Monday, December 31, 2012

allah,,,melayu islam la yang beria ria malam ni

sungguh sungguh umno mempertahan kan perkataan allah bila km pulau pinang meminta untuk menggunakan perkataan allah itu ,bagus la semangat macam tu,bangga rasa nya bila umat islam mempertahan kannya,
tetapi..bagaimana pula dengan suruhan dan larangannya?

sekarang ini, berapa ramai melayu islam yang terang terang melanggar hukum islam?
merry cristmas n happy new year..bukan kristian yang punya ke?
lihat saja malam ini..berapa ramai melayu islam yang menyambut hari raya kritian itu, secara tak langsung, membenarkan ajaran kristian di dalam diri,,


ape beza nya?

kita tak membenarkan menggunakan perkataan allah kerana ia adalah hak mutlak ugama islam, tetapi kita pula yang beria ria merayakan tahun baru,
walau pun kristian tak dapat menggunakan perkataan tersebut tetapi mereka telah berjaya membuat melayu melanggar hukum allah,malam ini.
hukum allah yang macam mana?

pergaulan bebas lelaki dan perempuan,itu yang paling nyata,
minum minuman memabuk kan,,tak menuduh,tapi tidak mungkin pula tidak.
penzinaan..
siapa yang paling hina?

sepatutnya kita mengerjakan suruhan allah,meninggalkan pe yang di larang nya sekuat kita mempertahan kan penggunaan allah oleh agama lain,
ni tidak,kita hanya kuat mempertahan penggunaan perkataan allah je,,suruhan dan larangan nya kita abaikankan.

Sunday, December 30, 2012

perangai setan jadian

Dengan sengaja puak puak ini memain kan isu kafir yang kononnya di sebab kan oleh ape yang mereka namakan amanat..

lepas sorang sorang mengusik.mencuit cuit agar haji hadi menjelaskan, atau pun menarik balik ape yang telah beliau katakan 30 tahun lepas..

Nak penjelasan,,,no problem, bagi peluang hanya satu jam sahaja rancangan khas secara lansung di dalam media eletronik,siar kan secara lansung di saluran satu rtm,atau tv3 atau mana mana saja,,

Menteri rais yatim kata,,,tak masaalah, tapi kena buat rakaman dan baru siarkan..

hahaha..  lawak sungguh, hangpa nak pejelasan, bila nak buat hangpa banyak songeh pulah..
ajak debat pun tak mau,,

cara menjual macam pendekar,,bila di beli,,semua lari..penakut...macam setan jadian,,bila di bacakan ayat ayat alquran...berterabur larinya,,



Friday, December 28, 2012

rasuah umeno,umeno rasuah.setan yang di kenali

hebat la depa ni.ketua bahagian pun makan ratus ribu,

Ada je puak puak ni punya kes.tetapi biasanya rasuah,kan dah sinonim,rasuah umno.amno rasuah.
ketua bahagian pun boleh makan ratus ribu,inikan pula yang lagi tinggi dari ketua bahagian ini.

Depa makan banyak banyak ni,,,bukan untuk tolong bangsa pun, tapi untuk mentedarah dengan kaum keluarga sendiri..

kata alim ulamak, barang siap yang memakan hasil yang haram, hati nya akan jadi hitam,payah nak dapat hidayah.
kata orang tua tua pula,,,siapa makan hasil haram.perangai selalu nya macam setan.

Depa ini lah yang di namakan oleh tun madet..setan yang di kenali.

Thursday, December 27, 2012

adap se orang pemimpin melayu islam..hinanya anak anak melayu di mata pemimpin parti melayu islam yang melaungkan hidup melayu

walau pun tinggi mana pangkat atau taraf nya,,kita masih ada adap lagi..lebih lebih lagi sebagai orang melayu.
walau pun yang di hadapan nya hanya budak budak...beradap la sikit..membuka kasut atau alas kaki bila masuk ke suatu tempat itu,,adap orang melayu,yang pakai kasut sampai ke tempat tidor itu,bukan adap kita..
ini pun nak kasi tau ke..

bersih sangat tapak kaki engkau atau lantai yang budak budak duduk dan baring itu terlalu kotor bagi tapak kaki timbalan perdana menteri?

yang pencacai pencacai tu pun...hanya tengok je...eh engkorang ni semua bangsa ape aaah?yang duduk baring di lantai tu bangsa ape ahh?

secara tak langsung mengambarkan penempatan mangsa banjir itu adalah tempat yang kotor dan menjijik kan bagi tpm juga bagi  orang umno...sahingga tak ada sorang pun yang sanggup membuka kasut untuk memijak lantai tersebut..

ape la salahnya buka dulu kasut pua cu kang tu.bukan nya jatuh darjat pun..

sedihnya aku..




hipokrit..



Dr Hasan selaku bekas Naib Presiden PAS amat terkejut dengan laporan media terhadap kesan amanat itu sehingga menyebabkan berlakunya solat dua imam,perceraian dan perpecahan keluarga di kalangan masyarakat Islam, hanya disebabkan perjuangan politik berbeza.

"Saya terkejut apabila media melaporkan setiap hari mengenai mangsa atau mereka yang pernah percaya kepada amanat Haji Hadi itu, yang berani tampil mendedahkan perbuatan mereka dan kesannya kepada keluarga mereka..

Mustahil sebelum di pecat, dia ni tak tau menahu tentang amanat tersebut,sekarang baru nak mengulas.. aduhai.

sebelum ni buat pe..tidor ke.. 

Diam bererti menyokong..kalender 2013





Umno,perkasa,jati tentu gembira dengan kelender yang mempermainkan hukum islam ini..

mengapa mereka lansung tak menghormati agama rasmi negara ini..adakah ini salah pas?
atau pemrintah yang harus bertanggung jawab?

Mengapa pemrintah hanya membiarkan penghinaan semacam ini..
walau hanya sekadar kalender,,tapi ia tetap menghina.

dan buat pembuat kalender itu.memang sial dan haram jadah la mereka.umat islam di negara ini, tak pernag pun menyentuh dan mempermainkan sebarang agama yang ada,baik budha,hindu,keristian atau pun yang lain lain.

Puncanya adalah dari umno sendiri,,mereka sendiri mempermainkan hukum islam.itulah sebabnya sekutu sekutu mereka ikut serta,,

Malaysia negara maju,bukan kata amah,buruh ladang, guru pun di import..

setakat hari ini..dah hampir 10 tahun penggunaan bahasa inggeris untuk mata pelajaran math dan sains.tak nampak pun bahasa inggeris semakin maju di malaysia.
dan ia menjadi semakin bertambah teruk.

Apa motif sebenar kerajaan nak mengambil guru guru dari india tu?
apekah dengan adanya  guru guru itu nanti, bahasa inggeris akan semakin hebat di kalangan para pelajar?

Ingat kan hanya amah,buruh kasar je yang di import.guru pun di import..semakin teruk rupanya taraf pendidikan kita. Anak bangsa malaysia terpaksa di ajar oleh orang india untuk memantapkan penggunaan bahasa inggeris..kemana pergi nya bekas bekas pelajar universiti yang masih menganggur.tak boleh ke kerajaan membina lebih banyak maktab atau kolej untuk mengeluarkan lebih banyak guru.tak kisah la guru yang mengajar apa pun..

kalau la 10 tahun yang lepas,  menteri pendidikan membuat kajian terperinci dan perancangan jauh tentu la tak jadi seperti sekarang ini. Ini lah akibat hanya mengikut je arahan PM.
dah tau bahasa inggeris akan di gunakan secara menyeluruh dan serentak..mengapa ketika itu
TIDAK di bena sekali maktab atau kolej atau mungkin universiti untuk mengeluar kan pakar bahasa inggeris dari kalangan rakyat sendiri..

Ini dah sepuluh masa berlalu. baru kelam kabut nak cari guru inggeris..
dah tu main import pulak,agak agaknya guru guru import itu akan menjadi guru yang baik ke?
menteri pelajaran ku yang bijak..

kembara oren..hebat sungguh sambutan orang felda..

tak perlu la kembara oren ni nk bersusah payah  membantu warga felda lagi.mereka semua bijak pandai.
biar la mereka dengan ke bijaksaan mereka,,

kenapa takut sangat nak dengar penjelasan. bukan kena bayar pun..
hanya orang yang kurang cerdik ye menolak penerangan orang lain..

tak mengapa la..moga ape yang mereka pertahan itu adalah betul..dan jangan menyesal di kemudian hari..

Monday, December 24, 2012

tak perlu masuk..

kita tak perlu masuk yahudi, kita tak perlu masuk keristian, kita tak perlu masuk hindu dan kita tak perlu masuk budha,,tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan agama suku politik suku..

sebenarnya...bukan sekadar mengatakan agama suku dan politik suku boleh jatuh kafir,,malah banyak lagi perkataan perkataan manusia membuat kan terkeluar ia dari agama..

jika berasa diri itu bersalah...berastagfirrullah la..kemudian.mengucaplah..bersaksikan bahawa tiada tuhan melainkan allah..nabi muhammad itu, pesuruh allah.

sesungguhnya..umat nabi muhamad di akhir zaman ini...pagi nya islam,,menjelang petang dah kafir..masuk magrib ia islam semula..selepas isyak..kembali kafir..

cermin la diri sendiri..

buat peneroka biru karat..

kembara oren bukanya nak merampas tanah, jauh sekali nak menjual para peneroka..
mereka hanya nak menerang banyak perkara yang mungkin peneroka felda tidak tau..
salah kah mereka menjelas kan berberapa perkara..

kalau tak nak ambik tau, jangan halang orang lain yang nak tau..

bodoh tak boleh di ajar..cerdik tak boleh di ikut..

bercakap tentang kemajuan,,ikat bata pun tak betul

gambar terbaeeek..


pemimpin,baik yang kecik, mahu pun yang besar,,,hanya pandai bercakap,bila buat...hampeh keledek

patut la negara semakin hampir kepada kemiskinan semuanya adalah kerana mereka
lihat saja kekayaan bekas pm berapa billion?????
adakah ia untuk umat melayu atau untuk kegunaan kaum keluarga nya sahaja..

Inilah pemimpin yang dipilih untuk mewakili rakyat..
lihat sahaja menteliti para penyokong di atas..terang terang memang menyalahi cara mengikat bata...tapi semua tengok saja...sama ada takut atau memang sama tak reti dengan si pengikat bata itu..

kenapa takut nak menegur?



Saturday, December 22, 2012

jasa mu di kenang. begitu juga dosa dosa mu..

.setiap hari,,melalu tv, radio.juga surat surat khabar...
sebuk para pemimpin kecik sampai ke yang paling besar,,tak ketinggalan bekas pemimpin,,
mengingat kan rakyat akan jasa jasa mereka..ye rakyat memang ingat,,bukan sekadar jasa,,,juga dosa dosa mereka kepada rakyat...
tiada la pencuri yang paling besar melain kan mereka inilah...
merompak wang kerajaan untuk kesenangan sendiri juga kumpulan pemimpin sahaja...
hanya sebilangan kecik sahaja yang dapat tempias harta kekayaan mereka...itu pun jika rajin membodek

mereka hanya nampak jasa mereka aje..
dosa mereka kepada rakyat.di tutup rapat rapat..
.
pru 13 semakin hampir,,,rakyat menuntut agar segala dosa dosa mereka ini di bayar tunai

jika membina sekolah itu jasa,,
dosanya ialah penyelewengan tentang harga yang tak setimpal kualiti bagunan yang di bina

jika membina masjid itu jasa
dosanya ialah pembinaan replika masjid di tengah pulau tak berpenghuni>pembaziran yang nyata

jika membuat jalanraya itu jasa
dosanya ialah harga yang sama boleh dibina lebih pajang lagi jalan nya

lebih banyak jasa yang war war kan>>
lebih banyak dosa yang akan di lihat

lebih baik duduk diam diam

Friday, December 21, 2012

Thursday, December 20, 2012

mungkin kah mereka ini akan di makan sumpah ?

“Saya selaku Presiden UMNO, bersama-sama Timbalan Presiden serta seluruh saf kepimpinan parti, bersumpah dengan nama Allah dan Rasul-Nya, berikrar dan berjanji, terus mendahulukan kesejahteraan rakyat, terus memartabat rumpun Melayu, terus membenteng akidah umat dan terus memelihara agama Islam.”

bagai mana kiranya salah seorang dari mereka ini melanggar lafas sumpah presiden umno ini?

siapa yang akan di makan sumpah>  bukan hanya presiden aje>>tetapi kesemua mereka ini>>



http://biaqpila.blogspot.com/

Tuesday, December 18, 2012

la,,,baru nak kaji ke?

saman aes di tangguh dan akan di kaji semula,
macam ni la yang selalu terjadi kat negara kita ini,,,sebelum buat sesuatu,,tak pernah nak kaji sepenuhnya dahulu,bila dah ada bantahan,,baru nak kaji,

bagitu juga la masa melaksanakan penggunaan bahasa ingeris dalam mata pelajaran matematik dan sains,
bila nampak ada bantahan,,mula la nak kaji

bagitu juga la agak nya ape yang kerajaan buat sekarang,rancangan 1 malaysia,,
adakah kerajaan membuat kajian sepenuhnya sebelum melaksanakankrancangan satu malaysia itu?
atau sekadar rancangan mee segera untuk meraih sokongan bagi pilihan raya?




Monday, December 17, 2012

membantu akhbar pemfitnah,bermakna mereka sendiri suka dan bersetuju dengan fitnah,,syabas,rakyat semakin faham siapa mereka.

pelik juga,,kenapa selain anggota perkasa semalaysia dan ahli umno johor,melancarkan tabung bantu lah utusan,?
kenapa masa persidangan agung itu hari,tak bagitahu awal.nampaknya ada agenda baru selain membantu umat melayu,,bantu lah utusan,hahaha..

kutip lah dari pemimpin2 kamu,bukan kah mereka kaya raya,kenapa la nak susah kan melayu umno yang di bawah ni,,makan sendiri pun kais kais je,ini nak membantu pula syarikat yang kaya..aduhai,

utusan di saman di sebabkan memfitnah se seorang,,membantu nya bermakna bersetuju dengan  pemfitnah,

kalau macamni lah,, sememang umno juga angotanya adalah di kalangan orang yang suka membuat fitnah,dan dengan itu,jangan lah percaya lagi kepada utusan juga ahli umno

Sunday, December 16, 2012

bukan sombongkah namanya jika mengaku diri sendiri itu hebat?

pertama kali dalam sejarah, sesoarang mengaku dirinya sangat hebat sahingga di cemburui oleh orang lain..ape la dia rasa sangat kehebatannya itu?
orang lain memang tengok dia hebat,tapi  bukan dari segi kehebatan kepimpinannya,,melainkan kehebatan mempromosi diri sendiri,kehebatan membodek..

ingat lah..allah cukup marah dengan orang orang sombong,,sedar la enkau tak sehebat mana pun,tak ada sape pun nak cemburu,

perasan lebih je tu

rundingan rahsia dalam mencetak wang polimer Bank Negara Malaysia.

kenapa ada rundingan sulit lagi rahsia dalam mencetak wang baru?
sama macam pembelian segala macam barang untuk kerajaan.contohnya.rundingan kapal selam,kapal terbang..
heran la,kebanyakan yang membuat kerja itu adalah MELAYU, mengaku ISLAM dan paling marah bila di tuduh murtad atau kafir.
tak ada kesalahan ke kalau tidak jujur,menyeleweng bila mengikut hukum hukum halal haram di dalam agama islam yang mereka anuti..
Satu dunia dah tau..betapa sangat rendah moral penduduk malaysia,lebih lebih lagi pemimpinnya,tempat teratas dalam carta rasuah,pecah amanah.

baca di sini http://shalehudin.blogspot.com/2012/12/owhh-umno-terkantoi-lagi-haram-betoi.html#more

peringatan bagi yang lalai

inagta la semua, kecik besar tua muda, selagi yang bernama manusia,makhlok allah,pasti akan merasai  mati..
bagi yang bekuasa,ingatlah...semua akan di pertanggung jawab kan nanti,,

Saturday, December 15, 2012

anggota perkasa kutip derma untuk utusan yang di saman.

pengarah, juga semua para perkerja utusan amat berterima kasih buat semua anggota perkasa kerana sedia menderma untuk menolong membayar saman.
mereka sendiri pun tak ambik kesah tentang saman tu,,,sebab walau telah di saman berberpa kali,,,mereka masih mengeluar kan berita berunsur fitnah.
punya la baik hati ngo  ini...nan bantu bayar saman.
hahaha,,
sebagai balasan.akan di promosikan lah perkasa satu ngo yang paling berpengaruh..paling mendapat tempat di hati orang melayu

presiden perkasa juga,mengarah kan semua umat membeli utusan,hanya utusan saja lah akhbar yang mendukung perjuangan memertabatkan bangsa melayu dan agama islam di negara ini.

bagus lah perkasa ni,,membantu syarikat yang di saman.tetapi..ape kata kalau duit atau barang kemas yang di kutip itu,,,di gunakan untuk melayu yang hidup susah,,lebih banyak faedahnya.

ikut suka engkau la,,

kalau lah kutipan itu di derma kan di rumah anak yatim,,,lagi banyak berkat nya berbanding menolong sebuah syarikat,,
depa untung juta juta,ada membantu ahli perkasa ke?

ha ha ha,,,

rumah mampu milik di penang

bila KM kata nak buat rumah mampu milik bernilai 70k.melompat semua ahli umno,mana boleh mahal tu...sepatutnya rumah mampu milik bernilai 42k aje..dan bagi pada kontaktor umno yang buat..

kat kg 20 dah jadi dah..peruntukan untuk baiki umah 10k, tapi barang di gunakan sekadar 5k je,,,ape cita?
kawan tu duk buat rumah kosnya 70k, tapi kena sain vocher nilai 120k.
pasal pe ada lebih 50k...sape yang makan duit tu.

baru ni najib datang penang,,berjanji,jika bn memang di penang,dia akan buat 20 ribu unit rumah mampu milik,,beharga 400k..dan boleh di kurang kan kepada 300k..

pakat senyap semua,,


Friday, December 14, 2012

pengadil korea aff suzuki berat sebelah, hangpa marah, tapi bila pru(spr) ,pengadil berat sebelah,,,hangpa pejam mata je

macam macam ulasan kerana kekalahan skuad harimau,,,kebanyakanya menyalahkan mutu pengadil dari korea tu..dah kalah..keputusan muktamad.

banding kan pula masa pilihan raya..ape permainan pengadi atau suruhan jaya pilihan raya,,bertahun tahun buat bantahan,,,mereka buat pekak je..

pengerusi, naib pengerusi,adalah ahli kepada parti yang memerintah..sedikit sebanyak..malah memang banyak pun keputusan atau undang undang akan memihak kepada parti memerintah...

adil ke macam tu?


sebelum buat tak nak pikir...siapa yang rugi? anak bangsa juga,,terutama anak melayu.

hanya kerana se orang mahasiswa yang tak berapa fasih bercakap bahasa inggeris dengan tun mahadir semasa ia menjadi pm dahulu..pm terus pukul rata,,pelajar sekolah dari rendah hingga menengah hendaklah mengguna ka bahasa inggeris di dalam mata pelajaran metematik dan sains..baru mereka akan fasih berbahasa inngeris nanti.
.
saranan yang merupakan suatu perintah kepada kementerian pelajaran, mula membuat pertukaran penggunaan bahasa,,
semua jadi kacau,pertukaran buku buku yang dialih bahasa,menggunakan  dwi bahasa,dan macam macam lagi, banyak juga yang mencari untung atas pertukaran tersebut,kontak buku buku, kontrek cd dan komputer...semuanya perjanjian selama sepuluh tahun.

alasan tahun pertama...kejutan buat murid murid dan guru..
alasan tahun kedua.. mereka sedang menguasai..
sampai sekarang... masih macam dulu juga...
penyudah nya untuk menunjukkan ada peningkatan.terpaksa la memanupulasi staandard untuk lulus matematik dan sains

baca di sini http://jalanpulang1978.blogspot.com/

hujan dah turun,katak mula bernyanyi nyanyi

banjir besar belum pun di ketahui..cuma hujan je yang dah mula turun,,,dah banyak katak katak berbunyi..baru baru ni..se ekor katak,denagn pujuk rayu bodek bodek,,dah di terima oleh sekumpulan musang berbulu ayam,,

ada seekor katak,,telah jadi ketua kumpulan,punyai ahli ratus ribu,,takut nak bertanding atas kekuatan ahli ahli nya,,menempek nak masuk juga kumpulan musang,tapi tak di terima,,

siap ugut ugut lagi...hahaha,, katak ugut musang,,
ada musang nak heran?

halo brader,,,orang dah tak nak...hang bukan boleh percaya sangat,,,
hang ada pengaruh. l
hang ada pengikut
pasal ape nak masuk kumpulan musang?

nampak sangat hang sendiri tak percaya yang pengikut kumpulan hang nak pilih hang dalam pru nanti,,

bodek lebih kuat lagi,pasti kumpulan musang akan ambik hang jadi pencacai...

hahahaha...katak yang sedang ketakutan..

Thursday, December 13, 2012

eh betul ke ni? we are the cham..bukan aff suzuki, tapi rasuah.

mana nak letak muka?letak je bawah tempurung retak,

''Kalau ada yang menghina Anda, anggap aja sebagai sebuah pujian bahwa dia berjam-jam memikirkan Anda, sedangkan Anda tak sedetik pun memikirkan dia," ujar Habibie melalui akun facebook The Habibie Center.

memang betul pun,berjam jam,berhari hari si mamat ni memikirkan cara nak menhina.nak memalukan anwar juga bj habibie ni..

habibie cuma kata ,tak ada masa pun nak memikir kan tentang mamat ni,,kenal pun tidak gamaknya..

hahaha...malunya,,

,sejak bila pula pengantin lelaki pakai wali..

ni ada satu cerita manusia maelayu yang mengaku islam,tapi hukum hakam islam hapah pun tak tau,
itu baru bab rukun nikah yang cuma ada 5, belum lagi rukun solat yang ada 13..

melaysia semakin maju,melayu mengaku islam juga semakin pandai membuat rukun nikah sendiri.

jurunikah tu,,yang menikah kan apek ia itu tgna, wali pula adalah ayah bagi pengantin perempun..yang mewakilkan tgna menikahkan apek untuk anaknya,,

pe jadah pulak apek kena pakai wali...

bengong...p ngaji dulu..

nampaknya pru 13 ini ,yang terakhir buat bn

pengakhiran pau yang lepas,,pesta tangis menangis ke banyakan perwakilan,sahingga ada yang mendapat gelaran datuk,,semuanya tak memberi makna lagi,,persidangan yang banyak mengondem pakatan rakyat tidak banyak membawa kebaikan lansung,

majoriti umat melayu, tertanya tanya,,ape agenda memartabatkan melayu ?
terbangkit pula cerita datuk yahya yang di halau keluar rumah..macammana parti yang mempertahan kan melayu boleh tak tau tentang ke susahan orang melayu sendiri?

berbangkit pula cerita pelesit jalanan, yang hanya cuba nak mendapat simpati penonton akan perlunya perangkap laju di kuat kuasakan..
sedang kan majoriti rakyat dah tau,,perangkap itu bukan untuk mengajar,,tetapi untuk keuntungan mudah untuk syarikat juga kerajaan..

perhimpunan orang india atas masaalah kewarga negaraan juga membuat rakyat membuka mata,,

pengakuan bersumpah oleh aahli parlimen sabah yang mengatakan umno sabah tidak pernah mandapat ape pe sumbangan sebanyak 40 juta, membuat kan umno terkedu...banyak tu,,40 juta untuk ketua menteri sabah,,

pengakuan deepak tentang akuan bersumpah PI bala yang ke dua juga membawa bala..

isu felda pun tak habis habis...

macam mana ni?

pengakuan musa hasan,juga suatu yang sangat membimbangkan ...

Jahanam,kalau ikut gaya nya,,hancur juga bn kali ni...

Wednesday, December 12, 2012

datuk yang tak seperti datuk datuk lain


ikhsan. nescafeais.com

Isteri kepada pelakon veteran Datuk Yahya Sulong,84, iaitu Datin Alisah Ali berasa malu apabila perlu membawa gelaran yang dikurniakan kepada suaminya disebabkan kehidupan mereka yang dihimpit kesusahan.
Alisah berkata, terdapat individu menghantar surat dan berkunjung ke rumahnya di sebuah flat di Sentul dekat sini untuk meminta derma kerana menyangka mereka mempunyai banyak wang gara-gara suaminya menggunakan gelaran Datuk.
“Ada orang datang ke rumah saya minta derma. Saya nak korek duit dari mana? Kami ni susah. Orang ingat bila kita ada pangkat Datuk, kita ni kaya?” ujar Alisah.
Datuk Yahya Sulong pernah dihalang oleh isterinya dari menerima gelaran datuk yang diberikan oleh Kerajaan Negeri Perlis kerana tidak sesuai dengan suasana kehidupan mereka. Bagaimanapun yahya Sulong tetap berdegil kerana menganggap gelaran itu adalah untuk mengenang jasanya sebagai anggota keselamatan yang berkhidmat mempertahankan negara pada tahun 1948 dan bukan atas kapasiti seorang artis.
“Pada tahun 2009, tiba-tiba saja orang panggil dia Datuk. Saya tak tahu pun. Dia ambil gelaran itu senyap-senyap. Saya bukan apa, orang ingat sesiapa yang ada Datuk kaya tapi kami bukannya macam itu,” katanya.
Daripada mana beliau dan suami menyara kehidupan?
Alisah memberitahu mereka mengharapkan bantuan daripada Baitulmal sebanyak RM400 sebulan dan juga wang pencen salah seorang arwah isteri Yahya sebelum ini iaitu dalam jumlah yang sama. Wang sebanyak RM800 itu digunakan untuk membeli makan minum serta keperluan ubat-ubatan Yahya yang semakin uzur.
“Kos untuk beli ubat suami saya pun bukannya sedikit. Dia mengidap macam-macam penyakit tetapi syukur jugalah ada pihak-pihak tertentu dan juga persatuan artis yang bermurah hati untuk memberikan sumbangan,” katanya.
Alisah berkata walaupun dihimpit kesusahan dia tidak pernah meminta sumbangan daripada sesiapa pun kerana tidak mahu dituduh terlalu bergantung dengan orang lain.
Sebaliknya kata Alisah, sumbangan yang diterimanya selama ini adalah atas rasa belas individu yang melihat kesempitan hidup mereka.
Yahya atau nama sebenarnya Yahaya Loong pernah dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU), Hospital Ampang dekat sini pada 20 Februari lalu akibat terjatuh daripada bilik air selain menghidapi beberapa komplikasi penyakit lain termasuk asma. Yahya yang pernah berkahwin sebanyak empat kali mempunyai 11 orang anak.


Read more: http://www.nescafeais.com/isteri-yahya-sulong-malu-denga-gelaran-datuk/#ixzz2Eq4ltJJo

kerana mulut longkang,orang lain bakal jadi mangsa.

gatai mulut sangat..engkau pilihan raya yang lepas pun tak menang nak kondem presiden Indon.
dia buat salah ape kat engkau sebenarnya,
nak ikut kan dia lansung tak kenal engkau,,
sedangkan rakyat negara nya menyanjung dia, enkau pulak nak menganjingkan dia,
berapa ramai rakyat nya yang sanggup bergadai nyawa untuknya,,
tunggu mulut gatai tu nak kena cili kot
tak pun pasal mulut longkang ni la,ada nyawa rakyat malaysia yang terancam.sedangkan kalah bola sepak je depa macam hilang akai, ni pulak dok usik bekas persiden mereke..

janji allah kepada pemimpin.

Sabda Rasulullah s.a.w
Maksudnya: Bukan daripada hamba yang mati di mana Allah meminta dia menjaga rakyat dimana pada hari kematiannya sedangkan dia menipu rakyatnya melainkan Allah mengharamkan ke atasnya syurga. (Riwayat imam muslim)
 



berbuat janji tapi tak di tunai kan,,terima la balasannya..

Tuesday, December 11, 2012

ce dema memandu di lebuh raya di waktu malam,,kenapa papan tanda kemera tak memantul kan cahaya?

sepanjang perjalanan aku dari kajang menuju ke kedah,,terfikir aku tentang papan tanda kemera pengawasan jalan tu,,
mengapa ye,,kebanyakan papan tanda memberitahu jarak sesuatu tempat menggunakan bahan yang memantulkan cahaya..dalam jarak 500 meter semua dapat di baca dengan jelas,,
kenapa papan tanda kemera pengawasan itu,,bukan dari bahan yang memantulkan cahaya.?
ada agenda sembunyi ke?
kalau di waktu siang,ye memang tak ada masaalah..kebanyakan pemandu akan dapat melihat dengan jelas,,
di waktu malam..kalau menggunakan lampu rendah...sorry la ...memang tak nampak lansung papan tanda tersebut,,
minta tolong la...tukar kan papan tanda tersebut..kemera mahal,,tak kan papan tanda kemera tu..yang low klas punya..
kalau kata nak buat perangkap,,,lebih baik jangan letak pun papan tanda tu..lagi bagus..

wei,,,aku nak juga sebiji umah

bertahun tahun dah aku kerja,,jeles nya tengok orang ada umah,,,aku dah beli sebijik kat kg pokok sena alor setar kedah. tahun pembinaannya pada 2005..sampai sekarang,disember 2012,tak siap siap lagi..haram jadah punya pemaju,bulanan 480 rm.tak pernah mis bayar pun..
baru pak jib.umumkan, umah mampu milik.syoknya dengar,,tp macam haram jadah juga,,mampu milik ke kalau 400.000 rm sebijik bagi orang macam aku ni,,
tkat kerja makan gaji ngan kerajaan,,makan gaji ngan swasta pun...terkencing nak memnbayar bulanan,
najib nak tolong orang miskin ke atau orang susah ni?
ni sape nak tolong aku yang tak berumah ni?

Saturday, December 8, 2012

nanti.sisa nya boleh ambik sorang sikit...buat baja

 kesiannya.
ia lebih kurang macam makanan yang kita makan...memang tak bahaya,,
tapi selepas di proses di dalam perut.
keluar kat punggung,,,ada siapa yang nak pegang?...

semua pakat nak rasa,tanah  yang di imprt,

nanti makcik makcik, minta la depa hanta kat umah sorang sikit na,,buat baja.

Friday, December 7, 2012

kenapa kaum cina terima lynas di kuantan ,agaknya lah

agaknya  kan.
itu kata pemimpin je,,,bukan ada bukti pun...
bukan boleh percaya sangat depa ni..
ada ke depa buat demo,buat perarakan menyokong lynas seperti depa buat demo anti lynas?
ada ke depa buat program berjalan kaki anty lynas sampai ke kl?
ada ke depa buat tshirt menyokong kilang tersebut macam depa buat baju anti lynas?

Ape? tak ada ke?
abis tu yang kata kaum cina menyokong lynas tu..datang dari mana?
kalau hanya sekadar sorang dua ketua cina bagi tau,,,itu bukan bermaksud semua,,
itu hanya propaganda je..
nak memberitahu negara,bahawa kaum cina menyokong bn.
kan dah nak pilihanraya ni.

kat kuantan tu,,,rasanya bnyak melayu dari cina,,
dulu depa buat anti lynas sebab sayang kan bangsa melayu,tak mau nanti terkena sakit akibat kilang tersebut.
tapi di sebabkan melayu semua sokong,,nak kan kilang tu beroperasi,maka biarkan lah,,,buat pe nak susuahkan diri,,
orang melayu kan bijak.kilang yang mungkin berbahaya tu,banyak mendatang kan menafaat.
asap nya membawa udara segar,,
bahan buangannya boleh di buat baja,,
jika di buang kelaut,,,sumber makanan ikan,,
tentu hebat kan.


ape punya turrr, tak ada aes je,,kemalangan pun berlaku

bukan aku yang cakap.tetapi ketua pengarah jpj yang cakap

Katanya, aspek kepentingan moral iaitu menjaga kepentingan nyawa awam perlu diutamakan berbanding soal hak dari segi undang-undang boleh dipasang atau tidak kamera AES.

"Kami hendak menjaga nyawa orang ramai. Mereka hendak menghalang usaha ini... ini soal moral," kata beliau ketika dihubungi lewat malam tadi.


Read more: http://biaqpila.blogspot.com/#ixzz2ELcD3NZ9


kalau sekadar menggunakan kamera, menangkap yang berbuat salah,belum cukup berkesan lagi untuk mengelakan kemalangan, jalan raya yang rosak juga penyebab kemalangan,ketiadaan lampu jalan juga penyabab kemalangan,,
kemera di gunakan hanya untuk menangkap,,kalau tak ada kemera pun,,kemalangan masih boleh berlaku di sebab kan faktor lain...
jalan raya yang berlubang. jalan raya yang sempit,jalan yang di naiki air,,,ah seribu macam alasan lagi.

bukan rakyat tak tau,,,kamera aes tu sumber duit, lubuk emas,,tu la yang beria ria nak gunakan juga,kan kan?


ahli umno tak boleh sombong..kata che det..tetapi..

mereka ini lah yang paling sombong.bukan kata pemimpin je...sampai ke jkk kampong pun sombong  semacam je..
dari dulu lagi, mereka ingat tanah bertuah ni pusaka mak bapak mereka,,
dengan sombong nya mereka kata dengan perjuangan mereka la tanah ini merdeka,,menafi kan penglibatan orang lain adalah satu pembohongan yang nyata..
mereka boleh sombong kerana kuasa di tangan mereka,,tunggu masanya kesombongan mereka di balas dengan penuh kehinaan,
tak sombong ke kalau belum bertanding lagi dah kata boleh menang,,,siap nak potong telinga lagi..
tak sombong ke kalau mengaku kononnya mereka lah pejuang islam,sedang anak isteri depan mata tak tutup aurat?
betapa sombong nya pemimpin mereka,,segala pendapat orang lain tak nak terima walaupun ternyata lebih baik,,masih nak guna akal sendiri kononnya ia paling baik..lihat saje pennyenaraian saham felda,
tengok saja pemimpin wanita nya,,,ternyata memang keluarga nya mendapat berjuta rm,dengan sombong dan bongkaknya,,,masih tak mau mengaku.
kesombongan ketika berkuasa , contoh nya mb selangor,,memalu kan ketua daerah dengan menghadiah kan penyapu...dah allah telah membalas perbuatan itu dengan menjatuh kan dan menyediakan hukuman penjara kerana rasuah..
kerana kesombongan mereka la...dari 3 juta ekar tanah rizab merlayu tergadai..sekarang hanya tinggal kurang dari 1,5 juta je..
allah maha besar...pasti ada balasannya,,

Thursday, December 6, 2012

lagu baru...kanak kanak main ipad

yang main api tu,,hangpa la,,bodoh piang..buat pe kerja tak nak pikiaq..
mana alasan yang kuat mengata kan atas sebab pas dan pkr..tanah di pijak milik orang...
setan mana yang menjualnya?
ce baca cita
dulu main api, semua cerita sembunyi...la ni  main ipad,maklumat di hujung jari,,,

mekasih suara sang merbok.blogspot

BN Kedah rugikan RM400 juta wang rakyat!!!


SENARAI ‘BIAWAK HIDUP’ TINGGALAN BN KEDAH 
(DIKEMASKINI)


Senarai projek di mana Kerajaan Pakatan Rakyat Negeri Kedah ‘pikul biawak hidup’ akibat onar yang dibuat kerajaan BN dahulu.


1) Yayasan Islam disaman RM11 juta

Akibat penyelewengan yang berlaku semasa pemerintahan kerajaan sebelum ini, maka Yayasan Islam Negeri Kedah (YIKed) di bawah kerajaan negeri Kedah kini diperintahkan mahkamah membayar sebanyak RM11 juta kepada Syarikat Senisinga Sdn. Bhd.

YIKed di bawah pemerintahan yang lepas gagal menyelesaikan masalah tanah yang telah dipersetujui bersama, dalam projek besar yang dimulakan di zaman Tan Sri Osman Aroff menjadi Menteri Besar.

Long Island Development Sdn Bhd (syarikat bersama YIKed + Long Island Properties) bertanggungjawab tebus tanah yang digadai kepada Southern Bank Berhad, tapi gagal tebus lagi 16 keping tanah.

Atas ‘arahan politik’ walaupun tanah tersebut belum dimiliki Pejabat Tanah Galian dah keluar surat hakmilik dan ubah syarat, dengan kelulusan Majlis Mesyuarat Exco. Jadi, satu tanah ada dua hak milik. Maka Syarikat Senisinga Sdn Bhd yang merupakan sebuah syarikat yang mengambilalih pinjaman tidak berbayar (NPL) Southern Finance Berhad pun menyaman YIKed RM11 juta dan mereka berjaya di mahkamah.

YIKed dilaporkan telah membayar sebanyak RM300 ribu bermula 27 Ogos 2012 lepas dan bakinya akan diselesaikan secara ansuran sehingga 15 Ogos 2013.

2) RM6.15 juta hilang, RM2.16 juta disaman projek udang

Projek ternakan udang di Kerpan, Ayer Hitam yang melibatkan beratus-ratus ekar tanah petani pada tahun 1993 telah berlaku penyelewengan di mana hasil keuntungan projek tersebut tidak dimasukkan ke dalam akaun bersama seperti dalam perjanjian.

Satu Perjanjian Pengurusan Projek Ternakan Udang bertarikh 27 Disember 2007 ditandatangani antara Kedah Agro Industries Marketing Berhad (KAIMB) dan Kedah Aquaculture Sdn Bhd (KASB), sebuah syarikat yang ditubuhkan secara bersama antara Menteri Kewangan Diperbadankan (MKD) dan Perbadanan Menteri Besar Kedah (PMBKed) dengan pegangan nisbah keuntungan 40:60.

Hasil keuntungan projek tersebut tidak diagihkan seperti yang dipersetujui bersama. KASB tidak dibayar satu sen pun keuntungan. Rupanya duit itu juga tidak dimasukkan ke dalam akaun khas yang diwujudkan. Ke mana duit keuntungan sebanyak RM6.15 juta itu pergi? Inilah baru penyelewengan namanya dan polis mesti siasat ke mana perginya duit itu. Adakah ia masuk ke dalam kantung dana politik UMNO?

Pada 5 Jun 2012 Mahkamah Tinggi Alor Setar mengarahkan KAIMB membayar KASB sebanyak RM2.16 juta.


3) Kerajaan negeri akan disaman RM22 juta

Sebuah syarikat besar dalam proses menyaman kerajaan negeri Kedah sebanyak RM60 juta ekoran kegagalan projek Jerai International Park pada masa Tan Sri Osman Aroff menjadi menteri besar. Syarikat itu dikatakan mendapat pembiayaan dari pihak tertentu di Qatar untuk projek JIP.

Kerajaan pada masa itu melalui Permodalan Kedah Berhad (PKB) telah mengadakan perjanjian dengan sebuah syarikat untuk melakukan usahasama membangunkan Jerai International Park di atas tanah seluas 1,145 ekar dengan nisbah 40 peratus PKB dan 60 peratus syarikat tersebut. Bagaimanapun apabila projek raksasa itu dibatalkan kerajaan negeri tidak berunding atau membuat penyelesaian dengan pihak berkenaan.

Kerajaan negeri sedang menunggu perbicaraan dan mereka dijangka menuntut gantirugi RM60 juta, dan sebanyak RM22 juta daripadanya adalah melibatkan cadangan tanah untuk projek perumahan.


4) Gagal Projek 990East Langkawi rugi RM48 juta

Projek 990 East Langkawi bermula sejak 15 Januari 2007 di mana perjanjian usahasama dan perjanjian saham ditandatangani oleh KCB dengan Terra Monda Pte Limited iaitu sebuah syarikat yang berpangkalan di England. Ketua Pegawai Esekutif KCB pada masa itu ialah Datuk Tajul Urus Md Zain yang merupakan Ketua UMNO Bahagian Merbok. Terma perjanjian berat sebelah, di mana PKB perlu menyediakan tanah seluas 360 ekar di Bukit Malut tetapi hanya mendapat 20 peratus saham, sedangkan Terra Monda yang membiayai projek memegang 80 peratus saham. Mengapa benarkan pihak asing kuasai pemilikan sampai 80 peratus?

Isu besarnya ialah tanah yang dimasukkan dalam perjanjian itu bukan milik KCB. Terpaksa buat pengambilan terhadap tanah pihak lain yang bukan milik kerajaan negeri, termasuk individu. Terpaksa membayar pampasan pertanian, bangunan dan sebagainya yang melibatkan kos yang terlalu besar sedangkan tidak semua kos tersebut dinilai semasa penilaian agihan saham. KCB juga dikatakan akan membina ‘mahligai’ bernilai RM5 juta untuk pihak tertentu (terdapat dalam terma perjanjian, kini harga cecah RM9 juta). Nilai untuk semua kos, termasuk kos luarjangka yang sangat besar itu, premium tanah sahaja RM39 juta; KCB hanya mendapat 20 peratus saham.

Sekarang kerajaan negeri sedang berunding dengan Terra Monda untuk membatalkan perjanjian tersebut. Namun penamatan perjanjian juga mempunyai kos yang besar kerana nilai projek sahaja sudah mencecah RM1.2 billion.


5) Beban dan rugi Seri Temin RM25.6 juta

Syarikat Seri Temin Development Corporation (STDC) di masa BN telah membuat pembayaran di bawah item ‘sumbangan’ sebanyak RM8 juta. Daripada jumlah itu RM7.5 juta tidak mendapat pengecualian cukai kerana sumbangan kebanyakannya dibuat untuk membiayai aktiviti politik UMNO. STDC di bawah PR kena jelaskan cukai RM3.1 juta dan penalti RM1 juta kerana pengurusan lama lambat bayar cukai tanpa rebat pengecualian. Dibebankan pula dengan tuntutan hutang oleh pihak pembekal lebih RM14 juta sehingga memaksa syarikat tersebut hampir gulung tikar.


6) Logi air Padang Sanai & Lubuk Buntar rugi RM145 juta

Kerajaan negeri di zaman BN menolak status geran membina loji pembersihan air di Lubuk Buntar dan Padang Sanai oleh kerajaan Pusat, sebaliknya mahu status pinjaman.

Pembinaan logi pembersihan air Lubuk Buntar yang berkapasiti 25 juta liter sepatutnya bernilai RM25 juta. Tetapi harganya RM65 juta. Logi pembersihan air Padang Sanai yang sepatutnya bernilai RM50 juta untuk kapasiti 50 juta liter air tetapi dengan sentuhan tangan BN, harganya melonjak menjadi RM155 juta. Ia mungkin menjawab persoalan mengapa kerajaan lalu beriya-iya menolak geran peruntukan Pusat. Mereka menerima pinjaman yang memberi peluang menentukan siapa kontraktornya serta tidak terikat dengan harga berasaskan spesifikasi dari Kementerian.


7) Perjanjian dengan Taliworks Langkawi rugi RM125 juta

Di zaman BN, Taliworks dilantik sebagai operator air Langkawi dengan kontrak sehingga 2020. Terma perjanjian sangat merugikan kerajaan negeri kerana kerajaan melalui Jabatan Bekalan Air Kedah (JBAK, sekarang SADA) mengenakan caj kepada pengguna hanya sebanyak RM0.40 untuk satu meter padu air (sekarang RM0.50) tetapi terpaksa bayar kepada Taliworks RM1.80 untuk satu meter padu air. Kadar bayaran terhadap Taliworks itu semakin meningkat setiap tahun seperti tercatat dalam perjanjian. Kerajaan terpaksa tanggung setahun RM25 juta, bermakna RM125 juta untuk lima tahun.


8) Kemusnahan alam projek kuari Gunung Jerai

Terma perjanjian berat sebelah (menguntungkan pemaju) dibuat antara kerajaan negeri dengan Syarikat Kemelong Sdn Bhd yang mengusahakan kuari di Gunong Jerai. Sewaktu jadi pembangkang PAS bersama dengan NGO yang memperjuangkan alam sekitar membantah projek tersebut kerana di samping merosakkan sistem ekologi, memusnahkan kawasan tadahan air, ia juga membawa bencana dan kemudharatan kepada penduduk tempatan.

Malangnya apabila PAS memegang tampuk kuasa, kerajaan terpaksa membayar sebanyak RM40 juta jika mahu membatalkan projek. Jumlah tersebut terlalu besar jika ditukarkan dalam bentuk kebajikan untuk rakyat.


9) Kompleks MPSPK lesap RM10 juta kerja tak jadi

Kerajaan BN pimpinan Mahdzir Khalid telah meluluskan pembinaan Kompleks Majlis Perbandaran Sungai Petani Kedah (MPSPK) dengan harga siling RM40 juta, dinaikkan menjadi RM46 juta oleh Pegawai Kewangan Negeri pada masa itu. Projek belum bermula tapi pendahuluan sebanyak RM10 juta diberi oleh kerajaan pada awal tahun 2007 kepada Permodalan Kedah Berhad (PKB) selaku kontraktor pemaju. Anak syarikat PKB, Pembinaan Sintok subkan kerja kepada syarikat rakan MB, Najwa Bina yang tiada dalam daftar PKK. Duit dikeluarkan sebanyak RM10 juta tetapi kerja tidak berjalan. Kerja terbengkalai, menyebabkan kontraktor terpaksa ditukar. Kerajaan kini yang menanggung kerugian yang dibuat oleh BN.


10) Projek balak laluan TEKIH hilang RM3 juta

Dalam projek Trans Eastern Kedah Interland Highway (TEKIH) dari Durian Burung ke Baling, terdapat beberapa jajaran jalan baru yang menempuh kawasan hutan berbalak. Nilainya berjuta juga. Semua kawasan itu diserahkan oleh MB BN kepada KCB. Datuk Tajul Urus Md Zain dan menantunya yang bertugas di KCB menguruskannya. KCB tidak menerima sebarang hasil dari pada kawasan balak itu. Di hujung cerita (apabila PR mengambilalih Kedah Mac 2008), sebuah site office kontraktor jalan dibakar bersama sebuah kereta dan semua dokumen berkaitan kawasan balak yang sudah menjadi jalan itu. Sehingga ini rekod pembalakan yang dianggarkan lebih RM3 juta itu hilang.


11) Projek Feedlot di Pendang lesap RM3.5 juta

Projek Feedlot di Pendang adalah di bawah KAIMB serta dibina oleh Bina Ekoculture Sdn. Bhd dan melibatkan RM3.5 juta dan tiada sebarang perjanjian yang diadakan bersama tuan tanah.

Setelah dibelanjakan sejumlah wang berkenaan, agak mengejutkan kerana projek itu hanya disewa dengan syarikat lain dengan bayaran RM60 ribu setahun.

Kalau KAIMB nak dapatkan semula kos RM3.5 juta itu KAIMB kena sewa kepada mereka selama 58 tahun. Sekarang syarikat berhenti beroperasi dan sewa RM5 ribu sebulan tidak dibayar. Insfrastruktur yang ada di kawasan berkenaan pun tidak boleh diambil kerana tanah berkenaan milik orang serta tiada perjanjian dibuat dengan tuan tanah.


12) Tambah harga RM2 juta ubahsuai Seri Mentaloon 

Majlis Mesyuarat Exco (MMK) di zaman BN tetapkan kerja mengubahsuai kediaman rasmi MB iaitu Kompleks Seri Mentaloon dengan harga siling RM5 juta. Semasa pembinaan syarikat Seri Temin Development Corporation menaikkan harga tanpa persetujuan MMK menjadi RM7 juta. Lebihan RM2 juta itu terpaksa dibayar di zaman Pakatan mentadbir.


Jumlah anggaran kerugian keseluruhan:

1) Yayasan Islam RM11 juta


2) projek udang Kerpan RM8.31

3) Jerai International Park RM22 juta

4) Projek 990East Langkawi RM48 juta

5) Seri Temin RM25.6 juta

6) Logi air Pdg Sanai & Lubuk Buntar RM145 juta

7) Taliworks Langkawi RM125 juta

8) Kuari Gunung Jerai (tiada anggaran)

9) Kompleks MPSPK RM10 juta

10) Projek balak laluan TEKIH RM3 juta

11) Projek Feedlot di Pendang RM3.5 juta

12) Ubahsuai Seri Mentaloon RM2 juta

JUMLAH RM403.41 juta

Wednesday, December 5, 2012

pekejadah pemuda umno datang waktu ceramah pakatan?

datang tak di jemput...
beramai ramai pemuda umno datang waktu ceramah pakatan itu adalah kerana nak menghalang pakatan rakyat dari membuat kecoh,,bukan kah pemuda umno dah anggap diri mereka  sebagai polis bantuan kebangsaan,
muka yang tak malu bertampal kulit babi datang kacau majlis orang, ni ke manusia yang mengaku amempertahan kan ugama dan bangsa?
3 hari 3 malam hangpa buat pau,ada sape yang kacau,,,?
Memang benarlah ape yang mami ijat (L) kata,,akan ada pertumpahan darah macam 13 mei 69, jika pakatan menang,,
inilah geng geng yang bakal menghuru hara kan negara,,
ingat le,,negara malaysia,bukan negara bapak engkorang aje,,ia juga negara bapak orang orang pkr,pas juga,
ingat, orang lain pun ada kaki tangan,,

Tuesday, December 4, 2012

cukup ke sekadar ucapan minta maaf. semua hukuman kira terbatal ke? .

pada aku la,,,
setelah bertahun tahun melakukan kesilapan.melakukan kesalahan,,tidak memadai hanya sekadar meminta maaf je,,mesti ada sesuatu sebagai hukuman..
sedang kan dalam mahkamah,kesalahan memandu laju,,minta maaf lah berjuta kali pun,,hukuman denda tetap ada,,

ape,,,ucapan minta maaf yang ikhlas,,semua hukuman terbatal... undang undang mana yang pm dan pemimpin bn pakai..

hakim kat mahkamah pun tak boleh terima,,,inikan pula bila rakyat jadi hakim..
pemimpin umno ingat,,ucapan minta maaf je,,semua tanah rezab melayu yang tergadai akan bertambah?

ucapan maaf yang ada makna,,tak payah mengaku salah,,,sebab dah ramai tahu,,mereka memang buat salah,,minta maaf tu ikut suka,,,tapi hukuman pasti di kenakan,,

hukuman nya terletak di tangan rakyat pada pilihan raya akan datang,

rakyat selain 3 juta ahli umno,tak sebodoh yang di sangka..

dah 4 tahun berberapa negeri di semananjung ini di perintah oleh pakatan rakyat,,rakyat negeri mana yang merasa mereka di zalimi,,?
berapa orng yang telah di bunuh oleh kerajaan pakatan,,?
berapa ramai pemimpin pakatan yang di dapati menyalah guna kuasa?

Cuba banding kan rakyat di penggerang,,di negri johor,,kubu kuat umno,,tanah penduduk di rampas atas nama pembangunan,,
kubu kuat umno,akan jadi kubur paling besar nanti..

Ujian selama 4 tahun ini,sebenarnya telah meyakin kan rakyat,,termasuk ahli umno sendiri,,bahawa di bawah pakatan rakyat,,mereka lebih terjamin.yang berasa tergugat sebenarnya adalah pemimpin umno yang korap..takut jika pakatan menang..segala kekayaan mereka akan terbongkar..

Usah lah memperbodohkan rakyat ,,
usah percaya propaganda tak ada asas,jika pakatan memrintah,melayu akan terpinggir,melayu akan hilang.islam akan di hina..

hanya mereka yang banyak berbuat dosa pada rakyat yang berasa sangat takut,,


Monday, December 3, 2012

tanah di pijak jadi milik orang sebab hangpa juga la..

dah nak pilihanraya dah ni,,,janganla buat muka seposen.
konon konon sebab pembangkang la tanah milik melayu itu tergadai..
pikir cara logik akal pun hangpa dah salah,pikir cara halus...lagi banyak hangpa salah..
hangpa dapat kuasa...semua hangpa nak jual...dah nak ilang kuasa baru kelamkabut nak betulkan keadaan

persidangan bersama sedara sepusat sepusing. unno

tak sangka,inilah penyokong tegar orang melayu,muka pun semacam,dan ramai juga yang dah mengaku melayu,,
ni la dia,kalau dah pemalas nak buat final check,,,semua pun bingai macam yang menulis benner...
mesti depa tempah kat kedai bangsa nepal,,.

perbezaan bersedia harimau malaya dengan bersedia orang umno

Boleh selute paras telinga untuk m rajagopal, kerana memang sungguh pasukan itu bersedia menghadapi perlawanan,walau pun menghadapi kekalahan,layak  juaga ke separuh akhir, ini baru di panggil jantan walau pun hanya mempunyai 11 orang je,,berani turun padang,

bukan macam orang tu,,cakap berdegar degar,,ahli berjuta juta,berani turun padang bila dah dekat nak pilihan raya,,pulak tu takut nak bagi tarikh pilihan raya..bersedia ape nya,,
orang kalau berani,kalau betul dah cukup bersedia,,buarkan aje parlimen..
buat macam ikon orang melayu..hang tuah,,
ini baru pendekar,,berani ajak hang jebat bertarung,,
baru ajak debat je,tak berani...kalau ajak bertarung...sah sah putih tapak kaki.
 berani mengaum di kandang sendiri je
kata mendapat sokongan penuh dari akar umbi,,
takkan takut kot? hang tuah apenya,,,hang buah kot?

ape cerita nya dengar lagu pun boleh menangis,,menangis beramai ramai pulak tu,,mati ada yang mati je,sedih sangat ke?
sedih tang mana tu?
tanah melayu tergadai? siapa yang gadaikan?
umat melayu terpinggir adalam ke ekonomi?

dah selesai bersidang..yang jauh penat melancung,penat membeli belah,
yang duda penat usya mak janda,
yang pemuda penat mengayat pemudi,,

epe agenda memertabat kan agama?
ape agenda memertabat kan bahasa melayu?
dan paling penting,,memertabat,menjaga orang melayu?

usah mengata dulang,paku serpih,,
pau,atau kuah pau ni,,,sama je,,,berjanji berjanji,,
pilihlah kami,kami akan membantu orang melayu.....dah 55 tahun kata macam tu,,,tatapi yang banyak merempat,,masih melayu,yang banyak miskin masih melayu,,,yang banyak menghuni  pusat seranti juga melayu..
memang tak ada perubahan pun
dah 55 tahun,,masih macam tu juga..
yang kaya raya,,pemimpin melayu yang diangkat menjadi pemimpin oleh melayu yang kurang cerdik..
baru sepenggal jadi pemimpin,,,umah pun dah bertukar,,dari kos sederhana menjadi banglo,,,yang banglo menjadi istana..
3 juta ahli di perbodoh kan oleh tk sampai pun 2 ribu orang yang bersidang..

tu yang aku benci  kalau beli kueh pau ni,,beli pagi,belum sampai petang dah keras kejun,nasib tak baik,,terus  basi..
tak percaya,,,beli la,,

Thursday, November 29, 2012

"hanya umno yang mempertahankan islam" kata tun det

Sempat mendengar di penghujung buletin utama, bagitulah yang di cakap kan oleh che det,,
hanya umno lah mempertahan kan islam,bukan pas,nik aziz tak buat ape hanya tau memurtad kan orang je,,
sungguh ke hanya umno yang mempertahan kan islam?
kalau aku orang umno.aku akan jawa ye,,hanya umno je yg pertahan islam

alasan aku,,,hanya kerajaan umno lah yang membina masjid,dalam dunia ini, hanya umno lah yang mengadakan musabaqah alquran,,
memnag benar,,hanya umno yang buat itu semua,
tetapi mempertahankan islam itu bermakna membuat segala suruhan, meninggalkan yang dilarang..

Lihat la pada diri sendiri wahai che det,,isterimu,anakmu tak mempertahan kan agama pun,larangan menutup aurat perkara asas.tak terbuat pun.lihat la anak lelaki mu..arak itu haram,tetapi anak mu pemegang saham terbesar dalam syarikat arak..
ini ke yang kamu kata mempertahan kan islam?

ikut hang la che det..

ikut logik akal,,setelah 12 kali kalah,tiada sebarang rusuhan.sekali menang satu negara kecoh pertumpahan darah,

Macam mana boleh jadi macam ni,
awal awal lagi berkata jika pakatan rakyat menang,mereka bakal membuat kekecohan
mereka tu siapa?
orang yang kalah atau orang yang menang yang di maksudkan akan membuat kekecohan?
Makcik pakcik adik kakak,,ingat la,,dalam perjuangan rasullah menegakkan agama,rasullah juga pernah merasai kekalahan.
takunnya mereka nak hadapi kenyataan yang mereka bakal kalah di PRU akan datang ini.
kenapa nak takut sangat?
ni mesti banyak buat salah kan.mesti ada penyelewengan,
takut nanti bila tak berkuasa,ape yang mereka buat dulu akan di bongkarkan,
belum kalah lagi dah main ugut ugut,
secara logik akal manusia ni...orang yang biasa kalah,jika sekali menang, mereka buat kenduri kesyukuran.
tapi orang biasa menang,bila kalah,pasti tak kan boleh terima kekalahan..

allah bersama utusan

inilah kali pertama terbaca,allah bersama utusan malaysia,
utusan menyampaikan semua yang baik ke? mengajak manusia yang membaca untuk beriman dengan allah ke?
sape lah yang bawak cerita allah bersama utusan ni...berat dah ni.
sebanyak mana yang utusan tarbiah kan pembacanya sahingga ramai yang bertambah teguh imannya selepas membaca utusan?
nampaknya utusan dah jadi kitab kedua orang islam di malaysia,
lidah penyambung syaitan syaitan yang di kenali..

Ikut hangpa la..

Membela nasib melayu,islam

Alasan membela nasib melayu lah yang membuat kan tanah rezab melayu banyak tergadai.semalkin lama berkuasa,,semakin hilang tanah melayu,,terima kasih la..
tanah felda pun macam nak tergadai je,,majoritinya yang duduk kat felda tu, bukan melayu ke?
janji peneroka mendapat durian runtuh,,memnag benar,,ramai yang berniaga durian tepi jalan nak cari rezki,,,harapkan durian runtuh dari saham felda,,bukan kata durian runtuh,,pokok pun dah nak tumbang,
terima kasih kerana membela nasib mereka dengan menggadai tanah mereka.

parti keramat..parti yang dah mati,

teringat cerita p ramlee dalam filem bujang lapuk,,berkata lah si ramlee
aku berniat mandi di keramat si luncai jika benar la cik normah suka kan aku,,,
keramat yang di maksud tu,,,keramat si luncai,,si  luncai dah lama mati,,yang ada hanya keramat nya,,
samalah dengan parti keramat,,yang ada sekarang hanya lah parti yang baru di tubuh kan,,

Ketelusan...

tulus maknanya dengan ikhlas,maksud ayat setulus hati,dengan hati yang suci iklas..
tapi ape makna ketelusan?
maksudnya lebih kurang,tiada berselindung,tiada rahsia,

Betul ke ada ketelusan ni?

Wednesday, November 28, 2012

ape agenda yang nak di bincang kan gamaknya?

agenda untuk mejaga ketuanan melayu?
menaik taraf ekonomi melayu?
mempertahan kan islam? atau...
menyindir pakatan rakyat?
menghina pas?

ape idea baru untuk mempertahan kan melayu?
idea menarik sokongan melayu kembali kepada umno?

tak nak membincangkan salah laku salah laku pemimpin umno?
tak nak ungkit yb yb yang dekat pilihan raya baru nampak muka?

ikut hangpa la,,

Tuesday, November 27, 2012

Parti melayu islam,tapi tak mahu hukum islam di laksanakan.

Pelik juga jika di fikirkan,,mengapa hukum islam itu tidak di angkat ke mertabat yang lebih tinggi?malah di permain mainkan pula..
apakan bangsa lain atau agama lain menjadi penghalang,,,?
jelas sekali islam yang di perjuangkan itu hanya mainan politik meraih sokongan bangsa lain..
allah akan membantu pada siapa yang sedia memperjuangkan agama nya dengan niat memertabat kan islam sebagai ugama yang unggul..
mana yang memperjuangkan islam kerana lain dan tidak ikhlas..akan mendapat pembalasan..


Thursday, November 22, 2012

Terima kasih MP BN,dengan bangganya aku akan beratur untuk membayar saman AES,

Sebagai se orang warga negara Malaysia,aku amat berbangga, kerana kerjaaan bn mendapat majoriti untuk menguatkuasakan penggunaan kamera AES,
Aku se orang yang petriotik, dengan ini berbangga untuk beratur untuk membayar saman, terima kasih kerajaan kerana mengajar aku ,dan tidak menghukum aku yang bersalah ini..anggap la saman itu upah kerana mengajar aku..
Ape lah mp pakatan ni..kenapa la cuba nak halang kerajaan bn dari mengajar rakyat.......

UMNO itu islam ke?

Hanya makhlok allah yang mengucapkan kalimah syahadah,yang mengerjakan solat,yang berpuasa sebulan di bulan ramadhan,yang membayar zakat dan menunaikan haji..Makhlok ini lah yang layak digelar sebagai umat islam..
setau aku, UMNO itu hanyalah sebuah parti atau pertubuhan yang di anggotai oleh sebilangan nya orang melayu islam,ada juga bumiputra yang bukan islam.
Kenapa orang umno kata UMNO itu islam?
kalau parti pertubuhan melayu islam itu, boleh la di terima.......
UMNO itu bukan nya makhlok allah pun,sekadar saru pertubuhan je...
Jadi tang mana yang di katakan UMNO itu islam jika ia bukan makhlok..

Pening la kepala memikirkan perkara senang ni..

.

jala untuk aku cari makan telah di curi..yang mencurinya melayu islam

Jala yang aku guna untuk mencari rezki telah di curi,sekarang ape yang patut aku buat ? halalkan je atau harus aku doakan kebaikan buat si pencuri itu...doakan kebaikan demi sepencuri itu ke?
Dua hari lepas,jiran sebelah rumah aku diragut ketika menunggang motor,sekarang ni duk kat hospital kerana tercedera,,yang meragut nya dua orang budak melayu yang tentunya beragama islam,,mestikah suami jirang aku tu mendoakan kebaikan untuk si peragut? doa moga peragut tu sedar dan bertaubat, sedang isteri jiran aku tu separuh mati dah? nak doakan kebaikan ke?
aruah ayah aku telah membuka suatu tanah kosong yang yang tidak betuan, aruah telah menanam pokok getah.dalam diam diam jkkk kampung telah membut permohonan tanah tersebut,,sedangkan dia tahu,aruah ayah aku yang mengusahakannya,,harus kah aku mendoakan kebaikan buat jkk yg terang terang menginaya aruah ayah aku,,

TOLONG JAWAB  Boleh atau tidak mendoakan keburukan buat mereka mereka ini,....

Berdoa itu sendiri sunah nabi,,

Memang la tak ada sunah nabi, mendoakan yang buruk pada umatnya,walau nabi di baling batu sampai bengkak bengkak berdarah kakinya,,
Kenapa ye,,sebab hati nabi,suci bersih..
Nabi ajar kita brdoa, minta pada allah,itu lah sunah nya,,berdoa tentang ape,terpulang lah..jika terasa terinaya..minta la allah tunjuk dan berikan pengajaran..

Jangan salah kan orang berdoa buruk pada kita.

Kenapa nak marahkan orang lain atas kesalahan yang telah kita lakukan?kalau la kita tak pernah niaya orang,takkan la org nk berdoa yang tak elok,..sedar kah kita tentang pe yang telah kita lakukan?
Biar orang yang menilai kita macam mana,,bukan kita yang nilai diri  kita baik.

Kalau kita tak bersalah,,,buat ape kita takut,,orang yang takut itu adalah orang yang pernah dan banyak berbuat salah...

Padan muka di doa kan buruk oleh orang lain..

Mulut bau longkang.

longkang, tempat mengalirnya air dari segala sumber,tempat berkumpulnya sampah sarap,,jadi tak payahlah pada siapa yang dah terbukti hatinya busuk,perangai nya busuk bercakap tentang politik bersih,tentang hukum hakam agama,kerana setiap kali bercakap,,bau busuk longkang itu akan di hidu,,



AES, mp bn mengundi untuk melaksanakannya,alasannya mengajar bukan untuk menghukum,

Tahniah buat rakyat Malaysia, jika kena saman, jangan tuduh kerajaan zalim,kerajaan hanya nak mengajar,bukan untuk menghukum dan tiada diskaun kalau kena saman..
Nampaknya selepas ini.  akan kaya lah kerajaan Malaysia,maka akan bertambah baik la sistem jalan raya di negara kita,,

Monday, November 19, 2012

memang patut pun mendoakan kejahatan.keburukan sesama ISLAM, terutama jika di inaya.di tipu di rompak..

Memang tak ada sunah nabi pun mendoakan keburukan buat pengikutnya pun,nabi sayang umatnya,,bukan macam umatnya,..
Mengaku umat islam,mengaku sayang nabi, tapi perangai macam yahudi.
mungkin aku salah,,betulkan la .
Ni ceritanya....

budiono, se orang warga indonesia yang berugama ISLAM,,masuk secara haram, pada satu hari, budiono telah masuk kesebuah rumah, dengan memakai sarung kepala,budiono telah merompak sebuah rumah,dengan zalim nya dia telah merogol dan mencedera kan tuan rumah,sa hingga sekarang budiono masih belum di tangkap..

tuan rumah itu se orang perempuan melayu yang berugama ISLAM,,

tuan rumah yg terinaya ,dirompak dan dirogol wajib bagi dirinya mendoakan kejahatan untuk budiono...jika tidak,sampai sudah budiono tidak mendapat balasan yang setimpal..

Memang tak salah mendoa mendoakan kejahatan sesama islam,

Dalam kerajaan sekarang,kerajaan yang mengaku islam di pimpin oleh pm yang juga se orang islam,juga di 
bantu oleh manusia manusia yang mengaku islam,,masaalahnya, kebanyakan rakyat terasa di inaya, di tipu oleh pemimpin islam, maka tak jadi kesalahan mendoakan keburukan,kejatuhan kerajaan yang ada sekarang...

Hanya orang yang bersalah yang akan takut dengan bayangan kesalahan nya,,
Bila kena tang muka sendiri, pandai pulak keluar fatwa,,tak baik mendoakan sesama islam,,




Saturday, November 17, 2012

Pelik la depa ni,ngaku pemimpin islam,,tapi ,,,,

Masa mengikuti kursus perkahwinan dulu, ada pak imam kasi tau, sebagai se orang suami, aku akan di pertanggung jawab kan tentang isteri juga keluarga,,
Itu adalah tanggung jawab ketua keluarga,,
Bagaimana pula sebagai pemimpin negara? lagi besar tanggong jawab nya...
Tapi mengapa, pemimpin yang mengaku berugama islam, membiarkan anak isteri nya tidak mengikut sunah juga hukum hukum dalam islam?Mengapa di biarkan mereka tidak menutup aurat?
Jika perkara yang sesenang itu pun pemimpin tidak mampu nak betul kan,usah lah bercakap tentang akidah orang lain.
Cakap tentang islam se olah olah orang lain tak tau lansung tentang islam, tapi perjalanan hidup nya jauh dan melanggar hukum islam.
Jangan ingat kerana kamu pemimpin, allah akan permudah kan kamu nanti.Bagaimana pula para alim ulamak,ngapa diam je,,?
Belajar agama tinggi, tapi napa berdiam diri,,?
Sikit pun tak berani menegur,,,
Hancur rosak islam kerana para ulama hanya sekadar mencari makan,,jawab la nanti depan allah rabbul jalil nanti,,

Selagi berugama islam,wajib mempertahan kan akidah, tetapi bukan pada isu terpilih je,

Ramainya ahli politik yg cuba nak mempolitik kan isu NI, konon nya akidah nurul dah rosak, tetapi kenapa pada isu ini je?
Sedang kan terang terangan lagi patah perkataan cik det,pak lah yg lebih mengelirukan,,
Kenapa ada pilihan isu untuk akidah?
Sebabnya,,semua tak ikhlas,,
Bila pemimpin yang buat salah,sekoq pun tak n
berani tegur,,kenapa? sebab takut hilang mata pencarian kan?

hancur musnah akidah islam kerana pemimpin yg tak jujur dalam berugama,.ugama hanya untuk duit dan kuasa je,,

Friday, November 16, 2012

Mana lebih baik, N I atau anak anak menteri..

cukup sedap mulut che det sound nurul, bertaubat la..ce perati nurul tu,adalah nurul lebih baik  dari kebanyakan anakanak menteri yang ada sekarang.
Kebanyakan nya menteri bercakap tentang islam,macam bagus je,peringat rakyat,tapi,,anak isteri sendiri tak ternasihat...
Bapak cerita tentang islam, anak jadi macam setan..

Ada ke lebih baik berkawan ngan setan yang di kenali,,ape, depa tak pernah belajar ke, setan tu makhlok allah yang di lanat, ni depa nak berkawan pulak, maka sama la mereka di laknat..


Tuesday, November 6, 2012

Nurul izzah ajak utusan p sekali..ada berani?

Dengar kata. MAIS nak jemput Nurul Izzah berikan penjelasan tentang isu kebebasan agama, Nurul ok je,tapi lau nk dia pergi, kena ajak wartawan utusan datang sekali,,

Utusan, ape lagi ikut la sekali...jangan beri alasan..

lapuran akhbar berita benar atau sekadar fitnah?

Pelik la, ngapa bijak pandai agama, juga ahli politik,mengulas sesuatu isu berkaitan agama hanya berdasar kan lapuran dalam surat khabar je..dah tu percaya bulat bulat pulak tu..
Kalau dah berasa bertanggung jawab untuk mengulas, kenapa tak berjumpa dengan orang yang bercakap tu?
Belajar tinggi, kelulusan banyak boleh percaya pada lapuran akhbar je..betul ke akhbar tu seratus peratus menyampai berita yang sahih atau hanya sekadar fitnah semata mata?
Nabi pernah bersabda,selidik la suatu berita itu sebelum mempercayaainya,,,
Yang  mengulas tu,ahli politik yang di buang,ahli politik yang ditolak,, ape kah mereka ni mengulas unruk membetul kaan keadaaan atau mengulas atas sebab politik?

Rakyat bukanya bodoh bro...
kalau berita yang di lapurkan di akhbar , hanya yang boleh dipercayai , keputusan no ekor, keputusan sukan.
cerita jenayah. tapi.kalau bab politik...sorry la bro.banyak tipu je

Sunday, November 4, 2012

Pelik la menteri di negara ku.

ada menteri yang lansung tak tau ape kerja yang suami dan anak anaknya buat,ape masaalah nya keluarga ini padahal duduk serumah, kalau serumah pun tak tau, macam mana menteri ni boleh ambik tau tentang rakyat yang berjuta.
ada yang satu lagi,memang tak ambik tau lansung tentang perbuatan anaknya..

Mereka mereka ini, telah di pilih rakyat. secara logik akal, jika darah daging, juga pasangan hidup pun mereka tak ambik pusing, macam mana mereka ini nak ambil tau tentang rakyat yang memilih mereka..

Pru akan datang ini, jangan gatal nak memangkah mereka lagi, mereka dah cukup kaya, mereka dah tak ada hati lagi nak membela rakyat jelata,

benci nya membaca alasan yang tak masauk akal,macam lah kita ni bodoh sangat nak mempercai alasan karut mereka itu..


Friday, November 2, 2012

engkau ni kenapa? engkau tak nak.tp rakyat nak,rakyat peduli ape sama engkau,

atan. kalau pakcik menang nanti. pakcik nak kasi atan 20%.nanti atan boleh belanja kan untuk keluarga atan, atan tak mau la pakcik.cukup la. setakat 5% je.ayah kandung atan dulu bagi banyak tu je dah puluh tahun.lagi pun  nanti adik beradik lain tau. hilang lah kemakmuran kampung kita,
 20% ni untuk keluarga atan.jiran lain pun dapat tapi takla sebanyak  ni,
atan tak mau la pakcik,
 tak mau sudah.sebab pru akan datang. atan tak kan jadi pemimpin keluaga dah. bagi kepada yg lebih jujur. atan ni bercakap bagi pihak dirinya. bukan bagi pehak rakyat negerinya.
sekarang rakyat negeri pun dah tau.berapa punya tak boleh pakai si atan ini,
 Bingai punya atan.dan akan jadi bingai juga rakyat yang masih nak memilih nya masa akan datang.

Thursday, November 1, 2012

Perangkap AES. untuk mengajar rakyat berhemah,,, ye ke? bukan nak cari untung ke ?

pagi pagi dah buat lawak gila khinzir. depa kata tujuan sebenar pemasangan PERANGKAP aes tu adalah untuk mendidik rakyat berhemah dan berdisplin di jalan raya. Perangkap belum di pasang lagi depa dah pakat kira untung.didik rakyat berhemah toya ape? Cakap yang betul kan senang. tak payah bagi alasan karut. KAMI PASANG PERANGKAP SEBAB KAMI NAK UNTUNG SEGERA. Berhati hati di jalan raya jangan kena perangkap. pandu cermat duit selamat kami nak tolong bukan cari untung uwekkk,loya tekak ni

Monday, October 29, 2012

tak ada umeno pun,melayu tetap melayu.islam tetap islam

Jangan jd bodoh dengan propaganda. tak ada umeno. melayu musnah.tak ada umeno.islam hancur,bidaah palaing besar, yang menghancur kan kesucian islam itu.adalah umeno sendiri,yang menghina melayu.makan darah melayu.juga menjahanam kan melayu itu,adalah dari umeno sendiri,dah puluhan tahun.minda melayu di cekik.di injak oleh melayu sendiri, biar kan umeno terkubur kali ini, hidup melayu.tetegaknya islam lebih aman tanpa umeno.

Sunday, October 28, 2012

mana p orang umeno...? beraya lagi ke

member kamcheng lu orang,, dalam seminggu dua ni..dok pertikaikan islam, hudud..hangpa tidoq lg ka? yang terbaru..kapiaq ni ajak jamil khai debat.... Aduihhh... awat la umeno dah jadi dayus..mana yg bijak pandai ugama,pahlawan yang dengar katanya sanggup tumpah darah demi melayu raja dan ugama.. P hentam la member lu tu... Nampaknya...hangpa ngan member hang nak lingkup dah tak lama lagi... tungggguu

Saturday, October 27, 2012

Pesan uztaz

anak anak ku, haji yang mabrur itu, bukan la kektika kamu mengerjakan haji itu, nerlakunya perkara perkara yang ganjil ketika mengerjakan haji,,haji haji yang mabrur itu adalah bagai mana selepas kamu mengerjakan kan ,bagaimanakah kamu kembali kepada perangai asal atau menjadi lebih baik sebelum nya.. kalau sebelumnya, kamu terkenal sebagai penipu,pengambil rasuah,berlaku zalim..atau perkara buruk yang lain sekembalinya...kamu telah berubah..alhamdulillah.. jika sebaliknya ,,,masih seperti asal,,,tidak bertudung,bergaul bebas,menipu rasuah...alangkah malang nya,,... Banyak contoh yang ada di depan mata,,fikir fikir kan lah..

Friday, October 26, 2012

Bila anak ku , anis bertanya..

Anis suraya anak bungsu ku bertanya,, ayah, nape cikgu kat sekolah tu ajar matematik yang susah sikit tu dalam bahasa inggeris,,anis tak pandai sangat inggeris, macamna anis nak pandai matematik ni ayah? ayah cakap la kat cikgu,,minta ajar dalam bahasa malaysia,,senang nak faham,, anis,,bukan ayah,dan bukan cikgu anis tak nak ajar anis dan kawan kawan anis yang lain matematik dalam bahasa,, tapi 10 tahun yang lepas,, perdana menteri yang suruh buat macam tu. dia kata nanti anis dan murid yang lain akan cepat pandai.. ayah..napa bodoh nya pm tu? kan senang belajar dengan bahasa sendiri,,baru mudah faham.. pm tak bodoh la sayang,, yg bodohnya orang yang mengikut dan melaksanakan teguran nya ,,buat tanpa pikr masaalah yang tinbul, anis belajar je la,tak faham t ayah masuk kan anis kat tuiton malam ye dah malam ni..p tidor ye... ye ayah.. salam ayah salam anis..

Tuesday, October 23, 2012

Utz Azhar Idrus kata, muka tak malu ngaku islam

baru kejab tadi dengar tazkirah UAI. siapa yg dia kata muka tak malu ngaku islam tu? mereka adalah golongan orang berkuasa yg mengaku ber ugama islam ygmenghalang kerja yg berkaitan islam. orang yg ngaku islam. tetapi membenarkan perkataan orang kafir menghina islam.layak ke ngaku islam? muka tak malu ngaku islam.

Monday, October 22, 2012

kenapa umeno bee end ketaq?

masa sambutan aidilfitri baru ni.pee em,mewar war kan.sambutan rakyat kepada pemerintah semakin meningkat,,,pee em perasan orang ramai datang kot. yg datang nk makan.bukan nk sokong, ni mai pulak balak, AES.suatu yang menguntung kan pemerintah.tapi menyakit kan hati rakyat, tapi.ada juga penyokong yg bingai.yang setuju, ni balak paling besaq, mempertahan kenyataan soi lek yang menghina islam.mampuih la kali ini, kes jumpa soros, madet kata. jumpa soros.makna jual negara,pee em jumpa soros juga,dah sah nk juai negara, jahanam la pru kali ini,

Sunday, October 21, 2012

hanya untuk ahli umeno

pecah berta, berita baik untuk semua ahli umno juga orang bee end, sekira kamu semua di saman oleh AES,sila tunjuk kad ahli umno, pasti saman yang bernilai 300 rm akan di kurang kan sahingga 50%. Bersyukur lah kerana kamu orang kerajaan, tak kan kerajaan nak penaya orang sendiri kan? HAHAHAHAHA... Baru ada akai,,,rakyat didahulukan..

Kul ya aiyuhal kafiroon.

Ini lah yg orang melayu umeno nak,terang terang soi lek tu hina Islam,ape yang lu orang orang buat? soi lek, bila masa pas atau pkr dok hina agama kamu? kamu ni memang haram jadah la, sama juga tu yang ppuan sekor tu? Dalam quran ada sebut, bagi mu agama kamu, bagi ku islam agama ku,, Sekali dengan melayu yang hanya mengaku islam, tapi tak melaksanakan nya, semua adalah musuh ku

perangkap

tanya la sape pun.perangkap had laju itu adalah suatu yang memerangkap rakyat.bukan mengajar atau mendisiplin kan, setiap kali enjik kereta di hidup kan.berguni sumpah seranah yang akan pemerintah terima.tanda tanda tak lama hidup nya.

Sunday, September 9, 2012

Piang.mereka ni tak bijak atau takut?

Tak faham la tahap pemikiran ahli politik malaysia ni.jangan la memperbodoh kan rakyat.
Dalam suatu perhimpunan semua bawak bendera malaysia.kalau ada satu dua bendera yang lain. boleh ke kata nk tukar bendera?
logik akal tak masuk akal pun.tapi macamna boleh. masuk dalam akal dalam kepala otak ahli politik? pembangkang nk tukar bendera?
sape yang bodoh ni.rakyat ke atau ahli politik?
Ada pulak yang buat lapuran polis.konon pembangkang nk tukar bendera jika menang.mana buktinya?
kalau la seluruh pejabat PKR.DAP dan PAS memang telah berkibar bendera lain dari bendera malaysia.adalah logik sikit.ini bukan aje bendera bayang bendera lain dari bendera malaysia tak nampak pun.
Tak kan bodo namanya tu.

Nampak nampak nya.ahli politik lagi mangkok dari rakyat.macam ni memang sah kena tukar kerajaan. geng mangkok ni bagi pelingkup semua yang ada.
Asal bukan bn.(ABBN)

Tuesday, September 4, 2012

dah setan.kena la buat perangai setan.

Rasa geram je.sampai sanggup baling kasut ke jemaah dalam masjid tu kenapa? kalau pun anwar tak ada tauliah.tak kan sampainak baling kasut.
kalau benar la yang membaling kasut itu melayu yg mengaku islam.dengan izin allah.bala allah akan sampai. tak lama sekejap. pasti allah akan balas.

Depa marah kata anwar tak ada tauliah. tp depa tu ada tauliah ke nak halang sesiapa yg bagi tazkirah.
ya allah.datangkan la bala buat mereka,

Wednesday, August 29, 2012

Hahaha. kena dah. Siapa?

Kecoh satu negara.peneroka dapat durian runtuh. dapat lagi saham percuma.se luruh rakyat rasa terkilan.alang kah baik nya jika aku se orang peneroka.kerajaan cukup sayang pada peneroka,

Sayang ada makna rupa nya, durian runtuh tu adalah hasil cagaran tanah yg sepatutnya jadi hak peneroka. dapat saham percuma cuma pada bulan pertama je.masauk bulan kedua, bank minta 53 sen sehari.hahaha sebulan 50 rm.

sekarang ni peneroka untung lebih.sebab pengurusan felda yang akan bayar bagi pehak mereka.tetapi. pemotongan akan di buat ke atas peneroka.

kesian.tanah tergadai.saham pun kena bayar.

mana ada yang percuma nya.semua janji dari lidah tak bertulang.kalau percaya.lingkup pa jawab nya.

KPKK. pasang p a sistem penuh satu dataran merdeka,lawak gila khinzir.

KPKK buat lapuran polis minta halang perhimpunan janji bersih.alasan nya nanti peserti akan ganggu siar raya.rosak kan pa sistem depa,betul betul alasan mangkok bertingkat.
ape,jakun sangat ke peserta sampai nk rosak kan harta pa sistem kpkk?
Dataran merdeka bukan hak sesiapa.jgn nk buat macam reta sendiri.sampai orang nk pergi pun tak bolh

Orang buat salah.memang akan sentiasa berada dalam ketakutan.itulah yg kerajan rasa kan sekarang.

Merdeka untuk semua.tp kerajaan bn jadi kan hari merdeka itu mereka yg punya. se olah mereka la pejuang sebenar. arkk ptui,

Sunday, August 26, 2012

Tuesday, August 21, 2012

akar umbi tu berapa ramai ek?

semua akar umbi atau sorang dua je? kalau sorang dua je tak maksud semua.ini lah di namakan penipuan terang terangan.
nak marah ada.nak tegelak yg banyak nya.
kalau di buat pungutan suara atau undian.dan memang betul ramai yang menyokong baru lah boleh dikatakan mendapat sokongan.

ambil kenyataan sorang dua.lepas tu sebar kan kata kan mendapat sokongan semua,
berita lawak namanya

Monday, August 20, 2012

oaustad.yg mana haram di sokong ni?

ustad.berita tergantung ni.belum terjawab lagi.jawalan dari ustad amat penting.
yang mana haram.patut tidak disokong juga yg mana sunat yg di tuntut.patut di berikan sokongan padu.
masa terus berlalu.pilihanraya umum yg ke 13 semakin dekat ni.

Sunday, August 19, 2012

oaustard.ni macam na nk kira?

salam ostad. selamat hari raya.
ostad.nak tanya.ni mana nak pakai.ostad kata haram sokong dap pasal dap kafir harbi. yg terang terang menolak hukum hudud dan negara islam.

ostad kata.tak pe kalau sokong mca.pasal mca tak tolak terangan hukum hudud dan negara islam

tapi kan ostad.baru ni mca pun kata yg lebih nyata dan terangan akan memastikan mereka menolak hukum hudud juga negara islam.

ni nak kira mcamna?

fening la ostad.tolong la jawab.

Tuesday, August 14, 2012

perlu kan di tanya akan jasa se se orang itu kepada negara?

patut ke seolan itu di tanya kepada kepada warga negara ini.kalau nak banding kan dengan LCW.
Semua pun sedia maklom beliau mendapat pingat perak untuk negara di dalam sukan olimpik..itu pencapaian beliau didalam sukan.
Maksudnya oleh pengarang tersebut.jika warga negara yg lain tidak dapat memberikan pingat maka orang itu tidak berjasa kepada negara.

Suatu pertanyaan buat yg bertanya. apakah tentera.polis atau bomba tidak berjasa kepada negara?
Bagaimana pula guru.kerani.atau sesiapa sahaja pun dianggap tidak berjasa kepada negara hanya kerana mereka tidak mendapat sebarang pingat untuk negara di dalam olimpik?

Suatu pertanyaan yang sangat menguris hati warga negara yg setia.
Agak agak la nak bertanya pun .Jangan ikut sedap je.

Thursday, August 2, 2012

Janji di tepati.

Awat la sampai ayat janji di tepati menjadi thema hari kemerdekaan.pelik la cara pemikiran orang yg mengambil ayat tersebut sebagai thema.sangat2 tak kena.
Apakah ayat janji di tepati itu boleh membangkit kan semangat kenegaraan?
Ayat tersebut boleh ke di jadi kan ayat azimat yg di semat di hati untuk membela negara,?
Ayat ini tak layak lansung di jadi kan thema sebuah negara yg berdaulat.tak ada nilai petriotik lansung.
Ayat ini sekadar untuk menyenangkan hati segolongan orang aje.
Bayangkan la.pejuang pejuang negara yg berjuang 60 tahun yg lepas untuk membebas kan penjajah tidak terfikir suatu hari nanti.yaani pada hari kemerdekaan yg ke 55.ayat janji di tepati di jadikan thema.

Tak ada ke ayat yg lebih baik dari janji di tepati ini?
Seperti bersatu bertambah mutu.atau kesetiaan membawa kejayaan.atau kesetiaan untukmu malaysia.dan macam2 ayat yg lebih petriotik dari JANJI DITEPATI.
JANTI DITEPATI hanya sekadar ayat penyedap hati pemerintah yg ada sekarang.sekadar ayat nk beli jiwa rakyat yg semakin menyampah.meluat dengan pemerintah yg ada.
Apr agaknya thema baru hari kemerdekaan yg ke 55 ini?

Friday, July 20, 2012

Ini lah bangsa ku

Asal nama keturunan melayu.semuanya sama.tk abis dengan sifat dengki.bongkak. Bukankata rakyat bawahan.yg golongan atasan pun sama.bik zaman dhulu.mau pun sekarang.
sebuk nk jd ketua.bukan untuk orang lain.tapi untuk kesenangan diri dan keluarga merek aje

Friday, May 25, 2012

Gangguan yg menambah sokongan.rata rata rakyat yg berfikiran waras.mengatakan bn pasti kalah PRu kali ini

Gangguan yg berterusan di laku kan segelintir manusia yg penakut.menunjuk kan tahap pemikiran yg cetek.para penyokong yg hanya mengikut telunjuk pemimpin yg penakut.
ini kah cara yg ada.nenakut2 kan penyokong PR?
Mereka silap.lagi bnyk gangguan.lagi bnyak sokongan yg PR dapat.

lagi bertambah meluat dengan bn.
tanda2 nk jatuh la tu,

Thursday, May 24, 2012

kesiannya mereka mereka ini.

Memang takpandai berfikir rupa nya puak2 ni.lagi mereka menunjuk gelagat yang konon sebagai protes.tetapi itu kata mereka.kata org yang.mereka kurang akal.
pelik juga.peniaga melayu je yg rugi. kedai makan mamak untung pulak masa bersih tu.
seven eleven.kfc.mcD. tak pula rugi. kenapa ye?

Datang pula sebagai pesara tentera yg kurang akal.tak habis habis mengikut telunjuk.bersenam pulak depan umah ambiga.ish memalukan bekas tentera je la.

datang pula peniaga nasi lemak kuala lumpur.berkata mereka juga rugi.mcam tak percaya je.
kat jalan raja alang masa bersih 2.0 . peniaga indon yang menjual goreng pisang.untung berlambak.ngapa pula peniaga nasi lemak boleh rugi? hairannya aku.

hari ni.segolongan mat rempit pula jadikan rumah ambiga sebagai litar sementara,

Sebenarnya.ape yang mereka dapat dengan membuat kacau depan rumah ambiga tu? dapat publisiti ke? itu yg mereka ingin kan ke?

Bertapa mereka ini sungguh tak pandai membaca. ape sebenarnya tuntutan bersih 1,2 dan 3.

Kesian melihat melayu yg bodoh.tak ada pendirian.bekas tentera yg juga hilng akai.
Berfikir la dengan waras.

Friday, April 27, 2012

Fuyoooo ramainya,polis pun ramai,peserta lagi ramai,,

Sepanjang perjalanan, berberapa kali singgah RnR,tu dia, ramai geng,, Sampai kl,ikut tol jalan duta,tu dia,,yang p tahan orang tu buat pe? kan menyesakkan jalan je.. Ok la masih ada lagi bilik kosong,boleh la menginap malam ni, kalau tak terpaksa la cari kawan kat wangsa maju, malam ni nak p usha port dulu,,kata nya ada 5 port. tapi tu la...memang senang kalau datang naik moto,bersaorangan pulak, bebas mana nak p

Suatu yang senang,mereka jadikan susah.

Alangkah mudahnya jika SPR melakukan kerja mereka dengan se jujur nya, membersih daftar mengundi,ni tidak banya nya unsur unsur penipuan,, Pihak yang memerintah.walau kerajaan mana pun di dunia ini,pasti akan cuba mengekal kan segala kekuasaan walau dengan apa cara sekali pun,baik dengan kekerasan atau penipuan.. Secara jujurnya setiap rakyat di negara ini,dapat melihat segala ke tidak kejujurannya pemerintah yg ada sekarang, Contoh paling senang sekali, pemberian pinjaman kepada keluarga menteri,siap yang berani berkata kerajaan adalah benar,keluarga menteri yang membuat pinjaman itu jujur,usah menipu diri sendiri dan orang lain, Jika kemenangan berpihak kepada pakatan rakyat, maka segala penipuan, penyelewengan pasti akan terbongkar,, Berbalik kepada suruhan jaya pilihan raya, mengapa susah sangat untuk membersihkan daftar mengundi, tentunya ada suatu yang tersembunyi untuk memenangkan kerajaan yang ada.

Selepas Jumaat baru gerak

Dah janji 2.3 orang.selepas jumaat nanti akan mula bergerak.planing ikut highway.ala takat motor.buan kena tol pun. tp kalau ikut jalan kampong pun ok juga kan.tentu ramai yg berarak ngan motor. dengar kata.geng taman TATI.sewa 2biji bas. ok juga tu. Nanti kalau singgah kat RnR.tentu m ramai, Bestnya. meriah juga,

Wednesday, April 25, 2012

Bijaknya

Bila ada je ceramah penerangan dari PR,pasti ada gangguan. tak trfikir ke oleh penganjur tu, rakyat semakin meluat dengan perbuatan mereka? Lihat saja perhimpunan mahasiswa yang di ganggu samseng tu,depa ingat bertambah berkurang, salah tanggapan mereka,semakin ramai yg menyokong,, Tu la kalau dah terlalu bijak...

Friday, April 20, 2012

kami pulangkan duit PTPTN selepas menteri pulang kan duit rakyat

ayat paling power.terkedu para menteri nk jawab.
hahaha,rakyat juga setuju dengan permintaan mahasiswa yg berani tu,

hebat ke ganggu pelajar tu?

Berapa ramai hero yang memukul.merosak kan khemah di dataran merdeka tu?
tak dapat di pasti kan.tp yg pentingnya.semua kekejaman ini tertanggung di atas kerajaan umno.
walau seribu kali menafi kan.rakyat melihat.mereka la yg sebenar.melakukan.
ada juga yg bijak.mengata kan mahasiswa tu sengaja membuat kacaubilau sesama sendiri.untuk menarik perhatian.alasan yg sama masa DSAi. di dalam lokap dulu.
.sengaja menumbuk mata sendiri hingga lebam.

tanda tak lama lg.merea nk terlungkup la tu.

Wednesday, April 18, 2012

Hina raja.umno mudah lupa.dr tu tak sempat baca sejarah

Silap besar bila puak puak tak tau malu ini menuduh ahli pkr menghina raja ketika pertabalan yg di pertuan agung.
kepada doktor yg konon nya berasa aat sakit hati.sepatutnya menghabis masa membaca juga megkaji sejarah tentang ape yg telah umno juga pemimpin mereka laku kan kepada raja raja melayu.

Rakyat yg perihatin tak akan melupa kan kisah sejarah ini,

Tuesday, April 17, 2012

Hina raja.mcm.mana raja raja boleh lupa tindakan umno dibawah mahadhir dulu

macam mana umno boleh lupa.mereka bersepakat membuat keputusan mengurang kan kuasa raja.raja.
bukan itu tindakan paling menghina sultan dan raja raja melayu.

Apakah kisah mengurangkan kuasa raja itu berlalu mcmtu saja?

Mereka yg kononnya menyokong raja2 melayu itulah pengkhianat paling nyata.
Sekarang.mereka berlakon.berlakon mempertahan kan raja.

Berkata lah sharizat.menyokong suruhan jaya di raja. Cis menteri yg benar2 tak tau malu.penkhianatan dengan menyalah gunakan wang rakyat itu akan di tuntut.bersedialah

mengetuk dulang paku serpih
mengata pkr.umno tu yg lebih

Bodoh. cita la ape yang di kata menghina sultan tu..

Kok ye pun perjelaskan la macam mana yg di katakan menghina sultan tu.cerita kan dengan sejelas2 nya.bukan sekadar kenyataan sahaja.
macam mana rakyat nak menilai,betul atau tak menghina.

Ada ke seperti banner " kami mau derih.natang"
kalau mcm tu.baru la kata menghina,

kalau setakat berbisik bisik di katakan sebagai menghina. itu tuduhan bodoh.macam budak budak tadika je,

pelik sungguh.ada pulak yg percaya,segaja perbesarkan cerita untuk menutup cerita kot.

Monday, April 16, 2012

percuma atau berbayar?

Siapa yang tidak mahu benda yang sepatut di berikan percuma itu, ia adalah orang yang kurang akal...atau bodoh..
Benda yang sepatutnya percuma mereka sebuk nak bayar..
Mana akal yang waras?

Sunday, April 8, 2012

Anti islam atau munafik?

Anti islam adalah manusia yang seperti Abu Jahal. Manusia yang kan memncung kepala umat islam.akan menyumpah seranah..manusia yang lansung tidak suka bila di sebut walau sekadar islam sahaja.
anti islam bermakna akan memusuhi walauapa saja yang berkaitan islam seperti israil,lansug tidak akan bekerja sama untuk membuat ape sekali pun.

Apa kah ambiga seperti yang di dakwa sebagai anti islam itu?
Apakah buktinya?

Umat islam tidak takut pada manusia manusia yang anti islam kerana ia senang di kesan dalam setiap perbuatannya.

Yang patut umat islam takut kan ada munafik. islam yang mengaku islam.nampak macam islam tetapi di dalam hati berniat dan berusaha menjatuh kan islam.
Manusia munafik ini lah yg paling susah nak di kenal pasti.

Tetapi cirimunafik itu dapat di lihat

Pandai berkata tentang islam.berpesan tentang hukum allah.tetapi mereka sendiri tak melakukan nya.

Pandai berkata tentang kesempurnaan islam. tetapi mereka lah yang mencacat kan nya,

Biar la ia seorang anti islam dari pada munafik yg sememang nya lebih teruk lagi.menhancurkan kesucian islam didalam kumpulan islam itu sendiri.

Apabilap mengucap sahaja akan.kalimah ash ha du allah ilah ha illallah.wa ashaduanna muham madur osullah,

maka telah tertakluk la ia di dalam rukun dan undang2 Islam.
maka telah wajib solat.berpuasa.membayar zakat. naik haji.

Telah menjadi wajib becakap benar.wajib menutup aurat.memakan yang halal.
menjadi haram membunuh menipu.memakan harta orang lain,

Berapa ramai kan yg telah menjadi munafik secara terang terangaan juga secara sembunyi?

anti islam sememang nya musuh islam tetapi munafik itu terlebih besar bahaya nya dari anti islam tersebut.

Lebih baik besama antiislam menegak kan kebenaran dari mengikuti munafik munafik yang menghalang kebenaran.

Saturday, April 7, 2012

Wei.hang tu sape? Pak Samad tu siapa? Satu Malaysia tau siapa dia. hang yg terhegeh cari publisiti murahan.ptui

Suka.suka hati bagi amaran kat orang. Malaysia ni negara bebas.ikut suka la sape sape nak sertai perhimpunan bersih.
Yang hang kalut tu apahal?

Peserta bersih mempunyai cukup malumat untuk besama sama berhimpun.

Hang tak reti membaca ke? awat tak faham pe yg tertulis pada memorendum bersih tu ke?

kalau hang tak mau p.jangan nak marah atau halang org lain untuk bersama dalam perhimpunan tu.

Molo.punya olang.

Rakyat bukan nya bodoh tak ada otak. agak agak la nk perbodohkan orang pun.

Dalam paper 2,3 ari nibnyak betul berita yg memperbodoh kan rakyat..yg bercakap pun bukan nya lekeh lekeh,
cuma ingat la.walau dok kampung.menoreh.duk tepi laut jd nelayan.kai bukan bodoh.
tunggu la pru ni,

Saturday, March 31, 2012

25 rm harga maruah 3 wanita melayu islam yg tak bermaruah.

Awat yg murah sangat denda tu? tak heran la kalau lepas ni berlumba lumba depa nak nari tiang tu lagi. bagi nama je tokey dah bayar. 500. belum buka baju lagi.kira keseluruhan untuk satu hari. paling tidak si penari tu dapat 2 ribu.

Ape la sangat takat 25 rm tu. denda yg tak memberi pengajaran pun.

Kalau nak mengajar. bagi je rotan kat peha putih atau pongkok yang tonggek tu.tobat depa tak kan menari lagi.