Friday, November 12, 2010

Datuk Mufti kata dalam Berita Harian,,,Datok Tiang Seri tak salah, Orang Kampung Guar Manong, Kuala kangsar yang salah.

Harussani seperti dilapor Berita Harian berkata, Zambry, tidak melakukan syirik dan khurafat kerana tidak mempunyai niat melakukan perkara itu, malah tidak mengetahui majlis berkenaan yang diatur penduduk boleh membawa kepada unsur syirik.

Nampak tu..Tuan mufti Perak sendiri yang kata Zambri tak salah, yang bersalah melakukan perbuatan membawa syirik itu adalah penduduk kampong tersebut,
Sebagai menteri besar, beliau hanya datang memnuhi jemputan je,,

Siapa yang nak bertanggung jawab sekarang?
Imam kg tu?
tok ketua?
Penghulu?

Siapa yang menganjurkan majlis tersebut?
Penduduk kg Guar Manong Kuala Kangsar

Ketua tak tau ape yang anak buah nya nak lakukan
Betul ka alasan yang sedemikian?
Alasan tak tau ni...alasan budak tadika je..
Tak kan lansung tak tau agenda perjalanan bila melawat se suatu tempat?
Ngarut betul la tok ketua ni..
Sedangkan sebelum mesyuarat hatta mesyuarat PIBG pun semua orang dah tau, setiap perjalanan mesyauarat.
Inikan pula perjalanan se orang ketua negeri..
Hnacur la negeri kalautak ketua buata alasan tak tau....

Sebagai seorang ketua, sepatut nya dia tau ape yang salah dan ape yang tidak..ini adalah melibatkan pegangan agama?
Ni tidak...sebagai ketua...main redah je..ada ke patut?

Datuk mufti pula,, untuk menyelamat kan se orang ketua, satu kampung pula yang di persalahkan,,,
Nampak nya Datuk kena turun lah kampung tu...membetulkan aqidah mereka yang telah tercalar sikit,,,
Macam mana  masih ada lagi amalan sedemikian di kampung kampung...

Pelik sungguh

Wednesday, November 10, 2010

La hai...macam belanda minta tanah rupanya perangai dia ni...

Ni la perangai yang takboleh di ubah pada segelintir manusia,,,tetamu yang di jemput masuk cuba menghalau tuan rumah, cuba nak mengalih alih rumah yang bukan milik nya,,,

Perangai jahat ini telah di jadikan bidalan oleh orang tua tua,,,seperti belanda minta tanah,,,
Bagus sangat ke tetamu yang dia jak masuk itu?

Di rumah lamanya tetamu telah di halau kerana rasuah...masuk di rumah baru dengan senang di lantik pula menjadi ketua,,,alih alih rumah barunya pun dia nak kongker?

Tak ada kulit muka langsung mamat ni rupanya,,,,
Lansung tak ada perasaan malu rupanya...

Ini ke perangai untuk menjadi ketua?

Boleh jalan la,,,,,

Tuesday, November 9, 2010

Madu atau racun?

Rasanya macam ada duri je dalam daging ini...

Di mana kah mamat berprinsip ini ketika era reformasi dahulu?
Berapa ramai lagi yang berjuang lebih lama, lebih ikhlas, yang lebih dahulu bermandi air racun,peluh dan darah tidak mengharapkan ape ape kecuali keadilan di tegak dan di sanjung..
Mereka  lebih mulia berbanding mamat ni...

Masuk nya ia dengan penuh penghormatan, di beri jawatan, di beri peluang untuk bertanding dalam PRK...Semuanya dapat dengan mudah berbanding ahli lain...
Jawatan besar yang di pilih..
Jika iklas,,takada jawatan pun tak pe...

Sampai masa permilihan naib perisiden..kononnya ada penipuan, ada konspirasi menjatuhkan beliau...

Maka keluar lah ia konon kerana prinsip nya...
Prinsip ko tak sehebat mana pun,,,,,

Boleh la tubuh kan satu parti baru, Party Prinsip,,, dan lantik la diri ko sebagai perisden se umur hidup...
hidup prinsip...

Boleh jalan laaaaaaaaaaa

Sunday, November 7, 2010

Ianya bukan tuduhan,,,tetapi kebenaran...

KUALA LUMPUR 6 Nov. - Tun Dr. Mahathir Mohamad menempelak sikap pembangkang yang tidak mahu menerima 'penghukuman' rakyat di atas kekalahan mereka di Galas dan Batu Sapi, apabila menuduh Barisan Nasional (BN) menggunakan agensi kerajaan untuk meraih kemenangan.
Bekas Perdana Menteri itu berkata, dakwaan Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kononnya BN memperalat agensi kerajaan hanyalah bertujuan menidakkan kesedaran rakyat terhadap penyelewengan mereka, terutamanya selepas diberi kuasa memerintah pada 2008. -um,

Setakat nak menafi kan penggunaan  jentera kerajaan dalam setiap PRU dan PRK,, adalah satu penafian kepada kanak kanak tadika aje..
Rakyat bukan nya buta,bukan nya pekak...

Kenapa SPR mengaanggap bantuan perjalanan dari Passebagai rasuah tetapi pemberian wang, basikat,barang barangan makanan,projek projek dari BN itu sebagai sebagai bantuan?

Bukan kah ini sebagai contoh yang cukup nyata bagi orang yang celik mata hatinya...

Masih nak menafikan lagi?

 Entah la...buta gamaknya.

Wednesday, November 3, 2010

Menaikkan harga minyak di tengah malam, memang perangai perompak macam tu

Alahai..naik lagi minyak rupanya,, tampa ada notis atau pemberitahuan,,,tau tau naik je...
Mekasih la kerajaan,,,
Tapi kenapa di lakukan secara senyap senyap?
Macam perompak pulak..

Peragut beg lagi berani melakukan jenayah waktu siang,,,ini sebuah kerajaan yang di katakan mempunyai sumber ekonomi yang kukuh,, yang boleh menghapuskan duti import pada barangan yang lansung tak di perlukan oleh rakyat....hanya berani menaikkan minyak di waktu tengah malam?

Mana perginya kekuatan sebuah kerajaan yang gagah ini?

Dalam pembentangan bajet 2011...tak pe la pulak ura2 nak menaikkan harga minyak,,,cuma yang hebuh nak menaikkan Menara Warisan 100 tingkat, lambang kerajaan maju,,,Million million tu...

Ape alasan naikkan harga minyak kali ini?

Negara lain minyak lagi mahal dari Malaysia?
Lebih separuh dari pengguna kenderaan di Malaysia adalah warga asing?
Penyeludupan minyak tidak dapat di bendung?
Pendapatan Perkapita rakyat semakin meningkat?

Atau sebenarnya kerajaan dah tak berduit kerana banyak berbelanja?

Makin teruk la rakyat kalau macam ni.....

Tolong tolong....

Ngada betul la dia ni..Naik meluat la pulak....

Mulanya jadi 1st Lady la ni dah jadi pemangku PM plak.. banyak nya jawatan dia dalam kerjaan laki dia..
Gamaknya mesti dia teringin nak jadi wanita pertama di Malaysia yang jadi PM kan?

Tak ada masaalahnya,,Nanti PRU13,,,masuk jadi calon,, kat mana mana pun tak pe...Mana tau ada rezki..

Dah berapa bini PM yang ada. tak ada pulak yang mengada ngada macam dia ni,,,

Semua dia nak sapu...teringin sangat ke nak jadi ketua?

Kepada wanita Umeno, Puteri Umeno,,, cepat cepat la pilih dia ni...jangan sampai dia suruh laki dia marah kat hangpa semua...

Saturday, October 30, 2010

Dia kata...tuduh UMNO aje Allah sangat murka..betul ke ni? Eeee takutnya

GUA MUSANG 29 Okt. - Tuduhan Pas bahawa UMNO tidak memartabatkan Islam serta memperalatkan agama bagi tujuan politik merupakan satu fitnah yang sengaja dicetuskan untuk mengelirukan rakyat.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom (gambar) berkata, perbuatan Pas itu sangat dimurkai Allah kerana ia boleh mencetuskan kekeliruan rakyat sedangkan UMNO sejak merdeka lagi bersungguh- sungguh meningkatkan syiar Islam di negara ini.

Rakyat  yang keliru..?????
Rakyat yang mana?

Bagai mana pula dengan menjadikan Malaysia sebagai Hub hiburan?
Bagaimana pula magnum,toto jugan kasino di Genting?
Yang terbaru, konset penyanyi gay...
Macam macam lagi la...semua menjurus kepada kemurkaan Allah tidak pula di ambil berat..

Pas bukan sekadar menuduh tetapi sememang benar ia nya jelas terbukti...

Rakyat bukan nya keliru atau sebodoh seperti yang menteri di jabatan perdana menteri itu sangkakan,, yang bodohnya hanya pengikut umno, yang tak reti2 membezakan yang mana hak dan yang mana batil...
Itu yang sebenarnya,,,,

marah ke? kalau marah kena jual nanti...

Ini lah demokrasi terpimpin...terpimpin kepala hotak engkau,,,Jawab si abdul Wahab

Ianya tidak ada kena mengena dengan PRK Galas atau Batu Sapi...sekadar mengenang kembali dialog dialog dalam Filem 3 Abdul arahan Seniman P Ramlee,,,

Apa yang sebenar yang di maksud kan demokarsi terpimpin yang di cakap kan oleh Seniman S Kadarisman itu....
demokrasi terpimpin itu adalah membolot segala harta yang ada,,dan tidak ada lansung untuk yang berhak menerima nya,,,
Mana hak rakyat?; Semua di sapu habis,,Ynag melarat bertambah melarat,,yang kaya pemimpin yang berkuasa juga,,,
Apa la salahnya kurangkan harga barang makan,,ini tidak...barang2 yang tak mampu rakyat gunakan,,yang itu lah dikurangkan harga,,,
Kenapa nak inaya rakyat sendiri?

Kesian la kat kami ni...

Wednesday, October 27, 2010

YB mati dapat kubur VVIP..rakyat dapat kesenangan....Bagus.....Tak salah rasanya mendoakan kematian mereka, seperti tak bersalahnya IFF yang Islamic tapi buka aurat...Tak ke gitu?

Bagitu lah nampaknya keadaan yang berlaku sekarang ini..

Bila YB mati je..macam2 yang rakyat dapat..Alangkah baik nya jika tiap2 bulan,Allah cabut je nyawa mana2 YB yang sombong,takbur juga yang selalu ambil kesempatan untuk diri dan kroni kroni mereka.

Lihat saja pada yang lepas2...dan yang terbaharu,, di Galas...baru je TPM nak hadiah 180 juta untuk buat rumah rakyat...Alhamdulillah,,,baiknya hati kerajaan..

Tetapi,,,Sewaktu di Manik Urai..janji nak buat jambatan,,,nape tak jadi pulak?

Baru je td...Kerajaan hadiahkan wifi percuma pada penduduk Galas....best nya...kerajaan bukan nak beli undi. cuma nak bagi rakyat senang je...lagi cepat rakyat tau kan kebaikan mereka selama ini...

Pada mana mana kampung yang nak merasa hadiah ikhlas dari kerjaan..kerap2 la berdoa,yb mati...
Depa kalau mati pun...telah sedia kubur untuk VVIP...
dengar katanya kubur kubur tersebut telah di sediakan  'aircond' untuk keselesaan ,,,
dalamnya pun di letakkan karpet import,..tu pasal harganya mencecah rm 140 ribu untuk satu lubang kubur je
Hebat nya....
Bukan macam kubur rakyat kebanyakan...

Jadi kita rakyat kebanyakan ini tidak menjadi satu kesalahan pun mendoakan kan kematian mereka..sebab mereka pun akan dapat senang dalam kubur VVIP tu..

Entah la...dunia dunia...

Pusara Negara,,,ianya tetap lubang kubur juga..

Ma robbuka? Siapa tuhan kamu? Allah
Sipakah nabi kamu? Muhamad Rasullulah
Apakah ikutan kamu? Islam ikutan ku....

Kubur besar  ke..kubur VIP ke... soalan yang sama juga..
Lagi besar pangkat, lagi banyak le soalan dalam kubur nanti..

Begitu lah adanya jika telah berkuasa,, Sampai ke lubang kubur pun ada taraf taraf... hebat manakah gamak nya.

GUA MUSANG - Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, Dato’ Seri Anwar Ibrahi mendedahkan berdasarkan buku belanjawan negera terdapat satu projek baru yang dipanggil sebagai 'pusara negara'.

“Ada projek baru namanya pusara negara, berapa lubang kubur (ada) 500 lubang kubur,

” 250 lubang kubur untuk VIP Islam dan 250 lubang kubur untuk VIP bukan Islam,”katanya ketika menyampaikan ceramah mpena sambutan Kelantan Membangun Bersama Islam di sini semalam. - buletin online
Jumlah peruntukkan untuk buat pusara bagi pembesar-pembesar ini (adalah) RM70 juta, maknanya satu orang (pembesar) mati, harga kuburnya RM140,000

Monday, October 25, 2010

Antara jambatan dan bangunan,,,banyak beza nya...

Jambatan...menghubungkan antara dua tebing yang di antara nya mungkin sebatang parit.sungai , dan mungkin juga lautan..

Jambatan di gunakan untuk melintasi sama ada berjalan kaki atau berkenderaan...
Permintaan untuk jambatan kedua adalah kerana jambatan yang pertama hampir tidak mampu lagi untuk menampung pengguna yang semakin hari semakin bertambah...


Bangunan pula adalah suatu binaan yang tinggi melebihi satu tingkat sahingga la yang termampu dibena..
Di gunakan sebagai tempat tinggal, pejabat atau tempat perniagaan...


Mengikut fakta yang ada.. pembinaan suatu bangunan yang baru yang bukan untuk kediaman adalah suatu pembaziran..ini kerana di Bandaraya Kuala Lumpur, masih banyak bangunan yang kosong,


Bagaimanakah bangunan warisan akan mendapat keuntungan jika ianya akan kosong juga?


Fikir fikirkan lah... apakah permintaan bangunan untuk pejabat terlalu tinggi sahingga PNB merasakan perlunya bagunan itu di bena?


Di manakan yang lagi penting, pembinaan jambatan kedua atau bangunan warisan itu?


Di manakah rasional nya...perbandingan yang PM jelaskn itu....

Fenin...aku dah fenin,,,,,


Ianya tidak ada yang lain selain nak bermegah megah dan akhirnya menanggung rugi... itu aje....


================================================================


Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak menegaskan pembinaan projek mega menara Warisan Merdeka setinggi 100 tingkat adalah cadangan Permodalan Nasional Berhad (PNB).Malah Perdana Menteri berkata, beliau tidak mengarahkan PNB untuk melaksanakan projek berkenaan."Ia telah dirancang dan dicadangkan oleh PNB kepada kerajaan."Saya tidak mengarahkan PNB, PNB yang mencadangkan. Ia sangat diinginkan oleh pengurusan dan lembaga pengarah PNB," katanya dalam sidang media selepas sesi Taklimat Presiden sempena Perhimpuan Agung Umno di sini, Isnin.

Menara setinggi 100 tingkat yang menelan belanja RM5 bilion itu lebih tinggi daripada bangunan tertinggi di Malaysia kini iaitu Menara Berkembar Petronas setinggi 88 tingkat.Najib berkata, projek itu juga bukan satu pembaziran kepada negara.Sebaliknya ia bakal memberi keuntungan kepada banyak pihak."Projek ini bukan satu pembaziran tapi ianya satu projek yang menguntungkan," ujar beliau.Mengulas mengenai bantahan daripada pelbagai pihak khususnya pembangkang berhubung pembinaan menara berkenaan, Najib berkata kerajaan mempunyai rasional berhubung projek berkenaan."Dalam sejarah kita dulu bila zaman Tun Dr Mahathir Mohamad buat Jambatan Pulau Pinang pun mereka serang, tapi sekarang ini orang Pulau Pinang sendiri minta jambatan kedua.

"Dan bila Tun buat Menara Berkembar Petronas pun beliau telah dipertikaikan, jadi bila kita buat menara 100 tingkat... rasionalnya tetap sama," katanya.Selain itu Najib yang juga Presiden Umno berkata, pembinaan bangunan itu bakal menjadi lambang kemodenan dan kemajuan negara disamping dapat memacu pembangunan ekonomi negara."Pertamanya kita nak satu bangunan yang menjadi lambang bukan sahaja moden tapi negara maju, kita juga nak mencetuskan perkembangan ekonomi... banyak kerja-kerja kontrak dan sebagainya yang boleh kita agihkan untuk menggerakkan kegiatan ekonomi."Kawasan itu boleh menjadi pusat perniagaan yang menempatkan peniaga-peniaga bumiputera dan bukan bumiputera, ia juga boleh menjadi pusat tarikan yang boleh memberi keuntungan," katanya.

Saturday, October 23, 2010

Apa nak jadi...seramai itu alim ulamak, uztaz, uztazah...sekoq pun tak berani nak tegoq?

Menda la nak jadi...masa YB Neo masuk Surau...siapa ada tunjuk perasaan lagi..konon2 mereka la pejuang agama yang unggul di bumi bertuah ini..
Berlansungnya Islamic Fashion Festival..yang konon nya pakaian cara islam, yang sah sah melanggar tata cara pemakaian islam...sekoq manusia dari puak puak sana yang berani nak membuka mulut...
Mana pergi semua nya? Diam beerti membenarkan..
Semua ulamak muda,ulamak tua,uztaz,uztazah memang bersetuju ke IFF tu mewakili pemakaian dalam Islam?

Ape kah kita hanya perlu berdoa supaya penaung IFF itu di berikan hidayah?
Patut la masaalah sosial semakin menjadi jadi di Malaysia ini..rupa rupa nya bijak pandai agama hanya jadi patung cendana. robot ber remote yang di control  oleh pemerintah...

Apakah alim ulamak ini mempunyai selemah lemah iman..hanya mampu berdoa tanpa berbuat se suatu pun?

Nak tegur pun tak berani?

Masyaalah.... hancur semuanya....

Thursday, October 21, 2010

Bangunan 100 tingkat untuk rakyat termiskin, mengantikan rumah PPRT..Mekasih kerajaan

Harapan rakyat termiskin termasuk yang papa kedana, macam tu lah. Semoga terbuka hati kerajaan yang kaya raya ini memberikan sinar harapan untuk mereka dapat berteduh.. 

Tentunya ada suatu tujuan bagi PNB mencdangkan bagunan tersebut di bena, bukan telah bejuta rakyat Malaysia telah melabur dalam amanah amanah saham dalam PNB , Inilah masanya mereka membuat sedikit kebaikan kepada rakyat yang melabur yang masih tidak mempunyai rumah...


5 billion ,,bukan satu jumlah yang sedikit,,pembinaan bagunan yang tak tau untuk tujuan ape sebenar . adakah untuk bermegah megah atau untuk merialisasikan Malaysia boleh,,,atau sekadar nak mengabiskan saja diut yang,,, tak taulah..hanya PM dan PNB aje boleh menjawab..


Hanya aku berdoa...bangunan tersebut tidak akan di bena,,, itu aje.

Kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang menyatakan, beliau tidak mengarahkan membina Menara Warisan , sebaliknya ia dicadang oleh Pemodalan Nasional Berhad (PNB). Ini adalah alasan “Pak Pandir” dan melucukan daripada seorang Perdana Menteri. Kenyataan ini seolah-oleh hendak melepaskan bebanan ini kepada PNB, bukannya kepada beliau. Kerana ia mendapat kritikan yang hebat daripada berbagai pihak. Wang sebanyak RM5 bilion mampu membina 1667 buah sekolah yang bernilai RM3 juta sebuah dan mampu memberi biasiswa pelajar perubatan seramai 5 ribu pelajar dengan kos RM1 juta di United Kingdom.





Wednesday, October 20, 2010

Bekas Ketua PKR Cabang Ipoh Barat, berkata,'Masa depan PKR gelap'

Kata dia la,,,Itu hanya pendapat peribadi bagi orang yang telah kecewa,,kata la ape pun..sebenarnya ia tak menjadi kudis pun...seperti mana Golongan 60 tentera siluman yang mengaku ahli PKR yang menunjuk perasaan dan menghantar memo supaya DSAI bertaubat,,,setelah di selidik mereka hanya la budak budak upahan je..Siapa agaknya yang percaya akan kenyataan nya ini...
Semua pun dah tau...kekecohan yang berlaku tempoh hari adalah di dalangi oleh musuh musuh dalam selimut...
Tak perlu jadikan ia sebagai kayu pengukur kan kegelapan PKR..
Bagaimana pula akan kegelapan yang bakal di lalui oleh UMNO Kelantan setelah bangunan yang dahulu nya milik mereka dan sekarang telah bertukar milik kepada Pas?
Bukan sahaja bertambah gelap, malah ia menjadi  perkara yang amat amat memalukan....
Tunggu saja Perhimpunan UMNO yang bakal berlansung tak lama lagi...Kat akar umbi, kat bahagian aje dah berebut rebut nak pergi...
Setiap kali berlansung,,,duit dalam sampul berpindah tangan... tak percaya...
percaya la,,,,
Kerana ape jadi macam tu...kerana berebut jawatan..kerana kuasa ,,,,
Kalau tak..takkan lah berberapa orang telah di kenakan kan tindakan disiplin...
Takkan yang ni pun tak tau...sia sia lah jadi ketua dulu..


Yang tu nak kata ape pulak? 
Cerah masa depan kot....




IPOH 18 Okt. - Kerakusan pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) merebut kuasa menandakan bahawa parti pembangkang itu bakal berhadapan dengan masa depan yang gelap.
Bekas Ketua PKR Cabang Ipoh Barat, Fauzi Muda berkata, secara peribadi beliau melihat pemilihan yang akan berlangsung tidak lama lagi merupakan detik kehancuran parti itu.
''Budaya kotor dan jahat PKR bukan setakat perebutan jawatan di peringkat tertinggi parti, tetapi budaya kotor dan jahat mereka telah diamalkan di peringkat cabang dan negeri.
''Ia adalah sebuah parti yang menghalalkan cara, hanya indah khabar daripada rupa. Mereka seperti ayam jantan yang berkokok berdegar-degar, tetapi ekor bergelumang dengan tahi," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

''Budaya fitnah, mengaibkan orang melalui surat layang dan berbagai-bagai lagi tindak-tanduk ahli dan pemimpin PKR dimulakan oleh kumpulan yang gila kuasa dan jawatan dalam parti.
''Jadi, tidak hairanlah jika sekarang pelbagai perkara berlaku dalam PKR seperti bertumbuk, bergaduh, baling kerusi, menipu ahli dan guna samseng demi kerana jawatan dan kuasa," katanya.
Katanya, perkembangan terbaru itu jelas menunjukkan walau sesiapa sahaja yang menang dalam pemilihan parti kali ini, ia merupakan titik mula kepada kehancuran PKR sendiri.

Belanja kawan..eh eh.belanjawan yang menyedihkan

Ia bermula apabila Najib mencadangkan supaya duti import ke atas kira-kira 300 barangan pelancongan dan rakyat tempatan dimansuhkan.
“Barangan ini merangkumi kegunaan harian seperti beg tangan, kasut, sut, baju kanak-kanak, dompet, pewarna rambut...” kata Najib sambil kedengaran gelak ketawa dari ahli parlimen. Beberapa ahli parlimen kemudiannya melaungkan “Rosmah!” disambut gelak ketawa rakan-rakan mereka. Najib senyum sinis dan memperlahankan bacaan teks ucapannya sambil menyambung: “Pakaian malam, seluar dan seluar dalam serta wangi-wangian, termasuklah kelambu.” Dan sekali lagi lebih ramai yang ketawa...

Bagi PM...belanjawan ini utuk siapa sebenarnya? Untuk semua rakyat atau hanya untuk sebahagian nya sahaja?
Berapa ramai yang ternanti nantikan akan penurunan cukai bagi makanan asasi,,bukan nya tentang pakaian..
Ape penting nya barangan yang PM cadangkan kan itu pada rakyat yang miskin...
Pening aku memikirkan nya...
Masih ada lagi penyokong umno yang merempat memuji akan belanjawan ini...
Makan pun beras hancur..tak sedar diri lagi...
Kesian nya...takpe janji ada beg baru, ada baju dalam baru..
Konon untuk menjadikan Malaysia syurga membeli belah bagi pelancung...
Macam F1, macam Monsoon Cup juga la..kononnya pelancung asing akan datang berduyun duyun, semuanya hanya khayalan semata mata..
Rakyat sendiri yang merana ....

Monday, October 18, 2010

Islamic Fashion....Setakat nama je Islamic..Hakikatnya ia cara berpakaian di laknat Allah...Siapa nak jawab?

Bahagian manakah yang boleh di katakan sebagai Islamic tu...bahagian yang dedah belakang? bahagian yang sempit menampak kan susuk tubuh?

Baginni kah ajaran Islam kepada penganut nya?

Di mana kah perbezaan antara pakaian islam dengan pakaian kafir?

Mengikut pada pentujukan ini...tiada beza nya....

Terang terangan festival ini mengajak umat Islam ingkar pada hukum hukum berpakaian di dalam Islam...Siapa kah ketuanya....

Dimanakah para alim ulama?

Jawab la di akhirat nanti....

Mamat yang sengal ajak ahli PKR dan Pas jadi sengal macam dia juga

SHAH ALAM 17 Okt. - Bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Senator Mohamad Ezam Mohd. Noor menggesa pemimpin dan ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) serta Pas supaya berhenti memberikan sokongan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

''Atas nama Allah dan akidah Islam saya seru mereka supaya meninggalkan Anwar.


Beliau berkata demikian ketika menyampaikan ceramah pada program Selamatkan Selangor Darul Ehsan Ke-2 (SSDE2) di Dewan Bunga Kertas TTDI Jaya di sini, malam tadi.

Turut menyampaikan ceramah di majlis itu ialah Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Satim Diman, Exco Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Sohaimi Shahadan dan penceramah bebas, Rosdi Long.

Mohamad Ezam berkata, dua laporan polis yang dibuat oleh dua pembantu Anwar baru-baru ini sudah membuktikan bahawa Penasihat PKR itu tidak layak disokong sebagai pemimpin.

''Saya tidak tahu apa lagi yang pemimpin dan ahli PKR serta Pas tunggu, semuanya sudah jelas bukan sahaja melalui laporan polis berkenaan malahan keterangan oleh doktor pakar di mahkamah dalam perbicaraan kes liwat Anwar telah memberi petunjuk yang jelas siapa Anwar sebenarnya,'' katanya.

Ezam juga membidas, tindakan Dewan Pemuda Pas Pusat yang mengadakan demonstrasi bagi membantah konsert Adam Lambert yang dikatakan gay tetapi menyokong Anwar sebagai salah seorang pemimpin pakatan pembangkang.

Makna nya mamat ni memang peminat setidak2 nya membenarkan di dalam hatinya akan konsert penyanyi yang terang terangan se orang gay... haram zadeh..
Menyokong penyanyi gay tu di benarkan ke dalam akidah islam hadhari yang lu anuti tu?
.lu lagi teruk dari ahli pas dan pkr...
Masih dalam perbicaraan yang masih belum habis lagi lu dah buat keputusan sendiri,,,
Memang lu dah sengal...

Upacara menghalau mambang tanah....

 Membaca jampi serapah mentera penghalau jin, mambang tanah...
 Mernjis renjis air sungai 7 kuala di tapak pembinaan...mengahalang mambang tanah mengacau nanti
Mengikat kain merah, tanda kawasan bahaya bagi mambang tanah berkeliaran.

Apa alasan MB perak buat menda kurafat ni...adat dari mana? termasuk dalam sunnah nabi ke?
Hebat kan...

Saturday, October 16, 2010

Akhirnya....

Merasa juga la nenek aku yang biasa berbedak sejuk mencuba alat solek bebas cukai...
Dapat juga atuk aku memakai seluar dalam 3 helai rm 500
Bergaya lah maklong aku dengan beg tangan berjenama terkenal....

Hadiah dari kerajaan buat datuk nenek ku yang berada nun jauh di pendalaman,,yang mencari rezki dengan menoreh getah....
Buat pakngah makngah yang berada tanjung sepat...
Bangunan 100 tingkat tempat kita merehat kan minda di hujung minggu,,,menghilang penat menarik pukat

Terima kasih semua...

Sunday, October 10, 2010

Anugerah pelakon terbaik jatuh kepada...?

Awat la sampai macam tu sekali.. kalau nak menipu pun..buat la cara lain..sekarang dah terbongkar..menambahkan lagi kebusukan perangai hangpa...

Wajah pelakon utama ini telah pun di cetak dan di edarkan merata rata,,,semua orang akan tau juga...ikut biodata nya ia adalah seorang ketua bahagian Bukit mertajam...


Menurut cerita salah seorang warga emas yang memulangkan wang tersebut...pulangkan seratus dapat limaratus dari penganjur...siapa yang tak mau....maka berebut la depa memulangkan duit tersebut....pulangan yang lumayan...

Ish,,,betul ke?

Patut la kelihatan ketua bahagian BM tu ada di mana aje majlis berlansung... letak seratus dapat 5 ratus..kalau 5 kali...2500...banyak tu...tapi dari mana depa boleh keluarkan duit sebanyak itu?

Siapa yang sponser? Genting kot...

Pembuangan undi hari bekerja,,,Tak menyusahkan ke?

Pelik sungguh la...yang p pilih hari bekerja tu buat ape? Hari cuti kan ada...Salah ke sebagai seorang menteri besar meminta supaya pembuangan undi di lakukan pada hari cuti hujung minggu?
Masaalahnya..spr mengajar supaya pekerja supaya meninggalkan tugas semata mata untuk membuang undi...bukan kah itu satu pembaziran waktu kerja..selain menyusahkan orang ramai...
Bagaimana pula jika ada guru yang terlibat di dalam pembuangan unti..terpaksa meninggalkan waktu belajar untuk murid murid...siapa yang rugi?

Bodoh punya tunggul kayu...ada hari cuti tak mau buat..otak letak kat mana....

Memang patut tu Menteri besar kelantan berburuk sangka ...hangpa spr.umno/bn bukan nya baik sangat...tak sejujur yang disangka...

Setiausaha Barisan Nasional (BN) negeri, Datuk Md. Alwi Che Ahmad berkata, Nik Abdul Aziz tidak perlu marah mengenai tarikh tersebut kerana ia turut melibatkan wakil rakyat BN yang perlu menghadiri sidang DUN menjelang pilihan raya kecil berkenaan.
"Dia selalu ambil sikap buruk sangka. Nik Abdul Aziz hanya baik sangka dengan kawan-kawan dia dalam DAP.
"Sebagai contoh, jika semua papan iklan di Kelantan mewajibkan wanita bertudung, tetapi wakil rakyat DAP boleh pula masuk masjid tanpa bertudung. Begitu juga dengan skandal video lucah wakil rakyat PKR (Parti Keadilan Rakyat) Elizabeth Wong yang disifatkannya masalah peribadi.

 Alo alo...Datuk Md Alwi....banyak lagi dari puteri sampai la ke mak nenek umno yang masuk masjid tak pakai tudung.....bukti dah banyak le...
Kalau setakat yang lucah lucah...berlambak yang mb.wakil rakyat bn yang dah buat...Mr rahim tambi chik, Mr Abu hasan..yang meraba pelayan pun ada...tak sangka buruk macam mana...dah memang hangpa buruk pun...

Thursday, October 7, 2010

Bayi pertama dari pelajar Sekolah Harapan selamat di lahirkan...

Ini bukan bayi pertama anak luar nikah yang di lahirkan pada tahun ini.. entah bayi yang ke berapa ratus, tak tau la..
Pelajar yang mencipta nama tersebut berumur 17 tahun dan brasal dari negeri Melaka sendiri...

Bayi itu selamat di lahirkan di hospital.. alhamdullillah..jika ibunya tak di masukan kesekolah harapan..mungkin bayi itu tak ada harapan la nak hidup...mungkin sekarang ini, berada di tangga masjid, depan rumah, tong sampah,,tak pun dalam sungai...

Elok juga la ada sekolah tersebut...setidak tidak nya bayi yang tak berdosa itu,,,selamat...

Cuma sekolah tersebut bukan lah jalan penyelasaian untuk membendung gejala sosial melibat kan kegiatan sex tanpa nikah...

Bagaimana caranya?

Kembali lah kepada ajaran islam...mengharam kan ape yang haram..menghalal kan ape yang halal...dan itu saja yang dapat menyelamat kat umat Islam seluruh nya...

Wednesday, October 6, 2010

Ikut cakap enggang, makan buah beluluk,,,ikut cakap orang (umeno) warga emas ( pp) terjun masuk lubuk....dah kena dah....

Mengikut laporan berita online Malaysiainsider hari ini, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, mengumumkan pada sidang media, Umno setakat ini belum lagi memulangkan satu sen pun dari duit ehsan yang dikutipnya dari warga tua.

Pemimpin Umno, Reezal Merican telah mendakwa duit ehsan yang diberikan oleh kerajaan negeri kepada warga tua Pulau Pinang adalah haram kerana duit itu adalah dari sumbangan dari kelab lumba kuda di Pulau Pinang....


Bila depa nak pulang kan duit tu,,,jangan lupa buat sidang akhbar sekali...ramai yang nak tengok Reezal pulangkan duit tu...
Pulangkan juga gaji gaji yang depa dapat...sebab nya duit gaji tu tak tentu lagi halal nya,,,kan banyak sumber yang tak pasti...
Inilah masanya nak membersihkan diri...

Monday, October 4, 2010

Warga emas Pulau Pinang bukan nya layari internet,,lebih baik bagi ceramah, tazkirah atau pun edarkan phemplet kat depa..

Semakin ramai warga emas yang memulangkan wang sumbangan yang telah mereka terima kepada kerajaan Negeri PP. Mengapa ianya terus berlaku...sedangkan di dalam blog blog pakatan, telah berpuluh artikael yang menerang kan hukum menerima wang tidak jelas sebagai suatu sumbangan..
Ini berlaku kerana kebanyakan atau mungkin semua warga emas tersebut tidak tahu akan hukum sebenar,,mereka telah di takut takut kan oleh orang orang yang dengki, orang orang yang dengki ini pula memberi penerangan dari rumah ke rumah..jadi bagaimana kan warga emas ini dapat mencari hukum sebenar?
Setakat memberi penerangan panjang lebar di dalam blog2..tidak akan memberi ape ape kesan pun, kerana warga emas bukan lah warga yang melayari internet untuk membaca blog blog.
Kerajaan PP sekarang, seharusnya memberikan penerang secara terus,,memberi ceramah, tazkirah atau pun mengedarkan artikel penerangan di masjid2. surau2 mahu pun di tempat awam,,perhentian bas, pasar malam contohnya,,,
Jika lambat memberi penjelasan, semakin bertambah ramai warga emas.mungkin juga semua umat islam akan terusan di tipu oleh mereka mereka yang tidak bertanggung jawab itu....

Kepada yang bertanggungjawab bersegera lah berbuat sesuatu....

Thursday, September 30, 2010

Selama ini,,apa pun yang dari dari umno, semua depa sapu,,tak kesah pun..

Selama ini..tiap kali pilihan raya ataupun masa nak raya, terutama sekali masa gerakan memerintah...ape je yang di hulurkan,,,membujur lalu, melentang patah...semua ambik,,tak kesah pun dari mana datang nya sumber duit yang di beri,,,,

KM PP dah beri penjelasan,,sumber duit yang di berikan kepada warga emas sebanyak RM 100 itu adalah dari sumber yang halal,,tapi dok percaya juga cakap umeno...tak pe..pulangkan lah,,,

Di sebabkan percayakan umeno lah..sebahagian besar penduduk pulau, telah keluar menetap ke tanah besar..
Siapa yang tak kenal timbalan KM PP Ibrahim Saad ?
Siapa yang menjadi dalang penjualan tanah2 tanah Melayu di PP?

Nanti nanti...buat warga PP ,bila siapa je menghulurkan derma atau sedekah , jangan lupa...tanya kepada ketua umeno dulu,,mereka boleh mengesahkan ianya halal atau haram..

Dah puluhan tahun depa sapu duit toto,duit magnum, duit genting...tak ada pula depa nak kata haram...

hentam je la,,,

Tuesday, September 28, 2010

Pemutar fikiran rakyat...

Dah berapa banyak fakta yang di putarkan semenjak ia di tubuhkan ,,tak tau la,,hanya mereka saja yang tau,,
Berapa banyak kata temu bual dengan pemimpin yang bukan dari umno/bn yang telah di putarbelit kan..
Kerana apa ini berlaku?
Kerana politik ...kerana arahan pihak atasan?

Merka tidak pernah belajar dari kesilapan pun...apa yang mereka fikirkan hanya kepuasan dapat memutarbelitkan fikiran pembacanya..tak heran la semakin hari pernerbitannya semakin merosot... 

Berapa hari sangat la berita ini boleh bertahan, 3.4 hari kemudian, rakyat akan tau juga berita yang sebenarnya,,Dan dengan itu tahap menyampah rakyat akan naik sedikit demi sedikit,,

Padan muka hangpa...padan muka mereka yang jadi peminat setia akhbar pemutar fikiran rakyat itu...

Berita Harian.

Tinjauan pelaburan Malaysia menggalakkan: Branson 2010/09/27 KUALA LUMPUR:
Tinjauan pelaburan Malaysia di seberang laut pada masa ini amat menggalakkan tetapi beberapa isu perlu ditangani supaya tidak menjejaskan reputasi negara di kalangan pelabur asing, kata usahawan Britain, Sir Richard Branson. Bercakap kepada kira-kira 800 pemimpin perniagaan di sini, beliau berkata, imej negara masih lagi penting kerana ia membolehkan kerajaan untuk menarik para pelabur dan pada masa yang sama, melaksanakan dasar yang lebih baik untuk melengkapinya. "Saya rasa Malaysia mempunyai reputasi yang baik tetapi beberapa isu seperti apa yang berlaku dengan bekas Timbalan Perdana Menteri anda, menjejaskan Malaysia," kata beliau pada majlis khas forum Invest Asia 2010, anjuran International Herald Tribune di sin


 Utusan Malaysia

Iklim pelaburan: Richard Branson selar sikap Anwar 27/09/2010 4:10pm
Oleh

WAN NAJIB WAN DAUD KUALA LUMPUR 27 Sept. – Bilionair dan usahawan terkenal dunia, Sir Richard Branson menyelar sikap bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai perosak kepada imej dan iklim pelaburan negara.Beliau yang juga pengasas Kumpulan Virgin berkata, iklim pelaburan Malaysia di peringkat antarabangsa amat menggalakkan tetapi beberapa isu perlu ditangani agar tidak menjejaskan reputasi negara di kalangan pelabur asing. – Utusan



Friday, September 24, 2010

Kesian....hanya se urat lagi urat urat di kepala nya yang masih tinggal...

Angin  apa agak nya yang melanda jiwa ini...kapada yang masih waras, mempunyai akal fikiran, jangan la jadi seperti ini..jadi bahan gelak ketawa orang je...

Kalau hendak bersedekah atau memberi hadiah pun, biar la ianya suatu yang nyata, hatta bersedekah di masjid pun, walau hanya seringgit, ia tetap duit..

Demi mengejar kemashuran, mengejar nama, replika cek hanya lah satu pembohongan,,sape sape pun boleh buat,,,,nukan cek tendang, tapi semata mata replika sahaja... alahai...

4 billion,,fuh,,,mak datuk, punya la banyak...cuma nak sedekah je tu..bayar zakat pun 1 trillion...mak aih..
Esset yang ada ber trillion2,, kalah raja arab  kalau di fikirkan.

Duit pun tak ada, projek pun tak dapat lagi, dah di senarai hitam pulak tu,,kertas kerja pun baru nak hantar..

Hantaq borang kat sptal bahagia lg senang,,pakai stem 20 je...

Apa yang penting nya,,,angan angan tinggi,,,

Rupa nya hanya ilusi, rupanya malam tadi tak makan ubat...

Kesian sungguh dia yang malang ini....

Thursday, September 23, 2010

Sekolah Remaja termengandung,,,lesen untuk remaja lebih bersosial

Kerajan Negeri Melaka telah menyediakan sebuah sekolah untuk remaja yang hamil, Setakat ini telah ada 5 pelajar di sekolah tersebut,,,
Di kalangan para pelajar sekarang, sekolah ini telah menjadi buah mulut percakapan seharian,,tentunya ramai yang berasa tidak takut lagi untuk melakukan sex,,

Apa yang perlu mereka risaukan?

Kalau mengandung,,masuk je sekolah tersebut, pernah dengar ke seorang remaja perempuan yang telah di hukum, baik dari segi undang undang Malaysia maupun dari mahkamah Shariah kerana telah mengandung di sebabkan sex di luar nikah ?

Jadi apa yang perlu mereka takut kan?
Setakat ancaman ugama Islam mengatakan bahawa mereka yang berzina hendaklah di hukum rejam sampai mati atau di rotan seratus kali,,lansung mereka tak heran,

Kerana apa?

Hukuman rotan ini hanya berlaku di dalam Filem Seniman P Ramlee sahaja, Semerah padi.

Di dunia nyata..hanya hukuman denda atau penjara sahaja..
Siapa yang nak takut?

Merka yang takut akan hukuman rotan atau di rejam sampai mati itu ada mereka yang telah di berikan pendidikan tentang agama sejak kecil lagi.
Mereka telah di ajar oleh ibu bapa mahupun guru agama sejak kecil lagi..
Meraka kenal hukum hakam di dalam agama..
Mereka tau akan aurat, tentang mahram atau halal haram nya...

Siapa kah yang bersalah jika anak anak remaja ini termengandung?
Ibu bapa?
guru guru?
Kerajaan?

Ibu bapa perlu mengajar anak anak tentang hukum hukum agama.
Guru2 juga menambah lagi akan kefahaman  anak anak tentang agama

Kerajaan la harus bertanggung jawab, kerana tidak melaksanakan hukum yang telah di tetepkan oleh agama Islam......
Jika masih mengenakan hukuman penjara atau denda,,ia tidak dapat menghalang atau menimbulkan rasa takut remaja atau masyarakat dari melakukan zina...

Mengaku berugama Islam, tinggal di negara Islam, mejori rakyat berugama Islam...tetapi hukum islam yang termaktub di dalam Al Quran juga hadis tidak di ikuti...
Siapa nak jawab ini semua di padang mahsyar nanti?

Mereka yang memilih kerajaan yang tak bertanggungjawab itulah nanti yang akan di soal kelak...
Siapa mereka mereka itu...

Tepok dada tanya iman....

La.... Takut nak debat, buat lapuran polis pulak.. Tak perkasa la kalau macam tu...Siapa nak bela melayu kalau perkasa jadi penakut?

 Pelik sungguh la..
Kata nak membela Melayu..bila Nurul Izzah ajak berdebat,, hangpa lari kecut perut...Habis macam mana ni...
Sape yang nak membela melayu lagi?


KUALA LUMPUR, 22 Sept: "Terima kasih Perkasa balas jemputan saya dengan membuat laporan polis," kata Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar sebagai reaksi awal selepas dipanggil memberi keterangan kepada pihak polis hari ini.

Beliau dipanggil ekoran laporan yang dibuat Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) dan Wirawati Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) berhubung kenyataan media mengenai jemputan beliau untuk berdebat tentang kedudukan istimewa orang Melayu.

Dua pertubuhan tersebut pada 2 September lalu yang mendakwa beliau mempersoalkan Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.


Sebelum ini beliau menjemput Perkasa untuk berdebat mengenai isu kedudukan istimewa orang Melayu yang dibangkitkan dalam artikelnya berjudul The ultimate Malaysian debate: Malaysia or Malaysaja? yang disiarkan di web Themalaysianinsider.

Perkasa bagaimanapun menolak cabaran debat tersebut dan membalasnya dengan membuat laporan polis.

MAKSUD TERSIRAT DAN TERSURAT....TAKUUUUUUUT LA TU

Wednesday, September 22, 2010

0.5 sen minyak naik...siapa nak kesah? Engkau? Aku atau bapak bapak menteri ?

Reta yang aku ada pun hanyalah kapcai...kalau isi 5 rm pun dah penuh..seminggu jalan pun tak habis lagi. kalau naik 20 sen lagi,  aku masih mampu nak toupup.

Masih aku ingat,menteri ada cakap. kat tv, kat paper, kenaikan harga minyak tidak akan membeban kan golongan rakyat macam aku ni..yang susah hanyalah warga asing,yb yb, menteri menteri je..bukan kah mereka pakai kereta besar, kereta impot.

Rakyat bawahan yang macam kami ni, mana la ada kemampuan nak pakai keta besaq..

Gas memasak juga naik,,dari 25 rm. ke 26 rm..ala singgit je.ada aku nak kisah. umah aku pakai arang kayu, beli seguni 12 rm..sebulan boleh guna, kalau habis pun..kayu, ranting getah cukup banyak..setahun pakai pun tak habis...

Mekasih kerajaan, menaik kan harga minyak hanya akan menyusah kan orang2 berada dan kaya je..

Kami tetap macam ni..cuma yang  kami pegang adalah kata kata keramat dari kerajaan..

Kenaikan harga minyak dan keperluan yang lain TIDAK akan menyusah kan rakyat..

Tunggu lah PRU yang akan datang ini...kita tengok siapa yang susah....

cialan...hampeh keledek basi...

Tuesday, September 21, 2010

Dalam partI lagi , cakap nya tak boleh pakai, inikan pula bila dah keluar..sapa la yang nak ikut gamaknya?

Berebut rebut depa nak dapat kan temuramah eklusif  bekas menteri penerangan yang dah kalah bertanding...
Ramai juga yang pecaya pada katanya.....  pas mendesak tunku untuk merampas tanah cina pada 13 mei 1969 dulu..bersaksi pada yang dah tiada,,sape pun boleh..tak ada bukti,,
Nak kena saman dia ni..

Di lapurkan , dia meminta Umno melupa kan pas...hehehe..pinggan tak retak nasi tak dingin...engkau taknak...aku lagi tak teringin..

Gamak nya ..siapa lah yang nak terima pakai cakap2 dia ni...

ENTAH LA,,,

Memang benar,,gambar tidak menipu,,Selama nya memang macam tu.

Ikut pada benner ni..

 Melayu di tindas Umno

Mana Keadilan untuk menghalang

Rayuan pemuda Umno kota raja,,,

Siapa la gamaknya yang menindas pemuda Umno kota raja tu?
Pemimpin Umno sendiri la kot...
Melayu satu Malaysia, bukan kata dari umno je..semua yang ada..memang telah di tindas pun..

Bukan ajae bangsa, malah bahasa pun di tindas sama, tanah tanah pun di sapu sama..

Tak lama dah...memang nak terlungkup dah tu...
Kepada yang berasa telah tertindas. berdoa la..moga ianya terjadi...

Media pulun habis bercerita dari muka satu hingga muka 10...

Klau di harap naknaikkan rating pembaca dalam  berita politik,,nampak nya makin tak laku la media cetak yang sedang nazak sekarang ni..
Media mengambil kesempatan mensensasikan berita pembunuhan Datuk yang di lakukan oleh datuk juga,
Semua ceritadi kutip, di sensasikan hatta ada artis yang pernah bersalam pun nak masuk dalam cerita..
Rasanya sebelum kematian tragis datuk ini...setiap hari ada juga yang mati di bunuh..setakat berita kecil je..
Tetapi mengapa cerita Almarhumah Datuk Sosilawati ini mendapat tempat?
Kerana yang membunuh nya datuk juga?
Kerana nak mengalih berita,,mengalih pandangan masyarakat dari satu berita yang lebih penting?

Royalti kerajaan negeri kelantan.
Permashuran sultan kelantan yang baru
PM ke Singapura,

Tak penting ke cerita cerita ini

Entah la,,,

Monday, September 20, 2010

Majlis Raja bersama rakyat


Tertera di benner..Majlis Raja bersama rakyat...yang ada hanya yb je...mana wajah raja pahang?
Aik....yb dah merasa nak jadi raja pulak ke?

Sejak bila pula Kamalnathan mendpat restu Sultan selangor juga Mais..?

Mais bukan saje talam dua muka, malah tak ubah seperti ular yang lidahnya bercabang,,,Keluat segala fatwa yang mengatakan haram bila ada kafir yang masuk kedalam masjid. tetapi mengapa pula Kamalnathan di benarkan pula? Kerana ia YB dari bn?

Usah bermuka muka lagi,,segala nya telah jelas terang lagi bersuluh...jadi lah majlis agama sekadar mengikut telunjuk umno...bukan lagi di bawah kuasa sultan...

Malunya...bila di katakan..perkhidmatan awam yang tercorot sekali perkhidmatannya...

Marah bila ada yang tak bangga jadi melayu tapi cukup bangga tuan mereka jadi pemusnah melayu

Hampeh...ape masaalah dia ni kalau ada orang yang tak bangga jadi melayu? tetap merasa bangga kerana d lahir kan sebagai islam..

Jangan pertikaikan pe yang orang lain kata kan...cermin diri sendiri...sebangga mana, sejauh mabangga nya engkau menjadi melayu...atau engkau hanya sekadar penyokong mereka merak yang memusnah kan islam dan melayu,,,

Allah SWT Berfirman :


يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿١٣﴾

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)."  

 

Sunday, September 19, 2010

sesungguhnya, semulia mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang bertakwa di antara kamu (bukan yang lebih keturunan atau bangsa nya)

Allah SWT Berfirman :

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﴿١٣﴾

"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)." (QS Al Hujurat : 13)...   

Ada macam macam datuk...Datuk YB penipu yang paling banyak sekali..

Datuk..gelaran yang sangat di cari cari,,di nanti nanti pada setiap hari keputraan Sultan, Yam Tuan Besar mahu pun Gabenor gabenor..

Gelaran datuk di anugarahkan di atas jasa seseorang kepada masayarakat,negeri atau pun negara.. ia adalah hak sultan,atau gabenor untuk di berrikan kapada siapa yang berhak..

Datuk Panglima Hang Tuah...pahlawan melayu dahulu kala,,anugerah Sultan melaka, Sayang sekali,,datuk ini sanggup membunuh sahabat sendiri atas arahan sultan.

Datuk Panglima Hang Jebat,, membunuh ramai rakyat Melaka yang tak berdosa hanya kerana sahabat nya Hang Tuah di hukum mati kerana fitnah Datuk Patih Karma Wijaya..

Gelaran datuk datuk anugerah sultan semenjak dahulu lagi..telah banyak di salah gunakan. dengan adanya pangkat datuk tak bermakna mereka bebas melakukan ape saja,

Datuk pembunuh boleh dikira, perogol juga beleh di hitung..cuma datuk penipu yang terlampau banyak..

Tengok saja ketika hampir pilihan raya,berapa banyak Datuk2 YB yang menipu rakyat?

3,4 tahun sekali...datuk2 ini akan bersalin kulit menjadi manusia yang baik,manusia yang alim, manusia yang sungguh pemurah,,
Habis pilihanraya,,batang hidung pun tak nampak... hebat kan...

Datuk duta Malaysia di bollywood. DatukShah Rukh Khan..datuk paling glamer sekali..Promosi Negeri Melaka selama 20  saat je...dah dapat gelaran datuk...syukur la...Melaka semakin terkenal sekarang

Yang paling hebat datuk palsu pembunuh datuk,,,macam mana dia leh dapat gelaran tu? Siapa yang anugerah kan...
Bagitu hebat nya gelaran datuk sahingga mereka yang berada,kaya,ternama,,berebut ingin kan gelaran tu..
Datuk pembunuh, datuk banyak cakap, datuk penipu, datuk rasuah datuk pilihanraya adalah datuk datuk yang memalukan darjat datuk je,
buat malu datuk datuk yang ada je..

Tuesday, September 14, 2010

Celaka lah hendak nya...pembunuh,pembantu pembunuh dan mereka yang melindungi pembunuh itu.

Di saat umat Islam sedang berpuasa dan bersedia untuk menyambut hari lebaran.ada manusia yang sanggup membunuh demi untuk wang, harta...
Bagai mana rasa nya jika anak, isteri mahu pun suami atau anggota keluarga mereka di bunuh bagitu kejam?
Apakah mereka fikir mereka akan hidup selama lama nya..?

Pembunuh Sosilawati ini sebenar nya bukan manusia, tetapi syaitan yang bertopengkan manusia.
Syaitan yang tidak punya sifat kemanusiaan,,,

Apakah mereka fikir perbuatan mereka itu tidak akan mendapat balasan? Apakah mereka fikir mereka akan lepas bagitu sahaja?

Setiap perbuatan baik yang buruk, mhu yang baik..pasti ada balasan nya,,,
Jika sekarang mereka membunuh se seorang...suatu masa nanti mungkin mereka atau pun ahli keluarga mereka pula yang akan di bunuh..

Bagi yang berugama Islam..janji tuhan amat jelas..hukum membunuh seseorang tanpaa sebab yang sepatutnya,,jika sabit kesalahan,,hukumnya adalah bunuh juga,,keluarga si pembunuh harus menanggung segala kesulitan keluarga yang di bunuh...Inilah yang di namakan keadilan..

Mungkin si pembunuh ini tidak mempunyai ugama,,dan dia hanya mengikut kata hati dan kehendaknya sahaja...
Mungkin si pembunuh ini tidak mempunyai keluarga, jadi ia bebas untuk membunuh ahli keluarga orang lain..

Senang senang sahaja mereka mengambil nyawa orang lain..ape...mereka fikir mangsa mereka itu kayu, batu atau binatang yang layak untuk merka hapuskan?

Perpatah melayu ada tertulis...hutang nyawa..di bayar nyawa..Siapa kah yang harus membayar nya?

Mahkamah yang adil....

Sunday, September 12, 2010

Dasyat..pembunuhan kejam ala ala yahudi.mana depa belajar ni...

Di tangkap di Banting,,di bawa ke ladang kelapa sawit,,di pukul sahingga mati,,kemudian di bakar...
Sememang nya siapa yang melaku kan perbuatan ini..tidak mempunyai hati perut.tiada belas kesian pun..
Jika pembunuh ini adalah berketurunan melayu..sememng nya ia adalah melayu kacukan yahudi,,
Hanya yahudi saja yang tiada belas kesian kepada manusia yang lain...
Banyak perbuatan yahudi yang telah menjadi ikutan orang melayu juga umat islam,,,contohnya sex bebas.berapa ramai ramaja  yang dah jadi macam tu...
Ini lah pembunuhan paling kejam yang pernah orang melayu lakukan pada tahun ini...
Syabas...malaysia boleh,,melayu boleh...

Ni mesti pasal dengki berdengki..gamak nya la ...kan minda melayu sejak azali lagi macam tu...

Dah kata dah..sandiwara je....

KUALA LUMPUR 12 Sept. - Tun Dr. Mahathir Mohamad hari ini berkata, UMNO tidak mampu berbalah dan memisahkan diri daripada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) jika tidak mahu menanggung risiko kehilangan lebih banyak sokongan.
Bekas perdana menteri itu berkata, sebaliknya UMNO memerlukan seberapa banyak sokongan daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) jika parti induk Barisan Nasional (BN) itu tidak mahu kehilangan sokongan akar umbi.

Dr M dah bagi pesanan atau arahan pada PM,,nampaknya...seminggu dua lg..hubungan perkasa umno akan pulih...
saja nak tengok pendapat ramai...rakyat tek kesah lansung..yang jadi kesah hanyalah orang politik yang takut kuasa hilang..

Gaduh la lagi...syok tengok

Jauhi perkasa , selamat kah umno?

Apakah wajar kesemua parti komponen termasuk UMNO mengambil pendirian menolak Perkasa?
Awang lontarkan persoalan ini kerana ia sudah menjadi bahan bualan terutama di kalangan orang Melayu. Mesyuarat BN yang dipengerusikan oleh Setiausaha Agung, Tengku Adnan Tengku Mansor baru-baru ini mencapai persetujuan untuk menjauhi Perkasa. Alasannya kerana ia dikhuatiri boleh menjejaskan keupayaan BN meraih sokongan pengundi pelbagai kaum selain menjejaskan konsep 1Malaysia.
Pada Awang, Perkasa hanyalah NGO biasa sebagaimana NGO bukan Melayu lain, yang sekadar membela kepentingan kaum masing-masing. Persekitaran politik yang dilihat tidak menentu dan berbahaya kepada kepentingan Melayu menyebabkan ramai menyokong Perkasa. Suka atau tidak, Perkasa menjadi sandaran baru kepada orang Melayu dan umat Islam. Dalam banyak isu melibatkan kepentingan bangsa dan agama, Perkasa lebih diyakini berbanding parti politik. Maka langkah menolak bulat-bulat Perkasa dalam membela kepentingan Melayu akan membawa UMNO ke ambang risiko besar. Hari ini, UMNO dapat bertahan di sebalik gelombang asakan selepas Pilihan Raya Umum Ke-12, juga adalah antara lain disebabkan peranan NGO seperti Perkasa. Janganlah melihat Perkasa sebagai hantu jembalang - sebagaimana persepsi banyak parti bukan Melayu. Pada Awang, Perkasa bukanlah ultra rasis berbanding banyak NGO yang bertaut rapat dengan parti-parti Cina seperti DAP, MCA dan Gerakan.,,,,seterus nya...cari le kat mm


Panjang lagi omelan si awang ni...

Ynag sebenar nya...dua dua pun nak terlungkup dah...engkau salah kan aku..aku salah kan engkau...mmm padan ngan muka engkau orang...
Dua dua pun dah kena sumpah dengan orang melayu sendiri...
tengok la pe nak jadi...2,3 hari lagi....
mesti depa berdamai semuala...
lakunan semata mata....
Agaknya la...

hidung tak mancung pipi tersorong sorong...kelakau la wei..

Najib telahpun sekali lagi mengesahkan status  antara Umno dan Perkasa apabila beliau beliau kata "They (Dr Mahathir dan Perkasa) are not against us"

 Diifahamkan bahawa Najib telah meminta pemimpin-pemimpin Umno agar tidak menyatakan sokongan kepada Perkasa.
Kelmarin, dalam kenyataan terbuka Ibrahim berkata, Perkasa pimpinannya tidak memerlukan sokongan Umno termasuk jika pihaknya bertanding dalam pilihan raya umum ke-13.

Semua pun tau ahli perkasa juga adalah ahli Umno..Make galabah beruk la mamat tu bila pm  tak kasi pimpinan umno sokong perkasa..

Sekarang ni..lu lu..wa wa...

Macam mana nak perkasa nak hadapi PRU 13 ni kalau tiada sokongan umno?

Nak minta ngan pas...sorry gajah la pas nak tolong...

Nak kata semua umat melayu sokong perkasa...tak la juga...

Nmapak nya...dah ada batu nisan yang telah di tempah...

Siapa punya?

sendiri jawab la....

Pejuang bahasa...pejuang bangsa ...

Kelakor nya...mana punya parti n mana punya syarikat pengiklan yang tulis ni...sah sah  banner free ni...

Saturday, September 4, 2010

Umno semakin kuat dengan kemasukan 756 ahli baru...Betul ke?

SELAMA: Seramai 756 ahli Pas dari 42 cawangan di kawasan Parlimen Larut mengambil keputusan menyertai UMNO kerana hilang keyakinan terhadap parti yang hilang arah dalam membela nasib ahlinya.
Bekas Timbalan Ketua Pas cawangan Bagan Baru, Mat Arop Samat, yang mengetuai kumpulan itu, berkata keputusan keluar parti itu dibuat dengan kerelaan hati tanpa paksaan atau sogokan dari mana-mana pihak.
Kesemua ahli Pas itu telah menyerahkan borang permohonan keahlian kepada Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir sempena majlis Rahmat Ramadan Bersama Menteri Besar di Kampung Bayan Baru, Kubu Gajah, di sini, Jumaat.
Mat Arop berkata beliau menjadi ahli Pas selama 32 tahun dan memegang jawatan itu selama 22 tahun dan mendapati parti itu menyimpang dari perjuangan asal.
Bercakap pada sidang akhabr selepas majlis itu, katanya, kewibawaan kepimpinan Zambry sebagai Menteri Besar dan pemimpin Barisan Nasional (BN) juga mendorongnya untuk beralih arah kepada UMNO.
"Di bawah pentadbiran Zambry, beliau berjaya menyatukan semua pihak tanpa sebarang sengketa...cuba tengok di Pulau Pinang dan Selangor sekarang... semuanya kelam kabut dan bergolak," katanya.
Jelasnya, bagi membuktikan perjuangan bersama parti baru itu benar-benar ikhlas, dia bersama kumpulan itu akan mengadakan kempen menambah keahlian UMNO secara besar-besaran.
Dalam pada itu, Zambry mengalu-alukan ahli baru itu sambil berkata tindakan mereka memilih UMNO menunjukkan parti itu semakin teguh di negeri itu. - BERNAMA
Alasan hilang kepercayaan, terkeluar dari perjuangan asal...amat biasa sekali  di perkatakan jika adanya anggota Pas yang masuk Umno,,

Hilang kepercayaan yang macam mana yang di maksudkan tu...
Terkeluar dari perjuangan asal,,, perjuangan macam mana yang sedara Mat arop makasud kan?
Demi ikhlas nya masuk umno,,beliau akan mengadakan kempen secara besar besaran,,,

Bekas Tmbalan Ketua cawangan  berkata... hanya zambry yang berjaya menyatukan semua pehak...
Entah la,,,kalau timbalan ketua pun tak nampak perkara yang sebenar...ape lagi kalau perkara yang sembunyi...payah la kalau jadi ketua...
Tepuk dada tanya selera....

Monday, August 30, 2010

Depa faham ke makna 'tazkirah' tu?

Setakat ni nampaknya, media media mengajar penggunaan bahasa yang salah tentang tazkirah, sebelum ini dalam 3 tahun yang lepas, di Negeri Selangar telah mengharam kan tazkirah didalam bulan ramadan.
Tazkirah disni bermaksud memberi pengajaran,kefahaman tentang hukum islam kepada jemaah semasa berhenti selepas solat terawikh..
Media memain kan peranan se olah kedatangan YB Teo juga memberi atau mengajar tentang islam.
Dengan sengaja akhar telah menyalah guna perkataan tazkirah, sengaja nak memburuk2 kan perkataan tazkirah.
Ini kah dinama kan penyebar maklumat bagi rakyat?

Jika sekadar 5 minit bercakap di hadapan para hadirin, ia lebih kepada penerangan,,, bukan nya tazkirah.
Minta depa kaji semula, pe makna tazkirah, pengumuman atau penerangan ...
Jangan main hentam je..

Dahla perangai buruk, mengajar rakyat menggunakan perkataan yang salah pula...

Siot tu la depa ni..

Sunday, August 29, 2010

Aduss...kantoi lagi....Pelancung asing bukan Islam je diharuskan masuk masjid. YB Teo bukan pelancung

Kantoi lagi apabila Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia kali ke 90 yang bersidang pada 1 Mac 2010 telah membincangkan Hukum Pelancong Bukan Islam Memasuki Masjid dan Ruang Solat Utama di dalam Masjid.  
Muzakarah tersebut telah memutuskan bahawa :

pelancong bukan Islam diharuskan memasuki Masjid dan ruang solat dengan syarat mendapat keizinan pihak pengurusan masjid dan perlakuan serta tingkah laku mereka tidak mencemarkan kesucian masjid dan senantiasa terkawal dan beradab. Walaubagaimana pun perbuatan berdoa atau bertafakkur oleh pelancong bukan Islam mengikut cara agama mereka dalam keadaan yang boleh menimbulkan fitnah adalah dilarang.

7. Tindakan dan sikap yang diambil oleh Pengarah JAIS Khusrin Munawi dan Pengerusi MAIS Mohamad Adzib Mohd Isa yang tidak membenarkan non muslim memasuki masjid dan surau adalah bertentangan dengan fatwa yang telah diputuskan baru - baru ini .

Apa agaknya alasan bagi kekantoilan dia atas?
Yang di benarkan oleh Muzakarah Majlis fatwa itu,pelancung asing..YB Teo MP Serdang bukan nya pelancung,,dia rakyat malaysia...Jawapan mudah..Rakyat Malaysia yang bukan berugama Islam di larang masuk masjid.
Itu lah gamaknya jawapan paling bernas oleh Pengarah JAIS...

Semakin di promosikan,, semakin nampak akan kejahilan mereka...

Kononnya MP Serdang melakukan kesalahan yang sangat besar..melanggar kesucian Ugama Islam, melanggar perintah Sultan..
Maka ia menjadi isu yang semakin di perkatakan..mana yang mahu berfikir, akan nampak...siapakan yang ternyata jahil di dalam ugama.
Selepas ini...akan berlambak2 gambar2 juga program politik di dalam masjid yang mereka lakukan yang akan di siarkan di dalam blog dan akan mejadi bahan bukti..
Mengata dulang paku serpih... sebenar nya merka lah juara berpolitik didalam masjid.

Apa nak buat..hukum mereka yang pegang..bebas la mereka melakukan nya...tidak akan menjadi salah pun..
Rakyat semakin mengerti dan faham akan permainan politik mereka...
Mereka akan di hukum di dalam PRU 13 nanti...percaya la,

Saturday, August 28, 2010

Aik...yang ni tak melanggar perintah sultan ke?

Gambar diatas menunjukkan gerak kerja politik yang di laku kan di dalam masjid oleh sekumpulan ahli politik.Banner yang di  belakang mengesahkan parti politik yang melanggar arahan tidak berpolitik di dalam masjid..

Depa buat ape pun tak pe...jangan orang lain... harammmmmmmmm

Siot je..

Se orang je bukan islam masuk surau Al Huda, jadi kecoh...Kat masjid Negara, dah beratus ribu bukan islam masuk...tak jadi berita pun.

Tindakan tegas jemput bukan Islam – JAIS

SHAH ALAM 26 Ogos – Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) akan mengambil tindakan tegas terhadap Jawatankuasa Surau Al-Huda, Kajang Sentral sekiranya didapati benar mengundang ahli politik daripada kalangan bukan Islam untuk mengadakan majlis serta menyampaikan ceramah dalam dewan solat surau berkenaan, 22 Ogos lalu.

Pengarahnya, Datuk Mohammed Khusrin Munawi berkata, amaran itu diberikan kerana tindakan membenarkan orang bukan Islam sama ada ahli politik dan sebagainya memasuki ruang solat adalah tidak dibenarkan sama sekali dan menyalahi dari segi hukum.

Ia kerana katanya, orang bukan Islam tidak dibenarkan memasuki dalam masjid dan surau apatah lagi di ruang solat utama kerana mereka dikategorikan seperti wanita yang didatangi haid.

“Orang bukan Islam adalah dilarang memasuki ruang solat kerana mereka ini dalam berkeadaan hadas besar apatah lagi berada di bahagian imam dan menyampaikan ucapan kepada umat Islam di dalamnya.

“Oleh itu, kita akan mendapatkan laporan dan penjelasan daripada nazir serta jawatankuasa surau berkenaan mengenai perkara ini. Jika dakwaan ini benar, kita akan memaklumkan kepada pihak Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan tindakan tegas akan diambil,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.- 


Heran juga la...kenapa pelancung asing di benarkan masuk ke masjid negara?
Tak ada tindakan ape2 ke ke atas pengurusan masjid?
Masjid terapung, dan banyak lagi la..tak ada pulak yang bersuara...


Heran la...

Kegagalan bukan kerana menipu, tapi kerana peguam gagal hadir...alasannya la

Kegagalan peguam Felda untuk hadir ke Mahkamah Persekutuan menjadi penyebab organisai itu tewas dalam kes tuntutan 354 orang peneroka Felda Kemahang 3 hari ini, kata Pengerusi Felda Tan Sri Dr Yusof Noor.

Beliau berkata, keputusan Mahkamah Persekutuan ini bukan disebabkan wujudnya penipuan, konspirasi dan sebagainya seperti yang dinyatakan oleh sesetengah pihak.

"Kegagalan kes ini sebenarnya disebabkan oleh peguam yang dilantik oleh Felda gagal hadir semasa perbicaraan kes tersebut di Mahkamah Tinggi Kota Bharu," katanya dalam satu kenyataan akhbar hari ini.

Oleh yang demikian, Felda tidak dapat membela tuntutan yang dikemukakan oleh kumpulan peneroka itu sebagaimana sepatutnya dalam mana-mana tindakan sivil.

 Ini adalah alasan yang di berikanoleh Pengerusi Felda..
Mengapa peguam yang di lantik gagal hadir?
Kenapa firma peguam tersebut berbuat demikian?
Kena jawab sendiri la..

Jawapan dari aku senang je.. memang felda menipu pun..kalau p mahkamah, akan terbongkar penipuan yang lain pulak...cara paling senag... biar kan peneroka menang dan felda kalah..itu lebih berbaloi dari  rahsia mereka terbongkar...

Agaknya la,,,

Friday, August 27, 2010

Suka suka hati je engkau nak ganyang ya....

Hebat nya lidah tak bertulang sebahagian kecil warga indonesia yang bersedia nak menganyang Malaysia bumi bertuah ini,,

Tidak mereka sedari agaknya, atau memang mereka buta kayu,,sebilangan rakyat mereka juga mungkin sedara mara mereka duduk di sini sama ada dengan jalan yang sah mahu pun yang datang sebagai pendatang haram.

Sebelum nak ganyang Malaysia bumi bertuah ini,,, pastikan dulu tiada se orang pun warga mereka yang berada disini... itu pun kalau mereka boleh buat la...

Nampak sangat sikap mereka yang tak berterima kasih di atas layanan kerajaan Malaysia bumi bertuah ini keatas saudara mara mereka yang berada di sini..

saja nak buat kecoh je...

Felda oooo felda...

Belum pun saman 200 juta tu dapat di laksanakan.. hangpa dulu dah kena bayar ganti rugi kerana menipu...
Ish akau jadi sangsi,,, ni mesti ada bnyak lagi penipuan yang telah felda laku kan ke atas peneroka...
Yak tau ape pula penipuan yang telah felda lakukan yang akan terbongkar tak lama lagi...

Ape alasan pengurus besar atau pun menteri yang menjaga felda diatas perintah makamah untuk membayar ganti rugi tersebut? kita tunggu dan dengar je la...

Awat la mangkok sangat

Kok ye pun nak bagi komen, nak menunjuk nunjuk konon awak tu bagus..bagi la komen dengan alaan yang kukuh..jangan fadi budak sengal..
Khatib tu dah ngaku dia mendoalan supaya km pp menerima islam, yang hang gatai suruh dia doa kan karpal singh tu kenapa?
Sengal ke?
Singh tu km pp ke?
Mangkok..Nabi pun pernah mendoakan antara dua, abu jahal atau pun umar alkhattab semuga allah menunjuk kan jalan yang benar kepada nya...dan akhir nya umar yang memeluk islam...
So jangan la nak berlebih lebih mencari salah orang.

Thursday, July 29, 2010

Al kisah pengadu Azizan dan Saful..sama je...

Sewaktu kes liwat yang pertama dahulu...sedang pendakwa bersungguh cuba membuktikan bahawa Azizan se orang yang terinaya,se orang yang jujur, sekali tak sangka pula si azizan di pangkap polis dan jabatan agama kerana berkhalwat..

Di dalam kes yang kedua ini pula..si saful budak baik yang telah pun brtunang, di kata kan ber skandal dengan penolong pendakwa raya...dan hari ni..penolong pendakwa itu telah di pecat,,,

Dari gambaran ini..dapat di faham kan secara kasar..se oarng yang cuba memalukan orang lain..pasti allah akan memalukan dirinya tampa di sedari..

Saiful yang sukakan pubisiti..telah dapat ape yang dia mahukan,,,

Mahu kah dia brsumpah laknat sekira nya skandal ini hanya fitnah?

Sememangnya azzizan dan saiful ini tak boleh di percayai..

Tuesday, July 27, 2010

Bukan takbur,,tetapi tidak mau tertipu buat kali yang kedua..

Telah pun berlaku akan pergabungan antara Pas dan umno sebelum ini..dan memang elok la jika pas berkeras tidak mau akan bergabung untuk kali kedua,,,kerana pas tidak mau di patuk oleh ular yang sama di lubang yang sama,,
Tabur ke kalu itu pegangan TGNA?
Siapa yang membuat onar dan akhir pas keluar dari pergabngan tersebut,,Sekarang ini. terhegeh pula umno menjemput masuk semuala..atas alasan melayu...
P rah mabuk...siapa yang nak percaya..orang bodo boleh la depa tipu..

Mebangkang cakap mufti kira takbur ke?
Ikut cakap mufti kira orang beriman ke?

KOTA BHARU 26 Julai - Sikap Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengecam keras ulama yang menjadi perantara kepada kerjasama antara UMNO dan Pas menunjukkan Mursyidul Am Pas itu semakin takbur.
Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad berkata, kekuasaan dimiliki Nik Abdul Aziz dalam Pas dan kerajaan negeri menyebabkan beliau lupa bahawa Islam mahu umatnya sentiasa menjalin hubungan persaudaraan.
Jelas beliau, komen-komen Menteri Besar Kelantan itu yang selama ini konsisten mengecam mana-mana pemimpin yang tidak bersetuju dengan pendapatnya, menampakkan lagi sikap takburnya itu.
"Jangan takbur, saya menganggap Nik Abdul Aziz ini sudah sampai ke peringkat takbur sebab cap mufti macam itu sekali," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Md. Alwi mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz menyifatkan sesiapa sahaja yang cuba menjadi orang tengah untuk parti itu dengan mengadakan perbincangan dengan UMNO sebagai 'hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong'.

Ynag depa kalut sangat sampai suruh mufti masuk campur politik ni kenapa?
Kalau mufti pun dah campur politik..maka hancur le jadi nya..
Kerja mufti mengislamkan umat islam yang murtad pun tak bernuat lagi..ni nak suruh main politik pula,,,,

Hangpa pikiaq lagu mana ni...?

Tuesday, July 20, 2010

Kat negeri Pakatan je pasir hilang,,,kat negeri BN..Pasir tak ada masaalah

Inilah yang dinamakan cerita karut..boleh percya ke cerita yang semacam ini..
Pasir yang ada di kawasan Negeri pakatan je yang hilang...
Ape yang sebenarnya boleh di percayai ialah,,hilangnya mata pencarian dan
kekuasaan puak umno bn di dalam projek projek lombong pasir..
Itu lah sebabnya meraka menyalak tak berhenti henti...

Logik akal ke kalau dalam masa 2 tahun sahaja..Kerajaan Pakatan Negeri selangor telah membuat kan selangor hampir tenggelam?
Sebelum ini..semasa pemerintahan Umno.. tak ada langsung ke lombong2 pasir?
Nampak sangat akan pembohongan yang nyata..
Berapa ramai datuk,,kroni2 Umno yang telah baham duit pasir?
Bahan duit tanah?
Baham duit kayu balak?

Kat Pahang, Johor, N Sembilan..tak ada kelombong2 pasir..tak ada masaalah tentang lombong pasir haram?
Jangan nak menegakkan benang yang basah..
Pasir2 kat Johor...mana pergi nya?
Dengar kata...melintas tambak johor je..
Tak ada pun yang bising..

Pasir di selangot pula mana pergi nya...bukan untuk projek di dalam selangor yang banyak di kuasai oleh puak2 umno ?

Saja bising pasal pasir kena bayar..dulu main angkut je..
dah rugi je bising..
Bukan ape...depa nak kuasai semula lombong2 tersebut..

Datuk Mufti...boleh tak buat kerja sebagai mufti je..Bnayak lagi kemungkaran yang belum di atasi,, tak payah le sebuk pasal politik

 Utusan online 20 Jul 10

Ulama cadang UMNO dan Pas berdialog

KUALA LUMPUR 19 Julai - UMNO dan Pas disaran berdialog dalam suasana penuh ikhlas dengan hati terbuka demi memastikan Melayu tidak hilang kuasa pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13). 

Kenapa melayu nak hilang kuasa pula? Sebab umno akan kalah la tu..
Selama ini..telah bertahun umno mendapat kuasa melayu, tetapi melayu umno inilah yang memusnahkan melayu juga ISLAM.. DATUK MUFTI BUTA KAYU KE?


Para ulama di negara ini berpendapat, cara berdialog sahaja dapat menghapuskan persengketaan antara dua parti terbesar orang Melayu itu.

Datuk mufti sendiri pun tahu, umno dan pas ada parti melayu terbesar,,,sepatut nya datuk seru semua ahli umno itu masuk Pas..

Bekas Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan, Datuk Dr. Ismail Ibrahim berkata, menerusi dialog juga boleh memberi peluang kepada UMNO menjelaskan secara konkrit mengenai dasarnya yang selama ini dituduh sebagai parti sekular.

Nak jelaskan ape lagi ni datuk mufti...datuk ingat selama ini Pimpinan Pas ini buta atau pekak ke dengan ape yang telah umno lakukan yang mencerminkan ke sekularan parti tersebut?
Datuk sendiri yang buta kot?

Beliau berkata, realitinya UMNO selama ini mendokong Perlembagaan yang mendaulatkan Islam termasuk memperuntukkan kewangan yang banyak untuk pendidikan agama, ekonomi umat dan juga kewangan Islam.
"Isu-isu seperti ini antara yang harus dibincangkan supaya rakyat tidak lagi keliru dengan persoalan pihak mana yang lebih Islam dan tidak Islam sedangkan umat Islam mengucap dua kalimah syahadah, ibadah yang sama dan tidak mengamalkan fahaman sekular," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Realitinya mendokong juga merebahkan islam,,rakyat yang memahami dan tiada kepentingan politik tidak pernah keliru yang mana lebih islam..
Bukti yang sangat jelas..Siapa kan yang mengharamkan tazkirah2 di bulan ramadan? 
Siapa kah yang menutup sekolah agama rakyat?
Siapa kah yang menentang perlaksanaan hukum hudud?
Siapa kah yang mempersenda kan hukum hukum allah?
Datuk mufti nampak.dengar, tapi tak pernah bersuara.. kenapa?

Beliau mengulas kebimbangan Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria bahawa orang Melayu boleh hilang kuasa sekiranya UMNO dan Pas enggan bersatu.

Datuk mufti tak bimbang ke dengan kadar murtad yang berleluasa?
Kadar anak melayu islam yang melahir kan anak luar nikah?
Kadar penurunan akhlak melayu islam?
Yang lebih besar,,datuk tak takut ,,,di akhirat nanti datuk akan di tanya tentang ape yang telah datuk laku kan demi agama allah ini..
Ada datuk fikir akan pertanyaan allah tentang penyatuan parti politik melayu ini ke?

Bukan kuasa Melayu yang hilang,, tetapi kuasa membodohkan melayu yang di pegang oleh umno itu akan hilang..Itu lah yang sebenarnya.
Selama ini pun..tak pernah bersatu pun antara pas dan umno..tetapi kuasa melayu tetap ada..kenapa sekarang pula ianya menjadi satu ketakutan bagi mufti kuasa melayu akan kehilangan kuasa pula?
Semasa pas menganggotai  umno..ape yang telah lakukan?
Umno mengkhianati akan pas..

Semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, saranan Harussani itu harus dijadikan iktibar kepada semua pihak supaya lebih mengutamakan perpaduan.

Yang memain kan peranan utama dalam menyatukan sesuatu kaum..bukan kerana bangsa, tetapi kerana ugama.
Nabi Muhamad juga tidak dapat nak menyatukan bangsa arab jika berdasar kan kepada bangsa,, tetapi ia melakukan juga demi ugama.Dan seluruh bangsa arab dapat bersatu..
Itu yang sepatutnya datuk mufti lakukan,,

Ismail berkata, menerusi dialog akan dapat memberi kefahaman jelas kepada orang Melayu tentang Islam, makna Islam, perjuangan Islam dan sebagainya.
"Apabila hal-hal ini diselesaikan maka orang Melayu beragama Islam ini akan menjadi orang yang terbuka mentalitinya dan tidak lagi taksub dengan individu tertentu dalam politik negara ini," katanya.

Nak berdailog lagi...bukan masanya nak berdailog..berapa lama umno berkuasa, orang melayu islam masih di tahap dulu juga,,
Bukan kerana taksub pada individu kerana politik tetapi kerana politik individu itu menjelaskan tentang hukum hakam islam yang sebenar..Sebagai se orang pemimpin parti yang menjalan kan ajaran islam..tentu lah orang akan menghormatinya,,

Pendakwah dan penceramah bebas, Datuk Abu Hassan Din Al-Hafiz berkata, hanya dengan perbincangan sahaja dapat menghuraikan segala permasalahan antara kedua-dua belah pihak ini.
"Ketepikan dahulu fahaman parti masing-masing sebaliknya gunakan peluang ini sebagai jalan terbaik untuk mengukuhkan perpaduan ummah supaya Melayu dan Islam terus berkuasa di negara ini," katanya.

Bukan nya baru ini je pas telah menyertai umno..telah berberapa kali pun..
Perjuangan pas untuk menegakkan islam yang benar telah di tolak oleh umno..Apa yang umno mahu..adalah islam acuan mengikut kehendak umno sahaja..

Abu Hassan menyarankan UMNO dan Pas perlu mengambil iktibar sejarah puak Aus dan Khazraj di Madinah yang telah bersengketa selama berpuluh tahun tetapi akhirnya kembali bersatu demi perpaduan ummah.
"Jika umat Islam bersatu maka mana-mana pihak yang mahu melihat umat ini saling bertelagah tidak akan berjaya," katanya.

Memang benar jika umat islam bersatu...sememang nya amat baik..
Yang umno mahukan sekarang adalah penyatuan bangsa melayu,,
Memang kebanyakan bangsa melayu adalah islam..
Tetapi islam yang berbeza,,Bukan kah umno mengamalkan Islam Hadiri..
Islam yang berbeza..
Jika benar mereka ingin kan tentang penyatuan ummah melalui agama..telah lama hukum hudud yang di rancangkan oleh pas,,yang mengikut ajaran islam sebenar di terima oleh umno..
Itu adalah bukti yang sangat jelas..umno tidak mahu akan ajaran islam sebenar,,
Bukan saja tidak di terima,,malah di permain main kan pula tentang hukum tersebut..

Penasihat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ), Datuk Nooh Gadut pula mahukan orang Melayu bersatu dengan mengambil falsafah bahawa seekor harimau itu digeruni hanya kerana kelebihan taring dan belangnya.
"Begitu juga dengan orang Melayu maka perlu bersatu supaya Islam ini terus digeruni oleh bangsa lain," katanya.
Nooh berkata, Islam juga menyarankan umatnya tidak berpecah belah kerana kelemahan ini akan digunakan oleh musuh untuk memusnahkan perpaduan yang disemai selama ini dengan mudah.

Islam itu bukan hanya untuk melayu ..tetapi untuk semua..
Umno adalah untuk melayu yang islam sahaja..
Pas pula adalah untuk semua bangsa yang islam..

Buat umno...
Dah sakit, dah hampir nak pupus,,dah nak PRU 13.
baru nak sedar 
Tak payah mainkan sentimen kuasa melayu akan hilang..selama ini pun melayu memang tak berkuasa ape ape pun..
Sekadar di permain main kan mereka yang gila kuasa dan tamak akan harta,,
Itulah yang sebenar nya..


Buat datuk datuk mufti..
Sejauh manakah ke berkesanan datuk mufti di dalam menegak kan syiar islam?
Masih ramai melayu islam yang buta akan akan ajaran Islam..
termasuk la akan pemimpin politik yang datuk mufti agong agong kan itu..
Sebanyak mana berani nya datuk datuk mufti di dalam menegur akan pelanggaran ajaran islam yang telah mereka lakukan...
Tugas datuk adalah menegak kan islam..bukan nya berpolitik..


Tepuk dada tanya iman masing masing...

Friday, July 16, 2010

Semua ahli UMNO pakat buat sujud syukur,,tanda terima kasih kepada kerajaan BN...diatas kenaikan harga gula, minyak dan gas...

Alangkan bertuahnya menjadi ahli umno, penyokong penyokong nya termasuk pewaris, perkasa, dan ramai lagi la,,,mereka semua di kecuali kan dari membayar lebih akan harga gula, gas dan minyak, dulu kini dan selamanya,,

Atuk,pakcik makcik, abang dan adik kakak penyokong setia UMNO boleh la buat kenduri doa selamat..mana yang ada kad ahli umno juga boleh buat jaga,,,

Bersyukur la,,kerajaan telah menaikkan harga barang 5 dalam 1 hanya untuk warga asing dan penyokong PR sahaja...tahniah buat ahli umno..impian anda telah di realisasikan oleh kerajaan...

Apa la hangpa ni..kerajaan bukan naik kan harga, cuma selaras kan je

Sumber HARAKAHDAILY

Harga petrol, diesel, gula dan gas LPG naik berkuatkuasa mulai tengah malam ini (15 Julai).
Petrol RON 95 dan diesel naik 5 sen. RON97 tidak lagi diberikan subsidi. Ia tertakluk kepada apungan secara terkawal, dengan harga ditentukan oleh mekanisme harga automatik, berikutan penyelarasan harga subsidi yang diumumkan kerajaan hari ini.
Manakala harga gula pula naik 25 sen kepada RM1.90, dengan gas LPG naik sebanyak 10 sen sekilogram.

Perdana Menteri ketika mengumumkan kenaikan memberikan alasan.


Pertama, kesemua subsidi ini tidak menepati sasaran – ia memberi faedah juga kepada pihak yang tidak layak, iaitu warga asing dan rakyat yang berpendapatan tinggi yakni mereka yang mampu untuk membayar petrol tanpa subsidi. Fokus kita sepatutnya ialah bagi membantu golongan yang berpendapatan rendah dan sederhana bukan mereka yang memandu kereta import yang mewah. Subsidi gula yang berlebihan pula memberi faedah kepada industri-industri dan bukannya keluarga. Hampir dua kali ganda subsidi gula ini digunakan oleh sektor perniagaan berbanding isi rumah.

Sekarang ni..kena buat dua versi..gula rakyat malaysia, gula warga asing, bagitu juga dengan minyak..

Sebab warga asing la maka kerajaan malaysia menaik kan harga minyak..biar warga asing yang punyai kereta mewah terasa akan kenaikan itu.
Rakyat malaysia kebanyakan nya guna proton..jimat minyak..

Betul la yang pm cakap...kebanyakan bangla yang kerja kilang,kerja kat felda..indon yang kerja buat bangunan,, kesemua mereka guna kereta mewah..

Mangkok sungguh..berapa ramai sangat rakyat asing yang ada, berbanding dengan rakyat Malaysia sendiri?
Ini bukan nyusah kan rakyat asing, tetapi menyusah kan rakyat sendiri..Bengong betul la..
Sebab warga asing yang tak berapa kerat punyai kereta mewah...semua rakyat jadi mangsa kenaikan harga minyak..


Memang naiknya tak banyak mana, tetapi terfikirkah oleh pm yang bijak kesan kenaikan minyak itu kepada kenaikan harga barangan yang lain?


Sikit hari lagi.bukan roti je naik harga, biskut biskut kering juga akan naik harga,, siapa yang akan membayar akan kenaikan harga ini?
rakyat juga...


Bijak bijak..


Kata la yang sebenar nya..kerajaan dah tak ada duit..bukan masaalah penggunaan oleh warga asing atau kilang...


Depa nak tipu siapa sebenarnya ni?

Sunday, July 11, 2010

Ala. saje bawa cita CIA,,nak tutup isu felda muflis..

Elaine Meinel Supkis  ini siapa?
Menurut cerita nya dia ni banyak menulis di blog2,majalah,forum dan laman berita di Amerika
Ternyata lah kerja nya adalah menulis,menulis untuk mencari duit. Ape saja yang dituliskan nya asalkan dapat duit.
 Jangan janga dia ni adalah sebahagian dari blogger upahan..
Siapa tahu?
Puak puak kat Malaysia ni pun bangang, percaya sangat la akan tulisan nya,entah ia entak tidak..setakat menulis nak cari makan, tampa bukti bukti yang nyata dan kukuh,, tak payah la nak perbesar kan..

Ala semua orang tau, akhbar sengaja  bawa isu agen CIA,,nak bagi hilang isu sebelum nya,,

Baru temuramah je dah kata Cnn kena beli ...

Hebat sungguh depa ni menilai akan seseorang.Anuar bayar cnn untuk menemuramah beliau, Rasa rasa nya CNN tu, bukan macam TV1,2,3 ..yang jelas menemuramah untuk mengampu.untuk memunjukkkan konon nya kerajaan amat betul dalam semua segi..pi rah...

Hangpa ingat penerbit  CNN tu bodoh sangat macam yang ada kat sini?
setakat cakap2 tak ada bukti...rentikan la...

Thursday, July 1, 2010

Pelik sungguh dengan depa yang mengaku peneroka felda yang menunjuk perasaan tu...

Ish tak faham sungguh aku dengan akai depa ni..aai depa ni letak kat lutut ke? atau sebenar nya memnag tak ada akai?
nak cakap bodoh..dah tua tua,,tapi pikir la sendiri,,

Wahai peneroka,,berfikir la sejenak..

akhbar tu siarkan Felda bengkrap, yang hangpa p serang pejabat akhbar tu buat ape?
Kan bagus kalau hangpa p tanya kat menteri yang jaga felda tu,,benarke felda dah bengkrap..apa la bodoh sangat sampai buat tunjuk perasaan, siap nak saman lagi..

Nabi dah pesan,,kalau dapat satu berita, kena selidik betul atau salah berita tersebut, siapa kah yang menyebarkan, kena selidik juga siapakah yang di tuduh.benar atau tidak berita tersebut,,

Di senangkan cerita,,,lebih kurang begini la...

Se orang peneroka felda sedang  makan di sebuah kedai..datang se orang manusia yang tau keadaan sebenar  kedai makan tersebut memberitahu kepada peneroka felda yang sedang enak makan ,,,

Alo sedara sedara ku..tokey kedai makan ini telah meletak kan taik anjing dalam makanan kamu.....

Sepatut nya peneroka felda itu memeriksa kedai dan juga tokey kedai tersebut berdasarkan tuduhan manusia tadi, bukan nya menyerang orang yang memberi tahu tadi..

Bagitu lah cerita yang senang berkaitan dengan isu felda yang sedang hangat sekarang ini...

Tak payah baiki,,,biarkan macam tu je..Inikan salah satu projek kerajaan barisan nasional..Bukti yang nyata..nilai bahan binaan yang tak setimpal dengan kos membina nya.

Konon konon nya berasa amat malu dan kecewa sangat sangat akan mb yang sorang ni..dah setahun berlalu..baru sekarang nak rasa tu semua?

Sebelum stadium tu di bina, dah berapa ramai kaki kaki kipas yang dah sapu duit,,katakan lah stadium tu berharga 30 juta..bahan binaan yang di gunakan mungkin bernilai hanya 10 ke 15 juta je..mana yang selebih nya?

Perkara macam ni dah biasa sangat berlaku. bagitu juga dengan peruntukan membaik pulih rumah rumah rakyat miskin,,peruntukan sebuah rumah katakan lah 4 ribu..nilai sebenar yang di gunakan hanya 1500 ke 2 ribu je..mana yang lebih?
JKKK...dah sapu dulu...bukan cerita kosong, tapi terbukti benar,,

Ala pe nak heran..bukan duit mak bapak mereka..tu duit kerajaan,,duit rakyat..siapa pandai,,dia yang dapat.

Tak payah baiki terus stadium tu..biarkan macam tu je..biarkan ia jadi tukun,,dan boleh jadi bahan cerita untuk generasi muda..Inilah satu lagi projek dari kerajaan barisan nasiaonal ...

Wednesday, June 30, 2010

Cakap ikut sedap mulut, memandai mandai je nak becakap..lebih laju dari lajak

Sebentar tadi.menteri bernama Nazri Aziz meminta maaf kerana telah terlepas cakap mengenai pembinaan bagunan parlimen beharga 800 juta di Putra jaya awal bulan ini..

Rupa rupa nya kabinet belum lagi memutuskan untuk berpindah dan membina bagunan tersebut,,,menteri ni je yang suka nak bercakap, suka nak berbangga, kononnya dia paling berkuasa...rupa rupa nya hampeh..

Gamaknya dah kena sound ngan pm, tu yang mnta maaf tu kot

Ni la kata orang..lebih laju dari lajak..

Ni baru satu ,,,gamak nya dah berlambak cakap2 yang tak boleh di pakai...

Ikut suka hang la...hang kan menteri berkaki lebar,,

nyampah nya aku,,,

Siapa yang nak kena dulu? Boss dulu...Sedutan dari filem P ramlee

Musabaqah itu adalah majlis mempertanding kan suara,gaya,dan pembacaan ayat suci alquraan..
Alangkan indah nya ia di lagu kan dengan nahu sebutan yang paling betul,,

Ramai yang datang untuk mendengar kalmullah itu termasuk la isteri pm,,,moga mendapat hidayah juga pengajaran...
Rata rata penonton wanita yang datang penuh dengan sopan,,,menutup aurat..
Tapi mengapa isteri pm tak berbuat seperti wanita yang lain?
Heran la,,,

Dalam quran juga telah menyebut akat aurat lelaki juga perempuan..Hadis nabi juga ada,,
Tidak menutup aurat, bermakna melanggar hukum Allah,tiada pengecualian tentang hukum itu,,Dari baginda Rasullulah, isteri ...dan seluruh manusia yang mengaku islam..semuanya termasuk didalam hukum ini.

Aurat lelaki adalah dari pusat sahingga ke bawah dari lutut..
Aurat perempuan pula adalah semuanya melainkan muka dan tapak tangan sahaja..

Bukan nak mengajar..tetapi nak menegur,,besar mana sangat la taraf sebagai isteri PM berbanding dengan isteri Nabi?
Banding dengan permaisuri yang di pertuan agung pun jauh beza nya,,

Kalau permasuri agung boleh menutup aurat sepenuh nya,,mengapa tidak pada isteri se orang pm sahaja?

Sebenar nya bukan isteri yang patut di salahkan, tetapi suami nya..
Sebagai ketua keluarga,, mentelah lagi sebagai ketua kerajaan. tak ada kuasa ke nak menegur isteri tentang hukum islam mengenai aurat?

Sekarang ini telah bertambah sebanyak 36 orang ulamak muda di dalam umno..boleh la mereka memberi tahu akan gambaran keadaan di padang masyar kelak

Seorang lelaki akan di tanyakan tentang isteri, tentang anak.tentang harta..itu bagi manusia biasa
Bagi hakim hakim pula..soalan tambahan tentang keadilan penghakiman mereka..
Bagi penguasa atau ketua pada sesuatu puak...lebih banyak soalan lagi akan di terima,,

ish..terjawab ke..

Ape pun... siapa yang nak kena dulu? bos dulu la yang akan kena dulu...yang lain akan mengikut....

Percayakan hari kiamat itu adalah salah satu rukun iman...

Ingat ingat la..dengar dengar la kuliah dari guru2...

Se ringan ringan hukuman allah pada hari pembalasan itu kelak...

Di pakai kan sepasang capal dari bara api neraka..menggelegak otak akan kepanasan dari capal tersebut...

Sebelum nyawa dicabut... ingatt ingat la...

Sape yang  kena dulu?

Wallah hua lam bissawab

Tuesday, June 29, 2010

4 orang dah kata tertipu...yang 36 lagi tu macam mana..

SHAH ALAM, 28 Jun: Empat ulama muda nafi menyertai Umno Jumaat lepas seperti dihebohkan media arus perdana sebaliknya mereka dijemput hadir kerana dikatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak ingin bertemu dengan lepasan Jordan.
“Saya dan tiga lagi sahabat lepasan Jordan, Mohd Fakhruzzaman, 37, dari Shah Alam, Mohd Akram An-Nazilin, 27, (Putrajaya) dan Mohd Jalaluddin Tahir, 26 (Sungai Petani) menafikan kami berbuat demikian sebaliknya Umno yang menipu,” tegasnya.

Macam mana ni...dah tak cukup 40..dah tak boleh nak dirikan jumaat lagi..belum ada agenda ape2 lagi..dah ada yang keluar?
 
Tak de pulak pihak umno keluarkan kenyataan.. memang benar la nampak nya, cerita uztaz ini..
Harap harap tak ada yang tertipu lagi...
 
Nampaknya umno tak boelh nakbermegah konon nya berpusu pusu ulama muda nak masuk umno...
 Di masukkan secara paksa ,,,mana boleh tahan lama,,,
 
Kesian umno..tak boleh la nak mendakwah kan ahli nya..
Pe nak heran...orang lama kan ada..Dr Marshitah,Ustaz Firdaus.eh banyak lagi...mnta tolong je..nak cepat,,bagi je jawatan...lg cepat depa buat kerja,,,,