Tuesday, May 19, 2009

DR MOHD KHIR TOYO (BEKAS MENTERI PENYAPU)


Bekas mb selangor yg memberi hadiah penyapu kepada ketua jabatan kuala selangor semasa beliau berkuasa dahulu telah di kena kan pergantungan oleh dun selangor selama setahun berikutan kegagalan beliau menghadiri perjumpaan jawatan kuasa khas, keupayaan, kebertanggungjawaban dan Ketelusan (Selcat) Selangor Mac lalu berhubung perbelanjaan dana agensi kerajaan negeri.
Jawatankuasa itu - di bawah Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor - juga mendapati beliau bersalah terhadap tiga tuduhan membuat kenyataan yang menghina legitimasi Selcat, dalam media dalam dalam blognya.
koran itu, Dr Mohd Khir yang juga ketua pembangkang di DUN Selangor digantung selama setahun daripada menghdiri sidang DUN kerana gagal menghadiri siasatan awam tersebut, dan digantung masing-masing enam bulan bagi setiap tuduhan tersebut.

Kesemua elaun dan keistimewaan yang diterima Dr Mohd Khir Toyo sebagai seorang ADUN, juga digantung.

Dalam siasatan Selcat selama lapan hari Mac lalu, para saksi memberi keterangan bahawa berjuta-juta ringgit dana syarikat pelaburan kerajaan negeri, telah disalahguna oleh Balkis - Badan Kebajikan dan Amal Isteri Wakil-wakil Rakyat BN Selangor - yang dipengerusikan oleh isteri Dr Mohd Khir - Datin Zaharah Kechik - sewaktu beliau menjadi menteri besar.

pak long misai- ala tak pe nya,setakat kena gantung,ape ada hal.berapa sen sgt, duit yg dia ada pun dah tak abis makan pun.

Dulu malu kan org,,,sekarang ape dah jadi? Masa nya dah tiba,,ada di sapu keluar dari dun....

No comments: