebagai pejuang islam sebenar ?

Parti Melayu Islam?

Parti apa tu? UMNO ke?

Tun Madey pun mamak. bkn melayu pun, nak kata memperjuangkan islam, tak juga, yang menyekat bantuan untuk sekolah agama rakyat tu bukan arahan dari Madey / UMNO ke?

Asal tuduh UMNO jahat/kominis secara otomatik gugur lah keislaman TG Nik Aziz. Macam cita 3 abdul la pulak. Bila sebut je pasal hopital, semua harta Abdul Wahub kena potong.

Memang hebat betul cara pemikiran datuk pemikir ni...

dapat ape2 tak atuk?

SESAT- Menyesat kan Orang Melayu je puak puak ni. kuburkan la cepat2 buat nyemak mata memandang je

PETIKAN DARI BLOG AMK KOTA RAJA.

Sebenarnya, kerajaan sudah boleh membuat keputusan sama ada mahu membenarkan Chin Peng pulang ke Malaysia atau tidak tanpa perlu merujuk kepada rakyat kita.

Mungkin tiada suatu peraturan pun atau prosedur yang menetapkan bahawa sesebuah negara itu perlukan sokongan majoriti rakyat untuk menerima seseorang kembali menjadi warganegara di negara berkenaan.

Ringkasnya, penguasa boleh saja menyatakan tidak ke atas pulangnya Chin Peng dan kita tidak perlu lagi berbalah mengenai hal tersebut.

Tapi, memang sengaja hal komunis ini dikembangkan sebagai wacana baru besar-besaran di media, forum seolah-olahnya ia suatu wabak baru yang mengancam kita; mengalahkan masalah ancaman selesema babi yang melanda negara baru-baru ini.

Kerajaan boleh terus menyatakan tidak kepada usaha mengembalikan Chin Peng dan hal itu terus didiamkan sahaja. Tapi, kenapa ia dipanjangkan ke dalam media?

Umno pun tahu bahawa akan ada kalangan rakyat yang bersedia dengan kembalinya Chin Peng dan ada yang tak bersetuju. Dengan sebab itu, rakyat kita akan kembali dipecahkan dengan menimbulkan isu ini.

Apabila rakyat dipecah-pecahkan, semangat kekitaan dikoyak-rabakkan, maka senanglah Umno meneruskan penjajahannya apabila ikatan perpaduan sesama rakyat musnah.

Matlamat Umno memecahbelahkan ikatan

Itu saja matlamat Umno menimbulkan isu-isu. Bukan ikhlas, tetapi untuk pecahbelahkan umat. Sebab itu Umno takut debat. Debat itu akan menyebabkan tembelang Umno pecah.

Bukti mudah, Najib menolak debat bersama Mursyidul Am Pas dengan 'memperalatkan' kedua-dua mantan PM sebelum ini, Dr Mahathir dan Abdullah Ahmad Badawi.

Najib tidak akan berani mengeluarkan kenyataannya sendiri. Yang tersiar adalah gambar dia sedang mengangkat telefon, kononnya sedang menerima panggilan Presiden Obama yang berunding dengannya berhubung usaha membebaskan tahanan Guantanamo.

Kembali kepada isu komunis misalnya, bukan tiada fakta yang menunjukkan bahawa hal pegangan seseorang itu bukanlah penyebab kepada seseorang itu tidak layak memohon menjadi warganegara di negara ini.

Contohnya, ketika mantan ketua pengarang Utusan Melayu Said Zahari dibawa semula masuk ke Malaysia ketika Dr Mahathir mula menjadi PM dahulu.

Dr Mahathir saat itu telah membatalkan larangan yang dikenakan ke atasnya yang pernah dilarang memasuki Malaysia suatu masa dahulu oleh Tunku Abdul Rahman.

Larangan Tunku itu tak pernah dibatalkan ayah Najib, Tun Abdul Razak dan Tun Husein Onn, bapa kepada Hishammuddin sendiri. Hanya Mahathir yang membatalkan terus, lalu Said Zahari yang pro Sosialis dan perjuangan berhaluan itu akhirnya boleh diterima.

Tiada pula heboh-heboh di media dan tiada pula diangkat sebagai tajuk wacana, forum-forum untuk memecah-belahkan rakyat.

'Ajaran Sesat' Umno?

Ayah Pin didakwa mempunyai kerajaan di langit. Ini simbolik kepada kuasa, pengaruh dan inilah yang menyebabkan parti pemerintah, penguasa Umno berhati-hati dan berjaga-jaga. Jika ajaran sesat itu tidak bermotif politik dan kuasa, Umno tak peduli sangat.

Umno menyesatkan pemikiran rakyat dengan kurikulum Sejarah sejak merdeka mungkin. Hampir semua kisah perjuangan kemerdekaan ini Umno yang memonopolinya. Kita tidak lagi peduli tentang bagaimana Sosialis berjuang menentang neo-kolonialisme.

Mari mengkaji kesesatan pemikiran Umno sehingga memaksa rakyat meraba-raba dalam kegelapan. Ambil kes Henry Gurney sebagai contoh.

Media yang ditunggang Umno melaporkan kemuncak pembunuhan Henry Gurney adalah kemuncak kepada kekejaman pengganas komunis.

Umno sepertinya terlupa bahawa Henry Gurney adalah penjajah. Penjajah British. Di sini penjajah tentu seorang pengganas. Komunis dianggap pengganas, tapi komunis bukannya penjajah. Di sini, kita kena ingat, siapakah yang lebih merbahaya?

Penjajah tentunya pengganas, tetapi pengganas tak semestinya penjajah. Sekali lagi, siapa yang lebih merbahaya?

Sesuai dengan namanya yang bersifat penjajah dan pengganas, negara kita mengabadikan nama Henry Gurney kepada sekolah jahat. Henry Gurney Prisoners School atau Sekolah Tahanan Henry Gurney adalah sekolah penjara di Melaka.

Henry Gurney, pegawai Empayar British dari Palestin?

Siapa Henry Gurney? Kitab sejarah sekolah tidak menjelaskan siapa beliau. Sebelum dia datang ke Malaya, dari manakah dia datang? Umno tidak menjelaskan semuanya.

Menurut laporan, daripada 1944 sehingga 1946, beliau adalah Chief Secretary kepada kerajaan mandat Palestin. Selepas 1946, beliau dibawa ke Malaya sehingga 1948.

Jasa Henry Gurney agak besar dan cemerlang di Palestin. Ketika inilah wilayah Palestin mula diancam peceroboh Yahudi, Zionis sedikit demi sedikit. Atas sebab itu, kita patut mengenal siapakah sebenarnya Henry Gurney ini ketika Umno menyesatkan kita.

Berdasarkan rekod-rekod cemerlangnya dalam membantu Zionis melebarkan pengaruh penjajahan di Palestin itu, maka pada 1951, Henry Gurney telah ditembak mati dalam perjalanan pulang ke Bukit Fraser.

Tapi, mungkin pihak komunis bukan membunuh Henry Gurney di atas wataknya sebagai pihak British yang membantu Zionis dalam penjajahan ke atas Muslim di Palestin.

Komunis membunuhnya kerana dia adalah wakil penjajah British yang ingin meluaskan taklukan empayar British ke atas Malaya.

Justeru, Umno dengan kesesatannya telah kesampingkan watak Henry Gurney ini sebagai penjajah Muslim di Palestin. Tuhan telah gerakkan komunis untuk membunuh musuh kita sendiri yang telah memusnahkan Palestin.

Maka setidak-tidaknya kita kena tahu bahawa Henry Gurney adalah perancang keganasan dan arkitek penjajahan yang jauh lebih hebat cengkamannya ke atas kemanusiaan.

Betapa 'mulianya' Henry Gurney ini dalam pandangan kita sehingga selepas kematiannya, namanya dan penjajah British telah diangkat sebagai wira yang menyelamatkan daripada pengganas komunis, sedangkan British adalah pengganas dan penjajah di Palestin.

Itu antara kisah kesesatan Umno dan 'ajaran sesat' parti itu dalam menenggelamkan watak gelap penjajah British hingga menampilkan yang indah-indah saja tentang British.

Kesesatan Umno; terjebak amalan sihir?

Satu lagi masalah yang melingkari Umno ialah kebanyakan para pendokongnya ada yang telah menggunakan khidmat, pawang, bomoh dan dukun untuk mengejar kekuasaan.

Menjelang pemilihan perhimpunan agung parti itu termasuklah ketika pilihan raya umum sedang berlangsung, akan ada saja rumah-rumah pawang dan dukun dikunjungi.

Daripada maklumat-maklumat orang-ramai, kerap juga kita dengar bahawa ajaran sesat Ayah Pin misalnya terkait dengan sihir sehingga menyebabkan ramai yang terpedaya.

Ilmu sihir jelas bertentangan dengan ajaran agama biarpun Najib membangunkan institusi Islam seperti Baitul Mal dan Abdullah melayangkan idea Islam Hadhari sebelum ini.

Pendek kata, idea penubuhan Baitul Mal dan segala agensi Islam tidak membatalkan dosa beramal dengan ilmu hitam dan sihir. Ini pun, sebahagian ciri-ciri ajaran sesat.

Dalam sebuah klip video YouTube ada ditunjukkan dakwaan terhadap isteri Najib yang kononnya telah mengguna khidmat pawang, bomoh dan dukun sebelum menikahi Najib dan selepas menikahinya. Najib dan Rosmah wajib membersihkan nama mereka.

Barangkali, tiada jalan lain untuk menutup semua ini melainkan dengan cara memberikan kesibukan ke atas fikiran rakyat dengan isu Kerajaan Perpaduan, isu sama ada Chin Peng wajar dibawa ke Malaysia atau pun tidak, termasuklah isu-isu remeh lain.

Di dalam YouTube, anda cuma perlu menaip Rosmah puaka dan tontonlah dakwaan yang terkait dengan isteri Perdana Menteri itu.

Jangan-jangan apakah ini antara sebab kenapa Perdana Menteri enggan berdebat bersama Mursyidul Am Pas tersebut? Wallahu'alam ... _

0 comments

Perarakan mengarak Salful ke mahkamah akan di adakan. Ada sape nak ikut?


PERHIMPUNAN Rakyat kononnya. Sebuah blog yang jenamanya pun kita dah tahu sememangnya anti DS Anwar dan PKR iaitu blog Anti PKR dikatakan akan mengadakan perhimpunan besar-besaran untuk meraikan `kemenangan Saiful diliwat' pada 08 Jul nanti.

Mungkin depa ni memang anti PKR atau mereka ini org2 yang gila publisiti, atau mungkin juga ....malu nk cakap le...

Yang sampai nak perhimpunan besar2an tu napa?
Ada main kompang tak?
Ada permit polis tak?
Ada panggil wartawan luar negara tak?
Ada dapat habuan tak?


Bukankah ini jelas menunjukkan bahawa Saiful adalah seorang manusia yang "gila populariti" dan sedang menunggu sesuatu habuan sebenarnya. Kenyataan demi kenyataan yang dibuat dalam blog peribadinya antara lain seolah-olah "memperli" Datuk Seri Anwar Ibrahim terhadap kes ini.

Malah beliau seolah-olah masih ingin mempertahankan dirinya diliwat biarpun apa jua laporan yang dikeluarkan oleh pihak hospital. Saiful bijak menggunakan "ayat-ayat Al-Quran dan hadis nabi" untuk menunjukkan dirinya begitu alim dan faham tentang Islam. Malah beliau juga sering menyebut "Kepada Allah Ku Mohon Kekuatan dan Berserah.. Yang HAK pasti BERDIRI, Yang BATIL pasti JATUH!" dalam setiap posting yang dibuat dalam blog peribadinya www.mohdsaifulbukhari.blogspot.com

Satu dunia akan tau nanti, betapa megah nya Saiful nanti, belum pernah terjadi lg macam ni,
Rakyat mana kah yang akan berhimpun meraikan kehadiran saiful itu nanti?
Kengakawan dia la tu,mungkin ada habuan kot, paling tidak ai botol,nc bungkus dan tempat penginapan,

Megah ke?

Ikut hang la labu...

(tulisan merah ikhsan dari PDO)

TG NIK AZIZ memang hebat-Najib tak kata ape ape pun,,2 bekas PM,Menteri2 ,NGO2- semua kata jangan. JANGAN TAK LAWAN. LU ORG SEMUA, PENAKUT LA

Kenapa Najib takut, kenapa menteri2 takut, kenapa bekas pm juga takut bila TG Nik Aziz ajak Najib berdebat?

Adakah kerana ia buang masa?

Tun Madey kata debat ini akan jadi bahan hiburan, Tun... Kat tv ada macam2 hiburan, dari program realiti, pertandingan nyanyian dan bnyak lagi, tiap2 hari pun ada, Debat TG Nik Aziz ngan Najib bukan nya ada selalu..Ni la baru pertma kali nk di buat. Tun Madey pun rasa takut juga ke?

Kenapa?

Pak Lah juga rasa takut ke?

Kenapa?

Bukan kah debat ini landasan terbaik bagi Najib untuk merealisasi kan kerajaan perpaduan yang sebuk sangat di perkatakan.

Landasan yang paling baik untuk UMNO nak hentam Pas.

Masaalah nya bukan buang masa, masaalah besar nya adalah kerana takut akan trbongkar nya segala keburukan pemrintahan UMNO.

Buat bekas2 PM, menteri2 juga MT, usah la nk bising , hangpa bukan ada kuasa banyak mana pun, setakat cakap je boleh la

TG Nik Aziz nak bercakap dengan org yang memerintah, kan senang, kalau nak ubah, nak tukar ape2 pun.

Sunday, June 28, 2009

Tak kan takut ngan org tua kot?

KOTA BHARU, 27 Jun (Hrkh) - Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan beliau bertekad untuk berdepan secara terbuka dengan Presiden Umno, DatO' Seri Najib Razak dalam masa terdekat menerusi 'mujadalah' (debat).
Beliau berkata. untuk tujuan itu, draf surat rasmi telah pun di siapkan dan akan di kirim dengan kadar segera kepada Najib yang juga peresiden UMNO juga merangkap PM malaysia.









Apa lg PM, TG Nik Aziz dah mencabar, berani ke tak?
jangan bagi malu melayu UMNO, rasa2 boleh 'makan' cuba sambut cabaran TG Nik Aziz tu,

Jangan jadi bacul...

Jangan jadi macam Sabbery Chik yang mencabar Anuar Ibrahim... buat malu je,

Saturday, June 27, 2009

Ikut sedap mulut je Mustapa Mohamad bercakap.UMNO berjuang bermati matian mempertahan kan tanah air dari ancaman komunis, EH YE KE?

Kumpulan Ayah Pin, Tshirt dacing tu bukan BN punya ke?


KUALA KRAI 26 Jun – Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semakin keterlaluan dalam berpolitik mungkin kerana terlalu lama memimpin negeri ini sehingga sanggup mengeluarkan kenyataan yang mengguris perasaan umat Islam.(dari parti UMNO je)

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Kelantan, Datuk Mustapa Mohamed .
Tegasnya, Nik Abdul Aziz perlu ingat bahawa kerajaan yang dipimpin oleh UMNO telah berjuang berhabis-habisan menghapuskan ancaman komunis di negara ini dan memerangi unsur-unsur yang boleh menjejaskan pegangan umat Islam.

“UMNO yang berjuang untuk menghapuskan komunis di negara ini, UMNO juga yang bermati-matian mempertahankan tanah air ini, kalau tidak kerana UMNO yang mengharamkan komunis Nik Abdul Aziz pun belum tentu lagi hidup di Malaysia.(mati hidup adalah urusan Allah, bukan kuasa UMNO)


Bila masa nya UMNO mengangkat sejata melawan komunis?

Yang berjuang mempertahan kan negara dari ancaman komunis adalah askar askar melayu dari Malay Regiment.


Mpaja.(Malayan people anti japanase army)
AWAS (angkatan wanita sedar)
API (angkatan pemuda insaf)

mereka juga pejuang melawan penjajahan jepun,

Kat mana sejarah perjuangaan UMNO menentang komunis?


UMNO cuma ada semasa Malayan Union hendak ditubuh kan,Berapa ramai pejuang2 bangsa melayu berhimpun meminta semua raja2 melayu jangan menanda tangani pengistiharan malayan union, Masa inilah UMNO baru ditubuhkan, dah di jadikan alat atau klon kepada Malayan Union,

Jangan nak belit cerita, dalam buku sejarah pun ada tertulis.

TG Nik Aziz pun tau sejarah UMNO, kalau tak, tak kan beliau berani berkata begitu,

Bagitu juga tentang Islam, dimana kan perjuangan UMNO bermati matian mempertahan kan Islam?

Bermati matian tidak meluluskan warta hukum hudud di kelantan adalah.Macam macam UMNO kata tentang hukum hudud itu.

Boleh jelas kan tak, dimana yang UMNO memperjuang kan Islam?
UMNO memerangi unsur2 yang mejejaskan umat Islam?

Ape yang telah di haram kan nya?

Membawa masuk konsert artis barat?

Buat masjid yg besar2?
buat masjid kat pulau?
Anjur kan musabaqah?
Rayakan maulidur rasul?

Entah la...

PAS dah tutup, dah kunci rapat, Ketua Penerangan UMNO cuba nak buka balik, Awat la hangpa tak reti bahasa Melayu


KUALA LUMPUR 25 Jun – UMNO masih membuka pintu kepada Pas untuk berunding mengenai kerajaan perpaduan meskipun ia telah ditolak oleh pakatan pembangkang.

Ketua Penerangannya, Ahmad Maslan berkata, sebagai parti yang menjaga kepentingan orang Melayu dan negara, UMNO sentiasa mengamalkan dasar buka pintu terhadap apa jua cadangan yang mampu membawa kebaikan.

Gamak nya, Ketua Penerangan UMNO ni baru je bangun dari pengsan.. dah seminggu berlalu, masih nak cita pasal UG, macam mana la depa lantik org macam ni,,, org kata tak mau, masih sebuk pelawa lg...

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat mengambil keputusan menolak idea kerajaan perpaduan selepas Majlis Presiden Pakatan Rakyat mengadakan mesyuarat sejam di Parlimen hari ini.
Membacakan kenyataan selepas mesyuarat itu, Ketua Umum Pakatan Rakyat, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata:"Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan Umno-Barisan Nasional yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan jahat serta tindakan terdesak Umno untuk menggugat kekuatan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat dukungan rakyat." Kenyataan itu ditandatangani oleh Anwar; Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang telah dibacakan dalam sidang media di lobi Parlimen.

Friday, June 26, 2009

Malaysia bakal anjur tenis Jelajah Dunia- Pembaharuan untuk rakyat yang PM dapat lakukan, Selepas GPFI dari Tun Madey,Monsoon Cup dari Pak Lah


KUALA LUMPUR 26 Jun - Kejohanan tenis Jelajah Dunia ATP buat pertama kali bakal diadakan di Malaysia pada 26 September hingga 4 Oktober ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah melancarkan kejohanan tersebut yang dikenali sebagai Jelajah Dunia ATP 250 - Terbuka Malaysia di Hotel Mandarin Oriental hari ini. - Utusan

Bukan anti sukan, juga bukan nak marah, cuma sakit hati je, Ape penting nya penganjuran ATF kat Malaysia ni?
Macam juga GPFI,MC..apa yang rakyat dapat?
Bermegah? Bangga? pada siapa rakyat nk bangga?

Yang bangga cuma pemimpin je, rakyat yang sakit,berapa banyak rakyat yang miskin,yang papa kedana, tak ada pembelaan pun, kadar tol makin naik, harga barang keperluan makin meningkat,

Hanya inikah pembaharuan yg mampu PM bawa di bawah selogan 1Malaysia Rakyat Dahulukan?

Hanya ini je ke yang mampu PM,TPM dapat laku kan?

Ada terlebih baik gunakan otak seorang pemuzik, paling tidak setiap hari ada je ciptaan yang baru.

Dalam 27 Juta rakyat Malaysia berapa kerat je yang nk penganjuran taraf dunia di adakan ?

Kesian nya rakyat malaysia, slogan 1Malaysia, Rakyat di dahulukan nampaknya tak boleh pakai,

Rakyat nak lain,tak nampak ke ape yang rakyat ingin kan?

Jangan jadi pemimpin buta perut,,

BN kerajaan sah di Perak- TPM yang kata, ikut dia la,bagi sedap hati je kot.


Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Walaupun ada debat yang hebat, hakikatnya BN adalah kerajaan yang sah dan berhak mentadbir negeri ini (Perak) dengan lebih baik lagi,"

Boleh cakap la, BN bagus,pilihan rakyat perak la, ape2 je la,tapi hakikat nya, kalau nk tau, bubar kan dun, buat lain, Kalau menang memang sah BN bagus, tp kalau kalah,,,faham2 aje la.

Benci le,,tak abis2 ngangkat diri sendiri.

Peristiwa speaker dun kena heret tu nk di kelasifikasi kan macam mana?

UMNO memang bacul.Guna Tentera di Manik Urai- Mana dia kekuatan Umno yang di metoskan sebagai parti Melayu TERRRRkuat di dunia? Bukti kejantanan kamu


Selama ini pemimpin UMNO sering kali mendabik dada, bemegah kerana sokongan melayu terhadap nya, ape lah kuasa yang ada pada UMNO?
Tiada ape pun, yang ada hanya retorik ,mitos memperjuangkan melayu, suatu pembohongan semata2.
UMNO menzalimi umat melayu yang percaya kepada nya. Ape yang mereka perjuangkan hanya lah kuasa, dengan kuasa mereka memperbodoh kan melayu yang guna otak, tidak menggunakan akal,
Di saat pintu kubur mereka sedang di gali di Manik Urai, sokongan melayu yang guna otak sudah berkurangan, mereka menggunakan pula Anggota Tentera.

UMNO akan turun bertanding pada pilihanraya kecil Manek Urai bulan depan dengan taktik baru: membawa masuk Angkatan Tentera Darat untuk meraih undi daripada penduduk, Naib Presiden PAS Mahfuz Omar mendedahkan.

“Projek Jiwa Murni,” akan meyaksikan anggota tentera diberi misi melaksanakan beberapa projek kebajikan di kubu kuat PAS di DUN Manek Urai untuk menyakinkan pengundi memberi sokongan kepada UMNO, kata Mahfuz.

angkatan tentera melaksanakan projek-projek itu seolah-olah untuk membantu rakyat, dokumen berkenaan jelas menunjukkan tentera turut “diseret ke dalam kempen politik bagi menjayakan kemenangan bagi Barisan Nasional”.

Mahfuz berkata Projek Jiwa Murni dilancarkan bagi memberi kemenangan kepada UMNO pada pilihanraya kecil Manek Urai pada 14 Julai nanti.

Mengapa Tentera yang jadi mangsa?
Mengapa UMNO mengheret Tentera kelembah yang hina hanya kerana untuk berkuasa,
Apakah UMNO mahu menjadikan serigala selepas rakyat melaysia mengata kan polis anjing UMNO?
Dimanakah kekuatan UMNO?
Semuanya telah bertabur, dimanakah kejantanan UMNO?
UMNO hanya berani menguna kan jentera kerajaan,polis, tentera,guru2,sprm,kuasa2 hakim,
jika tiada, UMNO hanya tinggal nama sahaja,

Gunalah ape sahaja yang kamu mau, semakin hampir 14 Julai, semakin dalam lg kubur yang menunggu....

Thursday, June 25, 2009

Apa Pemuda UMNO buat masa Rahim Tambi Chik, Jamaluddin Jarjis buat hal dulu ? Semua pakat tengok je kan? UMNO itu busuk,bangkai yang patut di tanam.


Pemuda UMNO melihat tuduhan ini sebagai mengetepikan sejarah dan perlembagaan negara kerana sekiranya disamakan Umno dengan Chin Peng, kita mahu bertanya Nik Aziz, berapa ramaikah yang telah dibunuh dan diperkosa oleh Umno sejak penubuhannya.

Sememang nya UMNO itu busuk,bangkai yang patut ditanam.


Telah terpahat dalam sejarah, Mokhtar Hasyim membunuh kerana nak kuasa, Rahim Tambi Chik pasal budak bawah umur, Jamaluddin Jarjis pasal mabuk dan meraba perempuan,

Nak kira yang rasuah juga ke?

Kepala rasuah KM Melaka, Mohd Ali Rustam.
Kepala Pemuda Rasuah , Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin
Kepala pengabih wang Ihsan. Derih Jusuh

Nak nama lg?

Khir Toyo- Tabung Balkis
Samy Vellu- MRR2
Adnan Yaakob- Balak 63 Juta
Taib Mohamad- 2 tunai lari ke Australia
Abu Hasan- anak luar kawin

Berapa banyak lagi nama yang Ketua Pemuda UMNO Kelantan nak?

Anuar Musa -43 juta duit pprt dah clear ke?

Berapa banyak duit yang UMNO baham selama penubuhan nya?

kira la sendiri. Jahat tak semesti bunuh org je, yang penaya, rampas tanah,bayar tanah tak setimpal, musnah masjid dan membuat fitnah pun adalah di katagori kan sebagai zalim,

Ape yang TG Nik Aziz katakan itu ada lah benar, hanya pemuda,puteri UMNO yang bingai tak tau sejarah je yang tak malu buat aduan polis.

Wednesday, June 24, 2009

TG Nik Aziz oh TG Nik Aziz, memang seorang tok guru yang hebat.


Syabas tok guru, pas tolak umno bukan kerana nama nya umno, tepai kerana pemimpin nya, pengikut nya adalah musang2 berbulu yang konon nya memperjuangkan ketuanan melayu, bahasa melayu, tanah melayu, semuanya pembohong belaka.
Kata memperjuangkan Islam, UMNO buat mahzab baru, Islam baru, Islam hadhari.. kita tolak awai2 bia depa kata kita ape2 pun, tak pe asal jangan kita jadi macam depa.
parti pemusnah agama dan ketuanan melayu.

TG Nik Aziz memang hebat, berganda ganda hebat nya berbandingkan dengan Najib,Muhyidin, dan di luar sana, beribu anak murid TG mendoa kan keselamatan TG Nik Aziz.

Hidup TG untuk memimpin kami...amin.

UMNO dah tak mampu nak jawab- Ibrahim sukarela boleh jawab,-kasi la sikit point kat dia.

Presiden Persatuan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali
Timbalan Presiden Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Rahimuddin Md. Harun .
Profesor Politik dan Pengajian Antarabangsa Universiti Utara Malaysia (UUM), Profesor Dr. Mohamad Mustapha Ishak .
Pensyarah Pusat Pengajian Sains dan Kemasyarakatan Universiti Sains Malaysia (USM), Profesor. Dr. Ahmad Atory Hussain


Perkasa bukan ke memperjuangkan Melayu dan Islam, bagitu juga Pewaris, Apa kata Irahim Ali perjuangkan PPSMI, itu kan pasal bahasa Melayu yang ditolak guna oleh UMNO.

Menteri menteri, senator2 UMNO dah malu nk jawab, bagi pula la kat kuncu2 kaki kaki wal-ampu sana wal - ampu sini pulak menjawab.

Berebut tonjol diri, terutamanya atuk alkataki ong-ong.

Dah muktamat, cadangan telah ditolak, tak payah sebut lagi. Pemimpin Melayu dan juga Islam (bukan islam hadhari) didalam PAS lebih tau ape yang meraka lakukan,

jadinya kepada
Ibrahim Ali (Perkasa/pekasam)
Rahimuddin Md Harun (pewaris)
kemudikanlah persatuan kamu untuk terus bebakti kepada UMNO yang nazak tu ye.

Kepada prof Dr mohamad juga prof dr Ahmad, tolong baca sejarah politik antara Pas yg di inaya umno pada tahun 1961 juga pada tahun 1974 ye,,lepas tu,,baru cakap tentang kerajaan perpaduan

Pemerintah atau pembangkang yang tak jujur.Ada mata Tengok, jangan jadi buta hati.


KUALA LUMPUR 23 Jun - Keputusan pakatan pembangkang khususnya Pas menolak cadangan penubuhan kerajaan perpaduan menggambarkan parti itu tidak jujur membincangkan isu-isu berkaitan kepentingan orang Melayu di negara ini.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, Pas dilihat lebih suka mengadakan perbincangan dengan DAP berbanding UMNO berhubung isu-isu yang melibatkan kepentingan bersama seperti soal agama dan orang Melayu.

Seorang lagi Ahli MT UMNO, Senator Datuk Dr. Awang Adek Hussein berkata, keputusan pakatan pembangkang menolak cadangan kerajaan perpaduan mendukacitakan UMNO khususnya orang-orang Islam.

Seorang menteri kata kepentingan org melayu, senator pulak kata pasal islam, atok atok ni sehat ke atau demaam kura?

Bukan org islam yg kecewa, yang kecewa adalah pengikut dan pemimpin UMNO sebenar nya,

Umat islam amat kecewa dengan langkah kerajaan pimpinan Tun Mahadhir dulu yang menghalang hukum hudud dilaksanakan,mengapa di masa itu tiada menteri , sanator mahu pun penyokong UMNO yang bersuara?

Atuk Seri Ismail Sabri Yaakob pernah dengar tak Isu tanah Di Kerpan Kedah di waktu Kerjaan UMNO pimpinan MB Osman Maarof yang mengambil tanah bendang Orang Melayu?
Memaksa Org Melayu Kerpan menjual tanah secara paksa atas nama projek pembangunan, sedangkan yang berlaku adalah untuk pembikinan ternakan udang harimau dengan kerjasama dengan syarikat dari Arab Saudi,

Jangan cari salah pembangkang, jangan tuduh pembangkang tidak jujur,Dalam UMNO sediri terlalu bnyak salah,telalu banyak ketidak jujuran nya, jangan berselindung di balik daun sehelai.,memang tak nmpak tp bau kekotoran bangkai telah merebak kesegenap arah.

Cabaran PRK Manik Urai akan menjelaskan siapa yang tidak jujur,apakah UBN tak perasaan tentang permainan politik sendiri, apakah org melayu buta?

Melayu dari PAS,PKR tidak pernah buta dalam melihat kemungkaran UMNO dalam memperjuangkan Hak Melayu, Ketuanan Melayu, Raja2 Melayu, juga dalam memperjuangkan Agama Islam.

Yang BUTA adalah Melayu dalam UMNO je.


Dah Orang Tak Mau-dok merayu, dok bising buat pe lagi, bukan ke kamu Parti Melayu terkuat dalam dunia?


Pakatan Rakyat telah sebuat suara dengan penuh muafakat menolak cadangan untuk mewujudkan satu kerajaan gabungan antara PAS dan UMNO.

Cadangan yang merupakan cakap2 diatas kertas yang tiada hitam putih itu telah diambil berat oleh UMNO, Mengapa?

sketsa lawak ini boleh di cerita kan secara lawak juga..cerita nya macam ni
ketawa la dulu kah kah kah...ketawa la lagi...

Semua menteri UMNO dok bercakap Pas tak memikirkan Orang Melayu, p ra mabuk, Parti melayu terkuat di dunia dah ngaku kalah ke?

Ter kuat menda nya, terkuat menipu, terkuat rasuah, terkuat pembohong adalah...

Org tak mau lg kat lu semua, boleh blah la...

Tuesday, June 23, 2009

TERkuat, TERbanyak, TERamai akhir nya TERsungkoq. baru cadangan dah kata jadi,Baru kata nak merisik dah kata kahwin.Gilo ko?

Zahid hamidi kata, kerajaan perpaduan diasaskan leh Pas, atok..minta faham pe yang di namakan ASAS, kalau kata batu asas. maksud nya batu yang diletak kan dia atas sebidang tanah yang telah mendapat permit atau kuasa untuk di dirikan bangunan,

Apa yang TGHH buat, bukan nya asas, sekadar menyebut didalam muktamar, becadang nk memulakan cadangan untuk kerajaan perpaduan.

Tambah Ahmad Zahid, idea kerajaan perpaduan Pas-UMNO yang dicetuskan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sendiri semasa ucapan dasar mereka dilihat hanya gimik yang boleh dinafikan mereka dengan mudah.

''Itu ucapan dasar Abdul Hadi, tetapi tiba-tiba menafikannya pula.

Bukan ke itu hanya ucapan dasar je. awat atok kata asas?

Sama ke asas dengan cadangan?

Baru cadang nk buat UBN kata dah buat, gilo ke mabuk?

Pas tak menolak kebaikan, cuma menolak keburukan kalau bersama UBN yang kotor tu.

Kesian UBN dah tercungap2 minta oksigen...boleh jalan la...mati kering la lu org...

UMNO masih nk bersuara lagi- Malu le woiii


Kebimbangan itu disuarakan Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal (gambar) apabila, dalam usaha untuk menyatukan kaum sendiri pun parti Pas tunduk kepada tekanan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

'Majlis pimpinan pakatan pembangkang menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan UMNO/BN yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan jahat serta tindakan terdesak UMNO untuk menggugat kekuatan pakatan pembangkang yang semakin mendapat dukungan rakyat," katanya di pejabat Ketua Pembangkang di Parlimen di sini.

Woi UMNO, org kata tak mahu berpakat ngan hang, wat pe hang terhegeh, bukan ke hangpa selalu bermegah dengan kata2 parti Melayu TERbesar, TERkuat dalam dunia, jadi nya wat pe nk melutut nk nyembah PAS supaya bergabung dengan kamu?

Maluuuuuuuuuuuuuuuuuu. cuma muka yang tampal kulit 'ba alif ba ya' je yg tak malu.

Manik Urai-Ketua Pemuda Perasuah (Berok) anjur program ..



Program pemuda masuk kampong telah bermula, di ketuai Ketua pemuda rasuah yg terkenal, adalah menantu bekas pm( pengasas Islam hadhari,

Beliau ini juga la yang memanggil mereka yang behimpun, berarak beramai2 sebagai berok, marilah kita lihat ape berok ni nk buat kat Manik Urai.

ketua pemuda ini akan membawa sekali segala macam virus yang dok ada dalam UMNO untuk di serap oleh penduduk Manik Urai,

Seperti yang Tok Guru pesan, ape yg UBN beri, ambil.tp pasti kan pangkah bulan

Monday, June 22, 2009

UMNO menangis tersedu sedu

"Semua parti dalam Pakatan Rakyat mengulangi komitmen untuk terus bersama memperkasakan Pakatan Rakyat bagi membentuk Kerajaan Persekutuan," menurut kenyataan yang ditandatangani pemimpin tiga parti terbabit iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim, Datuk Seri Abdul hadi Awang dan Lim Kit Siang.

Ape lg yang dapat UMNO lakukan, talian hayat nya telah putus, talian oksigen pun dah nk habis. UMNO boleh la mengharap kan pada Ibrahim Ali untuk berkokok lebih kuat menjual UMNO.

Tiada UG , tiada talian hayat, tiada bekalan oksigen, nampak nya UMNO akan terkangkang tiada benyawa lagi.

Nisan nya akan tercipta di Manik Urai tak lama lagi.

innalillalah...


Majlis Presiden Pakatan Rakyat hari ini menegaskan pihanya menolak sebarang usaha membentuk kerajaan perpaduan dengan Umno.

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang sendieri menyatakan, dalam isu Kerajaan Perpaduan, Umno telah menjalankan fitnah yang jahat dan dengan itu pihaknya bertegas tidak lagi mahu membincangkan pembentukan kerajaan tersebut.
"Semua parti dalam Pakatan Rakyat mengulangi komitmen untuk terus bersama memperkasakan Pakatan Rakyat bagi membentuk kerajaan persekutuan akan datang," katanya.

Majlis pimpinan Pakatan Rakyat menolak idea penubuhan kerajaan Perpaduan dengan Umno/BN, yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan serta tindakan terdesak Umno mengugat kekuatan Pakatan Rakyat yang semakin mendapat dukungan rakyat, tegas Anwar.

Menyokong pandangan itu, Salahuddin Ayub pula menyatakan kenyataan tersebut sebenarnya adalah muktamad dan ini bermakna tidak akan ada lagi 'unity talk' dengan Umno.


Apa yang diusahakan sebelum ini disalah tafsir oleh kepimpinan Umno/BN untuk memfitnah PAS dan Pakatan Rakyat semata-mata memecahbelahkan hubungan pakatan, katanya.


Seorang lagi Naib Presiden PAS, Mahfuz pula memberi analogi bahawa 'Umno kini kehilangan tabung oksigen' apabila isu kerajaan perpaduan ini telah ditamatkan dengan kenyataan pimpinan pakatan.

Kenyataan itu juga sebagai satu usaha menutup talian hayat yang ada pada Umno/BN yang selama ini mengucarkacirkan pakatan dnegan penyelewengan isu kerajaan perpaduan.

Anuar.. Jangan ajar rakyat Kelantan- Ibrahim Ali nk mengajar sendiri



KUALA LUMPUR 21 Jun - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dibidas berikutan tuduhan melulu beliau terhadap UMNO yang didakwa menindas rakyat Kelantan.

Presiden Persatuan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali berkata, kenyataan itu membuktikan bahawa Anwar seorang yang tidak tahu malu dan bermuka tebal.

Beliau berkata, lebih melucukan apabila bekas Timbalan Perdana Menteri itu turut menggesa UMNO supaya memohon maaf kerana menindas rakyat negeri itu.


Ibrahim ni berasa dia adalah jurucakap bg rakyat kelantan, tak sedar diri gamak nya, berapa kali jadi calon bebas, tak pernah menang pun, bukti rakyat kelantan tak pernah suka, tak pernah nk mengangkat dia sebagai jurucakap mereka, mengapa gatai sangat ibrahin ini?

Setelah menang atas tiket dan sokongan dari ahli juga pemimpin PAS, ibrahim merasa kan beliau terlalu kuat sampai berani nk kondem pucuk pimpinan, pemrintahan PAS di kelantan.

Sekarang ini, beliau cuba menjadi jurucakap UBN pula,ape kejadah nya mamat ni.

Gilo morian gamak nya,

AL KATAKI SAYS ONG ONG kata - PAS penakut

Bagitu hebat nya sesorng yang pernah mengemis, sanggup duduk di tepi tangga Pas ketika mengemis sokongan untuk menghadapi pilihan raya yang lepas.

Selepas menang dan dan melaungkan 'takbir' didewan rakyat, berbangga dengan lencana Pas, orang ini dengan perangai 'melepas anjing tersepit' telah mengigit tangan yang memberi nya makan.

Hebat sangat kah manusia ini ?

Setelah di buang dari UMNO dengan cara yg amat memalukan, kini manusia yang cepat lupa ini terhegeh2 menagih simpati, mejadi jurucakap UMNO moga2 ada yang sudi menagmbil nya semula.

Manuasia ini memang tiada maruah, tiada air muka langsung, jenis muka tembok.

Baru-baru ini ketika isu Kerajaan Perpaduan hangat diperkatakan, manusia ni menyatakan bahawa Mursyidul Am serta mereka-mereka yang menolak Kerajaan Perpaduan dengan Umno ini adalah kerana takut kepada PKR dan DAP.

Manusia berkata Pas takut akan kehilangan sokongan dari PKR dan DAP.

Manusia ini berhujah lagi , apalah salahnya Pas menerima untuk berunding dan bekerjasama dengan Umno kerana Pas nanti boleh menyuarakan apa jua kepentingan agama atau negara kepada Umno.

Kesian sungguh melihat cara manusia lemah fikiran ini berfikir, hujah nya menunjuk kan tahap pemikiran nya yang celaru, haru biru, mana kan tidak..PRU 13 nanti, kepada siapa untuk mengadu hal, meminta pertolongan ?

Kesian nya dia...

Jangan harap la nak dapat sokongan dan bantuan dari Tuk Guru Nik Aziz khas nya, penyokong PAS am nya.

SENDIRI MAU INGAT LA...

Sunday, June 21, 2009

UMNO Manik Urai Berpecah 2- Tanda kekalahan UBN di PRK Manik Urai


Umno bahagian kini terbahagi kepada dua kumpulan - yang menyokong ketua bahagian sekarang, Datuk Ramzi Abdul Rahman dan yang menyokong bekas ketua bahagian Datuk Wan Zaid Abdullah.

Peluang Umno menang di Manek Urai bukan hanya ditentukan oleh calon yang sesuai tetapi juga sama ada dua kumpulan Umno dalam bahagian tersebut, boleh bersatu.sehingga hari ini ramai petugas Umno di Manek Urai belum membina bilik gerakan di peti undi dan cawangan masing-masing.

Mana nk buat bilik gerakan, duit nya kurang nk huluq, yg asapu lebihm ketua bahagian.
dah 51 tahun dah ,

Saturday, June 20, 2009

Amanat Muhyidin Yasin- Undi BN masuk syurga (dunia) - Utusan Meloya 20 Jun


KUALA KRAI 19 Jun - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, sama ada rakyat mengundi Barisan Nasional (BN) atau pun Pas, kedua-duanya pun membolehkan umat Islam masuk syurga.Timbalan Presiden UMNO itu berkata, perkara yang boleh menghalang orang Islam daripada masuk syurga adalah dosa mereka dan bukannya kerana memilih suatu parti.

Apa yang Muhyiddin maksudkan ada SYURGA dunia,

MEREKA AKAN LEBIH BERDOSA JIKA MEMILIH PARTI YANG MENGHINA ISLAM, WALAU PUN PARTI ITU MENGAKU MEMPERJUANGKAN ISLAM.

Memilih parti PAS adalah Lebih baik lagi. kerana PAS tidak pernah menghalang tazkirah, malah menganjurkan nya,

Siapa yg menghalang?

Pemimpin UMNO juga

Pas menganjur kan qiamullail

Siapa yang menghalang juga mengata kan ia membuang masa ?

Pemimpin UMNO juga.

Pas mahu memulakan hukum hudud di Kelantan.

Apa yang UMNO cakap?

Nak makan sup tangan boleh pergi kekelantan. hukum kuno, hukuman yang ketinggalan zaman,

Dengan contoh2 dia atas, boleh kah di percayai UMNO memperjuang kan Islam dan mungkin yang memilih nya akan masuk syurga?


Pada zahir nya umat islam di seru memilih satu golongan yang memperjuangkan hukum allah, yakni Islam yang di bawa dari sunnah rusullullah juga al quran.

Bukan hanya memperjuang kan Islam tempelan yang hanya nama pada Islam aje.Islam bila ada musabaqah, hari raya, maulidur rasul. Setakat tu je,

Justeru katanya, penduduk di Dewan Undangan Negeri (DUN) Manek Urai perlu memikirkan secara rasional terhadap kebolehan parti mana yang harus dipilih untuk membaiki taraf kehidupan mereka dan membangunkan kawasannya.
Muhyidin berkata semasa berkempen untuk PRK Manik Urai.

Masa nk PRK ini lah UMNO akan jadi Islam LEBIH dari Ialam.
Kes2 rasuah wang didalam parti UMNO yang telah pun di ketahui umum tak akan di dapat di tutup hanya dengan jaminan TPM undi umno masuk SYURGA.

UMNO akan pasti kan barangsiapa yang menjadi ahli, menjadi penyokong nya, akan mendapat kemewahan, nikmat di dalam SYURGA dunia buatan nya, tak percaya?

PERCAYA LA, memang UMNO mampu, menjadikan anda seorang penerima rasuah, pemberi rasuah, contoh nya Ali Roustam, Khary Jamuluddin,

Menjadikan anda kaya raya dalam tempoh berberapa tahun aje, mampu membeli tanah di Autrallia, contoh Mohamad Taib

Banyak lagi la SYURGA dunia yang mampu anda dapat.

pi ra mabuk...

Friday, June 19, 2009

Kenapa Pas-DAP boleh, Pas-UMNO tak boleh? Khaidir - Utusan MELOYA-19 jun 09

Sebenarnya, titik persamaan utama mereka sudah terlalu jelas dan tak perlu dicari lagi. Ini kerana secara umum semua orang Melayu di Malaysia adalah beragama Islam. Maknanya, mereka menyembah satu Tuhan, Allah SWT, menghadap kiblat yang sama, Baitullah di Mekah, berpegang kepada ajaran kitab yang sama al-Quran dan berpenghulu yang sama, Nabi Muhammad SAW. Jadi, dari segi akidah atau kepercayaan, tidak ada sebab mereka tidak boleh bersatu.

Jika telah di ketahui akan melayu islam itu meyembah tuhan yang satu, jadi mengapa masih menolak hukum yang seharus nya dijalan kan?

Bukan kah UMNO menolak hukum yg sepatut nya ia sokong dilaksana kan dengan alasan ia adalah dari Pas, sedang kan ia sebenarnya dari hukum allah

Hukum hudud bagi yang mencuri , betapa Tun Mahadhir memperleceh kan dengan berbagai sindiran, betapa akan ramai melayu akan kudung, kalau nk makan sup tangan boleh pergi di Kelantan,

Tiada pula sindirin dari DAP.

MENGAPA?

Sedangkan hakikatnya, kedua-dua parti memperjuangkan Islam dan dikuasai orang Islam.

Benarkah UMNO memperjuangkan Islam?

Berjuang menegakkan Islam kerana nak mendapat pengaruh atau sokongan atau sebenar nya benar-benar memperjuangkan Islam?

Kalau benar memperjuangkan Islam, mengapa pondok2, sekolah2 agama di lebelkan sebagai tempat mendidik pengganas?


Adakah UMNO sudah lupa?

Adakah hanya mengadakan musabaqah setiap tahun, mengadakan sambutan maulidur rasul, majlis kongsi raya itu dikatakan memperjuangkan Islam,

Dengan menyekat guru2 agama mengadakan tazkirah, mengadakan qiamuul lail, mengajar kitab masih lagi dikatakan memperjuangkan Islam?

Apakah UMNO dah lupa apa yang Tun Mahadhir kata kan kepada org yang melakukan qiamuul lail?

Lupakah UMNO pada tindakan bekas MB Selanagor yang manghalang masjid2 dari mengadakan kan taskirah pada bulan puasa?

Masih nak mengaku UMNO memperjuangkan Islam?

Memperjuangkan agama bukan sekadar dari ucapan mulut, seharus nya melalui perbuatan juga, jika tidak, itulah yang di katakan sebagai MUNAFIK, sebagai mana Abdullah bin Ubair.
Dari mulut berkata bersumpah berjanji dengan Rasullulah, tapi sampai satu ketika untuk memperjuangkan agama dengan berperang, MUNAFIK ini menghasut umat islam yg lain supaya jangan berperang.

Apa perbezaan nya Kafir dan Munafik?

Kafir sememang nya menolak hukum islam terang terangan.
Munafik pula mengaku islam tetapi menolak islam dalam diam.

PAS tidak mengajak ahli nya mencuri, atau membuat jenayah yang lain, PAS mengajar anggota nya membesarkan hukum allah.

Rasullulah memimpin umat manusia BERSATU di bawah satu KALIMAH ALLAH (ISLAM), baginda tidak mengajar BERSATU dibawah BANGSA.

Atok Rais Yatim- UMNO parti Melayu & peribumi. PAS parti Islam-bukan melayu saja tapi semua bangsa. Kena faham tu.

KUALA LUMPUR 18 Jun - Ketepikan soal peribadi. Itu permintaan Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Dr. Rais Yatim terhadap pemimpin Pas. Hanya dengan berbuat demikian, menurutnya, ikatan perpaduan antara parti tersebut dengan UMNO dapat dimeterai bagi mengelak orang Melayu daripada terus berpecah.

Perpaduan antara UMNO dan PAS memang tak akan memberi makna, sebab nya,,, Tok Guru Nik Azis boleh menjawab nya secara teprinci.

Atok. PAS tu Parti Islam Semalaysia, takkan atok tak tau, ahli nya bukan melayu saja, cina, india dan mana yang islam layak untuk menjadi ahli.

UMNO pulak ada lah parti melayu. samada melayu tu islam, atau agama ape pun, asal melayu je layak jadi ahli.

Atok ajak lah anggota parti yang melayu semua tu untuk berpadu ye,

Lepas bakar jambatan, dapat jawatan menteri, nampak nya atuk semakin bingong ye,

Kalau melayu, tak semestinya islam, kalau islam pulak, bukan melayu saja.

Melayu sama melayu dalam UMNO je yang berpecah nak kuasa,

Melayu dalam PAS nak memakmurkan Islam dan hukum Allah.

Thursday, June 18, 2009

Tindakan biadap bekas MB Perak- Utusan Meloya- Abdul Manan Ismail dari Ampang

Komen Abdul Manan bin Ismail dari Ampang yang tersiar di dalam ruangan pendapat di akhbar utusan Meloya, begitu meloyakan sekali, rasa nya setiap kali Abdul Manan menonton siaran lansung dari parlimen, hanya mp dari pakatan rakyat sahaja yang membuat kecoh, tak pernah agak nya dia melihat yb yb dari UBN terjerit2. pada setiap kali sidang dewan rakyat di adakan?

Pelik juga kalau dia tak melihat bagaimana biadap adun pangkor dan semua yb dari UBN yang buat kecoh kat Adun Perak baru2 ni, apakah dia ni buta? atau sengaja membuta kan mata?

Rasanya kalau di bandingkan ape yang YB Nizar lakukan itu, hanya la skit berbanding ape yang YB UBN lakukan.

Mengapa dia tak pikir ianya biadap?

Dia rasa kesal kerana tiada wakil suara rakyat dari Parlimen Bukit Gantang kerana YB Nizar di gantung selama 2 hari, tahu kah dia tentang sejarah Rafidah Aziz?

Selama menjadi MP kuala Kangsar berapa kali kah beliau hadir dalam sidang dewan rakyat?
Bukan beliau saja, malah hampir kesemua MP UBN yang sama macam tu,malas nak hadiri sidang, kalau datang hanya sekadar tunjuk muka atau tidor,atau duduk nyembang kat lobi parlimen.Tu la pasal bila ada je PRK berbondong YB UBN datang tabur janji.

Bukan mata,baca sejarah, jangan duk main hentam je.Atau Abdul Manan ni baru jadi warga negara Malaysia, atau baru abis UPSR gamak nya.

Kelmarin 5 ribu. Hari ni dah jadi 9981 ribu orang sertai UBN. Betul ke ni?

Wah dasyat nya propaganda, dasyt nya penerangan dari ketua ketua UMNO , para pemimpin pemuda, puteri UBN, penerangan dari pemimpin atasan, penerangan pemerintah dalam masa 24 jam je mereka telah berjaya menarik minat ramai rakyat di Manik Urai khasnya, Seluruh Mlaysia am nya untuk menjadi ahli dan meyertai mereka.

Bercakap salah seorang yang baru mengisi borang UMNO , setelah mendapat sampul surat berisi 3 keping not RM 100 , mereka cukup memahami tentang penjelasan 1 Malaysia, penjelasan tentang Islam hadhari (walau pun pengasas nya dah bersara), penjelasan isu PKRZ, Isu Bumbung Stadium yang runtuh,

Mereka juga cukup memahami mengapa tambang surcaj bagi kenderaan akan dinaik kan.mereka cukup cukup memahami mengapa kekecohan berlaku di Dun Perak,Mengapa Zambry jadi MB (M) di perak dan segala satu macam lagi la.

Dan mereka akan lebih bertambah faham jika di hulur kan barang 3,4 keping lagi not RM50 atau RM 100.

Mereka juga telah di beri penerangan yang panjang tentang kekalahan UBN di bukit selambau, bukit gantang, kuala terengganu, dan mengapa UBN tidak bertanding di Penanti.

Adalah di percayai, bilangan rakyat yang akan menyertai UMNO akan bertambah di Manik Urai dari hari ke hari sahingga hari mengundi nanti,

Selepas mengundi, bilangan rakyat yang menyertai UBN itu akan hilang dibawa angin atau akan kembali ke kubur masing2, dan akan menjelma semula di mana PRK yang lain akan diadakan atau pada masa PRU 13 nanti.

Mereka yang dikatakan menyertai UBN kat Manik Urai tu benar2 ikhlas untuk menerima sumbangan berupa kain batik atau kain pelikat barang sehelai dua, gula sekilo dua, duit barang sepuluh dua, baju berlambang kan timbang kati sehelai dua,dan macam2 lagi la, semua dari kerajaan UMNO/BN.

Mereka ikhlas menerima nya,

dan masa mengundi nanti,,mereka dengan ikhlas memangkah PAS berlambangkan bulan purnama.

Wednesday, June 17, 2009

PKPM(Pasukan Khas Persekutuan Malaysia) dan ,AL' MAUNAH

ENAM pegawai Pasukan Khas Persekutuan Malaysia (PKPM) termasuk ketuanya, Nor Azami Ahmad Ghazali (depan) keluar dari Mahkamah Majistret, Kuantan, hari ini. Mereka direman empat hari bagi membantu siasatan berkenaan dengan pertubuhan pasukan yang didakwa ditubuh di bawah Jabatan Perdana Menteri, serta mempunyai kuasa melebihi pasukan tentera dan polis.

Muka macam ni yg ada dalam PKPM tu.la yang belakang sekali macam mamat cari besi buruk je. Yg depan sekali, dengan perut boroi, ngan rambut macam mat terap je..yang lain macam setengah tiang je.

Tak ada gaya lansung sebagai pasukan khas,macam pasukan khas pusat serenti ada la.


Betul ke mamat ni tubuhkan PKPM tu, kalau di tubuh kan atas dasar pe?

Macam Al maunah je, konon nya maunah ditubuhkan kerana nk membebas kan malaysia, sekali kena tangkap, bos nya kena hukaum mati, pengikut2 nya kena ISA,

Jangan jangan PKPM ni ditubuhkan hanya kerana nak membuktikan yang ISA masih releven lagi,

Ini memberikan kelebihan kepada pihak yang berkuasa menggunakan akta tersebut.

5000 sertai UMNO di Manik Urai

Hebat nya, begitu ramai yang nk sertai UMNO atas alasan telah hilang kepercayaan pada pucuk pimpinan yang tak mengambul kepentingan rakyat, maka berbondong la rakyat masuk dan sertai parti yang konon menjaga ketuanan melayu, mendaulatkan raja2,

Kat penanti tu tak ada plak yang klua atau masuk parti ini,

fuh dasat nya, sampai 5000 orng, sbelum ni berapa org je yang ada ahli umno di sana? kalau nk sampai hari mengundi, mahu dekat 100,000 yg masuk UMNO ni..

Berita paling karut, untuk propaganda menghilang rasa takut di hati sendiri,masuk la berpa ramai pun, hanya sekadar berita di atas kertas je. hari mengundi nanti, otomatik bawa pengundi hantu, pastu kalah lagi,,

Semua telah tertipu ngan propanda UBN

Isu Cin Peng, Isu Kerajaan Perpaduan hanya isu yang nak tutup isu yang lebig besar

Cerita untuk membawa balik Cin Peng hanya sekadar isu isu penutup cerita yang lebih besar, dia ada di luar negara, kenapa nk sebuk bincang mengenai nya, dengan ada nya isu ini, secara tak lansung kes RUNTUH NYA BUMBUNG STADIAUM TUNGKU MIZAN terus tenggelam, Isu PORT KELANG FREE ZON hilang terus, kes 2 ahli DUN Perak yang telah masuk mahkamah juga tidak kedengaran, naik nya tambang surcaj sebanyak 30% juga tidak kedengaran lagi.

Semua inginkan berita terkini, berita atau isu lama di lupakan, bertapa mudah nya pihak media mengalihkan pandangan rakyat kepada berita yg tidak patut di bincang kan,

PKFZ telah mengeluarkan belanja sebanyak 12 billion, terdapat keraguan perbelanjaan, rakyat malaysia jangan lupa, itu adalah duit rakyat yang di gunakan sewenang2 nya.

Bumbung Stadium Tengku Mizan juga, banyak persoalan yg timbul,bagaimana ia boleh runtuh hanya setahun je ia di gunakan,

Penggunaan minyak RON 95 mengantikan RON 97,

MRR2, Lorong Smart,Kes balak 63 juta dan lain lain lagi... Semua nya terpadam bila Kelua Isu Cin Peng.

Mengapa kita mudah lupa?

Pada tahun 1985, sewaktu itu Menteri Penerangan Malaysia adalah Datuk Muhammad Rahmat, didalam program untuk menarik minat rakyat kapada RTM beliau telah mewujudkan satu program kemasyarakatan, SEMARAK. program yang bermula di Kelantan itu hanya sebagai propanganda politik kerajaan untuk menimbulkan tak puas hati juga kebencian kepada parti poltik yang lain.

Pada masa itu juga, pembaziran pertama yang di laku kan untuk program itu ialah membina dataran juga tugu Semarak berharga 5 juta, berpa besar kah nilai yang berjuta itu hanya untuk tugu yang tak memberi sebarang makna pada penduduk yg miskin,

Banyak lagi program pembaziran duit rakyat yang dilaku kan oleh jabatan2 kerajaan hanya kerana nk menaik kan taraf kerajaan yang korup.

Hentikan lah mensensasikan berita yang tak memberi makna kepada rakyat,

Tuesday, June 16, 2009

Kubur Mat Rempit

Demi hidup dan mati nya, keluarga mat rempit ini telah mengabadikan motor di atas kubur anak kesayangan mereka, kasih ibu sampai kemati, kasih moto di atas kubur.

buat mat rempit malaysia, keluar kan wasiat sebelum merempit pada kengkawan, kalau aku mati, buat la tugu, ukiran motor atas kubur ku, biar semua org tau, aku lah mat tempit.

Speaker DUN Perak ( Sivakumar) vs Speaker Dewan Rakyat (Pandikat Amin)


Dengan kuasa lanun yang ada pada YB merangkap MB mahkamah, telah memerintah kan pencacai nya mengangkat YB Sivakumar beserta kerusi speaker dan di kurung di dalam bilik stor di DUN Perak.

Speaker Dewan Rakyat pula telah mengantung YB Nizar selama 2 hari kerana tidak mengindahkan arahan speaker,

Kalau lah yang di perintahkan keluar dan digantung dari menghadiri Dewan Rakyat itu ATOK SERI MB ZAMBRY MAHKAMAH, sah sah Speaker Dewan Rakyat pun kena anggkut dengan kerusi nya juga.

Logik pe .. semua org tau, perangai yb UBN macamner.

Untuk memudah dan menyenang kan anak cucu kita akan datang, sama2 lah kita tolak jatuh dan tanam terus suatu parti yg menyusah kan kita, UMNO, Kubur nya dah ada cuma tunggu masa je.

Monday, June 15, 2009

Kerajaan Perpaduan Telah dpersetujui - Tahniah

Kerajaan perpaduan yg Ular MENO ingin kan selama ini telah pun di persetujui, ia adalah diantara Kerajaan UBN dan kerajaan Katak


Sama2 la saling bantu membantu ye,

Tok Wan Rosmah Mansur

Isteri PM Malaysia Tok Wan Rosmah Mansur berjabat salam ngan LKY, tak ada salah nya dari segi adat bersosial, tetapi dari hukum Islam, adalah suatu salah bersentuhan lelaki perempuan bukan muhrim. Tak pe, dia Isteri PM, ada excuse sikit.
Hebat kan Presiden IrAN yg ke 10. hanya tunduk hormat tanpa bersalaman pun.
Mana lg hebat, PM Malaysia atau Presiden Iran ini ?

Sekadar nk tunjuk kepatuhan terhadap agama je.

Berok

Berhati hati la, beruk beruk berwajah manusia akan menyerang 'anak angkat UBN Manik Urai tak lama lagi,

Manik Urai tu anak kandung PAS, dengan muka yg tak malu nya, UBN nk amik jadi anak angkat dia plak,janji macam2 plak tu, susah nya kalau gila kuasa ni,

Sama je kan, beruk diatas dengan berok yg dibawah ni kan, saling tak tumpah, macam pinang kena lenyek


Berok berok jantan dan betina yg sedang beraksi waktu PRK Permatang Pauh tidak lama dulu, Wajah puteri UMNO beruk ngan jantan masing2.
Berbangga la...Aksi yg hebat.

Cara hidup Ahmadinejad- Presiden Iran Ke 10 yg menggerunkan US

Cara makan yg cukup mudah, tiada perlu sudu garfu, meja, makan yang mahal2 , makanan pula adalah dari tangan isteri nya sendiri, tak perlu ada pelayan, makan untuk hidup, bukan hidup untuk makan.

Tiada kah malaysia ini pemimpin yang seperti nya ?

Menurut cerita nya, kat Malaysia cukup hebat dengan Islam hadhari nya, tapi pemimpin nya,,,hmmm hampeh. Cakap islam hanya kat mulut je. perjalanan kehidupan jauh api dari panggang.
Mau ke Najib+Rosmah tido semacam ini, mahu ke Muhyiddin, Hisyamuddin hatta Atuk Madey tido beralas karpet je?

Depa hanya tido macam ni bila nk jadi rakyat bila ada PRK je, hari2 biasa sorry la.

Hebat kan Presiden negara yg di geruni oleh US , persiden negara yg punyai teknologi nukeliar, sekadar makan roti, tido dilantai aje.

Bukan macam Malaysia, baru 2,3 jam jalan kat Petaling Street, Naik komuter, dah dikatakan pemimpin jiwa rakyat, pembohongan semata2.

Anak angkat - Atok Mustafa Muhamad


Setiapa kali adanya Pru mahu pun prk , UBN pasti akan mengumpan semua pengundi, jika tidak dengan janji manis kata- kata, pasti dengan projek - projek segera.

Kecuali di PRK Penanti, tiada janji manis, tiada projek segera, dan pilihan raya paling aman didalam dunia, sahingga kan anggota keselamatan boleh tido sambil duduk je.

Berlainan pula didalam situasi PRK Manik Urai, Pihak UBN tidak lagi mengumum kan tentang projek2 segera, tetapi mengumumkan stratigi baru. 'Projek Anak Angkat".

Umno bercadang menjadikan Manek Urai sebagai kawasan anak angkat yang akan diberi keutamaan dalam pelaksanaan projek pembangunan akan datang jika diberi mandat pada pilihan raya itu.

Berapa banyak kawasan yang telah UBN jadi kan kawasan anak angkat yang telah mereka majukan?

Tiada pun, kawasan yang jadi anak angkat yang telah dimajukan. Semua nya adalah pembohongan semata2 sekadar untuk meraih undi sahaja.

Cadangan untuk menjadikan Kawasan Manik Urai sebagai kawasan anak angkat sekadar untuk menebus maruah Umno dan BN yang kalah pada beberapa pilihan raya kecil yang lalu termasuk terbaru di Parlimen Bukit Gantang, Perak dan DUN Bukit Selambau, Kedah kecuali di DUN Batang Air, di Sarawak.

Bukan la niat sebenar sebenar mereka untuk memajukan Manik Urai pun.

Datuk Mustapa Mohamed, berkata sasaran itu tidak mustahil 'KEMENANGAN' akan dicapai sekiranya semua pihak terutama jentera pilihan raya bekerja kuat menarik sokongan termasuk mereka yang berada "atas pagar" mulai esok.

Beliau berkata kemenangan itu juga penting sebagai permulaan dan semangat dalam usaha BN memenangi lebih banyak kerusi pada pilihan raya umum ke-13 di Kelantan dan sekali gus merampas balik tampuk pemerintahan negeri itu daripada Pas.

Bersama- sama la kita pasti kan angan angan UBN untuk merampas kelantan dari Pas . hanya tinggal angan- angan sahaja, Jadikan PRK Manik Urai sebagai mimpi ngeri mereka.

Sunday, June 14, 2009

Atok Rais yatim

Dalam hal ini, saya tetap dengan pandangan bahawa Datuk Seri Abdul Hadi dan timbalannya, Nasharudin Mat Isa merupakan kategori pemimpin yang berpandangan jauh sedangkan yang lain hanya mengamalkan politik populis. Langkah Abdul Hadi itu langkah negarawan yang layak diberi penghargaan."

kata kata dari atok rais yatim. dengar bunyi nk membina kerajaan perpaduan je, dan dan bagi pandangan bagi status negarawan yg berpandangan jauh. Tak payah la nak mengampu, tak sepe nk dengar bekas org yang bakar jambatan lagi, buang masa, ngabieh kan boreh yo.

Tu atok, p sambut bekas rakan sepejuangan masa 46 tu, dengar kata dah bertukar kulit semua, tu lagi baguih, tak payah la atok nak amik tau hal umah tangga pas ye,

Saturday, June 13, 2009

Ibrahim Ali - Sudah terang lagi bersuluh

Selamat bersalin kulit wahai katak, dari biru kepada 46, kembali biru, bertukar bebas dan kini kembali ke asal mu.

Begini pendirian bagi org yg tiada berpendirian, menangguk di air yang keruh, agak2 nk tenggelam je, cepat2 cari benda untuk bergantung, tak kisah la pun nak jadi apa, gurkha ke, hamba ke, tp yang pasti, jadi pencacai je la.

Betapa seronok nya Ibrahim Ali kerana tak lama lg beliau akan dipakai kan pakaian baru berwarna biru.

Di dalam gambar diatas, senyuman beliau lah yg paling lebar di antara semua yg hadir, menanda betapa gumbira nya beliau.

RAZAK BAGINDA- OXFORD- AZILAH JUGA SIRUL

KUALA LUMPUR 11 Jun - Penganalisis politik Abdul Razak Baginda yang menjadi perhatian utama dalam perbicaraan berprofil tinggi kerana dituduh bersubahat dalam pembunuhan seorang wanita Mongolia hingga dibebaskan lewat tahun lepas, telah dianugerah ijazah Doktor Falsafah oleh Oxford University, salah sebuah universiti terkemuka dunia.

Di Oxford, doktorat ini dipanggil DPhil dan menyamai PhD di universiti lain," kata Dr. Abdul Razak hari ini.

Dua anggota polis, Ketua Inspektor Azilah Kadri dan Koperal Sirul Azahar Umar pula di jatuhkan hukuman mati..

Friday, June 12, 2009

Operasi LPKP Benteras pemandu teksi warga asing- Macam tukul dengan paku aje daaaaaaaaa

Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan AKAN memperhebat kan menahan pemandu teksi warga asing bermula tengah malam hingga pagi, usaha akan di jalan kan bersama Jabatan Pengangkutan Perjalanan (JPJ) demikian yang di jelaskan oleh pengarah LPKP Wilayah Persekutuan Naimah Ramly.

Cepat nya depa bertindak, macam SPRM juga, tapi sprm lagi hebat, kalau pemimpin selain dari UBN sepantas kilat (kilat pun kalah) mereka melakukan siasatan, memang jabatan kerajaan macam ni ke?

Tukui nya menteri, paku nya jabatan kerajaan,

Kalau menteri yang kena, berkejar kejar pengarah pengarah jabatan kerajaan nak membantu, kalau org awam buat lapuran, bertahun la baru nk amik tindakan.

nak bodek ngampu naik pangkat kot?

Thursday, June 11, 2009

UMNO TERKEDU,TEKEJUIT BEROK..HAHAHAHA PADAN MUKA, DAPAT MALU FREE.


Dari tpm, menteri kabinet,dan yang sewaktu dengan nya,,riuh berbicara pasal kerajaan perpaduan,
Sebenar nya tak ada sepe pun dari mana parti dalam malaysia ni nak joint UBN yang meroyan tu.. berkut adalah petikan artikel dari harakah

Hentikan kenyataan keliru, tiada hasrat bawa PAS kepada BN - Timbalan Presiden PAS
KUALA LUMPUR, 9 Jun (Hrkh) - Timbalan Presiden PAS, Ustaz Nasharuddin Mat Isa bersetuju dengan saranan Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Dato' Mustafa Ali agar seluruh pimpinan PAS dan Pakatan Rakyat menghentikan segala kenyataan yang boleh mengelirukan penyokong PAS dan Pakatan Rakyat khususnya mengenai Kerajaan Perpaduan.

Jelasnya sewaktu dihubungi Harakah hari ini, isu kerajaan perpaduan ini telah menimbulkan banyak salah faham pelbagai pihak.

"Apa yang dimaksudkan oleh Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang ialah PAS tidak menutup ruang perbincangan dengan sesiapa dan tidak pula menyebut hendak membawa PAS kepada Umno dan Barisan Nasional.

"Jadi, akibat daripada kekeliruan kenyataan ini, saya ingin menyebut sebagaimana saya nyatakan dalam ucapan penggulungan Muktamar PAS, PAS tidak pernah mempunyai hasrat untuk membawa PAS kepada Umno dan Barisan Nasional," tegasnya.

PUAK PUAK UMNO/BN ADA FAHAM KA SKARANG?

Gelinya hati aku...tobat sakit perut,,,

Bersama mu...

Rancangan Bersama Mu sememangnya suatu rancangan yang cukup menarik dan bagus di tonton oleh segenap lapisan masyarakat, tapi yang menjadi masaalah nya kebanyakan yang menonton dan yang nak menghulurkan bantuan ada lah dari golongan senasib dengan orang yang di tonton.

Jika di perhatikan, setiap kali rancangan tersebut, di dapati rata-rata nya tidak pernah mendapat perhatian atau bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Jabatan Agama Islam, Jabatan Urus Zakat bagi mereka yang beruagama Islam juga bagi saudara-saudara baru.

Mengapa ye ini berlaku?

Siapakah yang sebenar nya harus mencari, dan membantu mereka2 ini?

Apakah pengarah2. pekerja2 jabatan JKM, PUZ atau jabatan yg berkenaan fikir, mereka yang memerlukan bantuan ini akan datang bertemu dengan pegawai jabatan2 tersebut?

Pegawai2 jabatan yang berkenaan hanya mengharap kan lapuran dari ketua2 kampung, ketua2 masyarakat atau pun dari JKKK je..Boleh diharap ke hanya lapuran mereka2 ini?

Siapakah yang melantik Ketua Kampung?
Siapakah yang melantik JKKK?

Semua lantikan adalah dari UMNO.dan mereka2 nin adalah ahli2 umno,Satu Malaysia pun dah tau, kalau nama nya ahli UMNO, perangai mereka memang teruk. dari ahli yang biasa sampai lah pemimpin besar mereka..

JKKK- Setiap peruntukan, bantuan yang dapat dari YB, mereka akan mendahulukan sanak saudara, kawan kawan dan kroni dulu.
Kalau nk bantuan juga, kena tunjuk surat yang telah mengesah kan sebagai ahli UMNO.

TAK percaya?
percaya la,,semua itu benar, tiada yang bohong melainkan benar belaka.

Nak minta bantuan dari jabatan jabatan ini adalah melalui JKKK , Kalau JKKK tak sokong. sampai sudah lah tak dapat.

Pegawai pegawai yang bertanggung jawab hanya goyang kaki je kat pejabat, harap org datang minta kat depa, depa nk cari..sorry la.

PUZ dibandar Perda, Bukit Mertajam, bangunan nya sahaja lebih dari 5 tingkat, ada airkond, ada lif, pegawai2 nya berkereta cantik..

Nak tanya pada mereka yang berkenaan, dah abis semua ke mereka yang memerlukan bantuan kamu cari dan bantu?

Duit zakat adalah untuk mereka yang memerlukan, bukan untuk kamu buat bangunan untuk keselesaan sendiri..

Lu jawab la sendiri..malas nak cakap dah.

Wednesday, June 10, 2009

Teksi Malaysia- Pemandunya Warga Asing= apa cerita?


Sikap membenar kan warga asing memandu teksi, bas ekspress juga lori lori di Kota Kosmopolitan Kuala Lumpur menjadikan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri bin Abd Aziz berasa malu.

Malu aje tak pe la datuk, kami ni yang dah bertahun malu, bertahun bersabar dengan kenaikan harga tambang teksi, tak pernah pun datuk ambil tahu, Baru sekali naik, banyak plak cakap.

Nak tanya datuk, macam mana depa leh dapat lesen, mana p nya JPJ?

sama la macam menteri kerja raya, baru sekali masuk baris nk bayar tol, komplen pasal lambat, baru 15 minit je datuk ooi , belum sejam lagi..abis tu..ape tindakan datuk yang naik teksi juga datuk yang berbaris bayar tol?

datuk2 tak nak pasal kerajaan perpaduan ke?

MELUAT SUNGGUH

Meluat sungguh nengok lambang di atas,terlebih2 meluat bila para pemimpin parti keris tak bersarung dok bising, dok cita pasal kerajaan perpaduan, dari jkk kampong, p ketua bahagian, menteri2 semua dok kata pasal perpaduan ...

Udah2 la,,jangan harap la ...tak ada makna nya nak berpadu ngan mike semua,,mike semua tak ubah macam pepatah org tua2...

Melepas anjing tersepit,,, macam tu la perangai kamu semua...

Cukup lah sekali pas ditikam dari belakang

Zahid Hamidi - Cadangan bentuk kerajaan perpaduan pattut di terima

Patut diterima- kata Menteri Pertahanan , Datuk Zahid Hamidi, secara ukhwah nya pandangan tersebut patut di terima tanpa ada sebarang syarat, beliau melhat cadangan tersebut lebih kepada perkongsian membabitkan agama dan rumpun melayu.

Cadangan tu hanya dari UBN je, tak ada makna nya pas nk berkongsi kuasa ngan UBN. UBN tak ubah seperti ular,,jangan percaya janji manis mereka, seperti janji2 masa2 pilihanraya, dah dapat kuasa nanti, UBN akan mematuk pas sampai terkuburnya parti islam tersebut.

Pengarah kata penderaan Siti Hajar hanya kes terpencil

Kes membabit kan penderaan pembantu rumah warga Indonesia di negara ini sebenar nya adalah kes terpencil kata Pengarah Lembaga Pengkajian Masaalah Sosial Pekerja Indonesia.

Masaalah penderaan pembantu rumah bukan masaalah besar, hanya 2,3 % sahaja setelah kajian di buat

Masaalah nya sekarang kenapa penderaan itu masih berlaku, apekah tindakan pihak yang bertanggungjawab menjaga kebajikan pembntu rumah ini tidak dapat mengenal pasti tentang penderaan itu,

3 tahun adalah satu jangka masa yg cukup lama, apekah setiap pembantu rumah tidak di sedia atau di bekal kan nombor2 talipon pihak yang berkuasa?

Kena kat org lain, boleh la kata masaalah terpencil. tp klau kena kat sedara mara sendiri sebuk la mengadu sana sini.

Tuesday, June 9, 2009

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man -100 kali lebih baik

Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man ini adalah salah seorang penceramah yang mendapat iktiraf oleh baginda Sultan Pahang, pernah suatu ketika pada tahun 2000, ketika beliau sedang berceramah di Masjid Tengku Abdullah di Peramu kuantan, sekumpulan hampar seratus FRU telah mengepung masjid berkenaan,

Dengan penuh yakin, Datuk Tuan Ibrahim meyakin kan para jemaah supaya jangan takut, pada ketika itu juga Ketua polis kuantan cuba membawa Datuk keluar dari masjid tersebut, dengan alasan berceramah tanpa tauliah.

Alasan yg tidak kukuh itu menjadi suatu yang amat memalukan kan kepada Ketua Polis Kuantan, Datuk Tuan Ibrahim telah menunjukkan watikah perlantikan sebagai penceramah yang di akui oleh baginda Sultan Pahang.

Aku adalah salah seorang jemaah yang menge' booo ' pasukan FRU dan SB yang dihalau keluar dari kawasan masjid oleh Datuk Tuan Ibrahim.

Pada penilaian aku sekadar jemaah biasa,juga sebagai manusia biasa Datuk Tuan Ibrahim ini adalah 100 kali lebih baik dari Adnan Yaakob MB Pahang itu.