Friday, November 12, 2010

Datuk Mufti kata dalam Berita Harian,,,Datok Tiang Seri tak salah, Orang Kampung Guar Manong, Kuala kangsar yang salah.

Harussani seperti dilapor Berita Harian berkata, Zambry, tidak melakukan syirik dan khurafat kerana tidak mempunyai niat melakukan perkara itu, malah tidak mengetahui majlis berkenaan yang diatur penduduk boleh membawa kepada unsur syirik.

Nampak tu..Tuan mufti Perak sendiri yang kata Zambri tak salah, yang bersalah melakukan perbuatan membawa syirik itu adalah penduduk kampong tersebut,
Sebagai menteri besar, beliau hanya datang memnuhi jemputan je,,

Siapa yang nak bertanggung jawab sekarang?
Imam kg tu?
tok ketua?
Penghulu?

Siapa yang menganjurkan majlis tersebut?
Penduduk kg Guar Manong Kuala Kangsar

Ketua tak tau ape yang anak buah nya nak lakukan
Betul ka alasan yang sedemikian?
Alasan tak tau ni...alasan budak tadika je..
Tak kan lansung tak tau agenda perjalanan bila melawat se suatu tempat?
Ngarut betul la tok ketua ni..
Sedangkan sebelum mesyuarat hatta mesyuarat PIBG pun semua orang dah tau, setiap perjalanan mesyauarat.
Inikan pula perjalanan se orang ketua negeri..
Hnacur la negeri kalautak ketua buata alasan tak tau....

Sebagai seorang ketua, sepatut nya dia tau ape yang salah dan ape yang tidak..ini adalah melibatkan pegangan agama?
Ni tidak...sebagai ketua...main redah je..ada ke patut?

Datuk mufti pula,, untuk menyelamat kan se orang ketua, satu kampung pula yang di persalahkan,,,
Nampak nya Datuk kena turun lah kampung tu...membetulkan aqidah mereka yang telah tercalar sikit,,,
Macam mana  masih ada lagi amalan sedemikian di kampung kampung...

Pelik sungguh

2 comments:

Mengarot said...

tidak melakukan syirik dan khurafat kerana tidak mempunyai niat melakukan perkara itu, malah tidak mengetahui majlis berkenaan yang diatur penduduk boleh membawa kepada unsur syirik...

lain kali jemput diam2 kemudian jamukan najis ...cuba tengok dia makan ke tak? hhahaha..

Anonymous said...

harus sana sini ni..soo haii kata orang cina...dah nyanyuk...hukum dah kaji habis..pas tu lupa pulak..tu yang melalut lalut...

hei orang tua nyanyuk..lu dah tua le..lu duduk rumah..jaga cucu..hukum jangan lu main main..orang getik tau...

lu takut tak dapat gaji ke...sekarang orang guna lu..lu tengok sultan pun orang tak respect ingat orang nak respect lu ke..

lu kena sedar diri sikit no..orang tua bengong..