Wednesday, December 30, 2009

halal....


Beef...halal..nampak muncung lembu yang di katakan halal tu.....

pungutan suara ramai...mencecah 20,000 orang...


Samada tak pandai kira atau salah tulis tak tau la..
Se ekor kambing telah melapurkan kira kira 20 atau mungkin 200.atau 2000 atau 20.000 orang telah berdemo untuk pas keluar dari pakatan rakyat..
tak tau la sape yang kambing,, yang buat demo atau yang buat lapuran... tapi nampak nya memang semacam je..
kambing hitam buat pelepas sial

TEMUDUGA TERBUKA...Cepat pada yang masih belum nak sedar lagi


Aslanwashere
SEMUA AKAN DIKEHENDAKI HADIR TANPA SEBARANG PENGECUALIAN

KEKOSONGAN JAWATAN:
A. Ahli Syurga Dari Awal.
B. Ahli Neraka Dari Awal.
C. Ahli Neraka Sementara Kemudian Akan Dilantik Jadi Ahli Syurga.

EMPAT GANJARAN LUMAYAN (khas untuk jawatan A):
1. Nikmat kubur.
2. Perlindungan di Padang Mahsyar.
3. Keselamatan Meniti Titian Sirat.
4. Syurga yang kekal abadi.

TARIKH TEMUDUGA:
Bila-bila masa secara adhoc bermula dari saat membaca iklan ini.

LOKASI TEMUDUGA:
Di dalam kubur (alam barzakh).

KELAYAKAN:
Anda tidak perlu bawa siji-sijil,termasuk sijil saham termasuk saham Internet.
Anda tidak perlu bawa pingat , Mercedes mata belalang atau kad kredit.
Anda tidak perlu bawa wang atau harta serta emas yang anda kumpul.
Anda tidak perlu berparas rupa yg cantik, hensem atau berbadan tegap atau seksi.
Sila bawa dokumen asal iaitu : Iman dan Amal serta sedekah jariah sebagai sokongan.

PANEL/PENEMUDUGA:
Mungkar dan Nakir.

ENAM SOALAN BOCOR:
1. Siapa Tuhan anda?
2. Apa Agama anda?
3. Siapa Nabi anda?
4. Apa Kitab anda?
5. Di mana Kiblat anda?
6. Siapa Saudara anda?

CARA MEMOHON:
Anda cuma perlu menunggu penjemput yang berkaliber untuk menjemput anda. Ia akan menjemput anda pada bila-bila masa saja (mungkin sekejap lagi). Ia akan berlembut kepada orang-orang tertentu dan akan bengis kepada orang-orang tertentu.

Ia diberi nama Izrail.

Monday, December 28, 2009

GERAKAN KESEDARAN PENYOKONG DAN PENGUNDI PAS NEGERI SELANGOR


Gamak nya ini lah juru cakap bagi kelab baru tu...awat tak kena tangkap plak..ada permit ke buat perhimpunan demo..kata nya cecah 20,000 orang..
Mamat ni tak bawa kepala lembu ke?
























VERSI CETAK ROMPAK ...

ARKAH BUAT SAHABAT-SAHABAT KU PEJUANG UMNO SELANGOR

Salam Sejahtera Buat Pejuang Agama, Bangsa dan Tanah Air Ku

Salam perjuangan berkekalan.
Sedarkah kita bahawa perjuangan kita telah dinodai.
Sedarkah kita bahawa perjuangan kita telah dicemari.
Dimanakah letaknya maruah kita!. Kita sebenarnya telah ditipu oleh BARISAN yang kita bina. Ada duri dalam daging dan duri itu makin bisa. Kita kena buang segera.
AWAS jangan terlambat.
Siapakah penipu itu? Siapakah mereka? Siapakah MCA? Siapakah MIC? ,GERAKAN?
Apakah mereka pengkhianat perjuangan kita?
Ya, memang benar! Mereka pinggirkan kita.
Mereka adalah pemimpin yang tiada maruah.
Mereka menipu kita. Mereka mengkhianati agama dan bangsa kita.
Ayuh, jangan tunggu lagi. Jangan tunggu sehingga nasi menjadi bubur.
Tegakkan perjuangan kita. Daulatkan parti kita sebelum kita binasa.
HAPUS KAN BN DAN SEKUTU2 NYA..HAPUSKAN UMNO
Kerana BARISAN PALSU Kita terus tertipu itulah menjadikan kita terus terpinggir.
Kita diketepikan. Kita menjadi hilang maruah.
Kenapa kita harus bersatu bersama keparat MCA.MIC DAN UMNO JUGA.
Sucikah mereka yang telah memijak kepala bangsa kita.
Kenapa kita harus bersatu dengan BN yang jelas mengikut telunjuk UMNO MCA,MIC DAN PEMIMPIN KEPARAT  bagi memastikan mereka terus berkuasa walaupun terpaksa mengorbankan maruah agama dan bangsa.
Kerana mereka hanyalah dendalu. Menumpang tuah kita. Menumpah gagah kita.
Kemudian memijak bahu kita. Kita jangan jadi bodoh.
Tunjukkan kepada mereka bahawa kita masih bermaruah.

AYUH BERSATU HATILAH WAHAI PEMIMPIN DAN PEJUANG PAS SELANGOR. KITA HARUS BERSATU HATI. KITA HARUS SEPAKAT DAN SEKATA.KUATKAN PAKATAN KITA. KITA HARUS BERSAMA. WAHAI PEMIMPIN PAS SELANGOR, BERSATULAH  DENGAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SERTA MERTA, 

KITA HANCURKAN UMNO DAN BN

ROBBBBBBBOOOOOH BARISAN!!!!!!!!!!!!!!

HANCURKAN UMNOOOOOOOOOOOO

Memang dah agak dari awal lagi..Semuanya adalah dari spesis yang sama



Kumpulan pendemo yang minta Pas Selangor keluar dari PR



  




Saturday, December 26, 2009

Biawak darat lidah bercabang... nak berdemontrasi esok...mari kita tengok ..berapa ribu orang ,di sertai oleh FRU atau PDRM tak...kalau tak ada... memang sah dah,,,Itu adalah....

 Copy paste..penarik beca
Satu perhimpunan mendesak PAS Selangor keluar dari Pakatan rakyat akan diadakan pada 27 Dis 09 jam 1100 di Pej PERHUBUNGAN PAS Sel. No. 13C, Ting. 3 BLOK 1, WORLDWIDE BUSINESS CENTRE, SEK. 13, S/ALAM. Penyerahan memorandum juga akan dilakukan dan di terima sendiri oleh Dato Hassan Ali. Hadir beramai2 demi....

Ketika disemak dari penghantar sms itu, didapati sumbernya adalah penggerak Umno di negeri ini.

Siapa pendesak yang cuba mendesak PAS keluar dari pakatan tu...tak lain tak bukan dari menusia manusia yang konon nya nak menyelamat kan Melayu, nak Menyelamat kan islam..
Meraka tak lain tak bukan hanya la biawak2 tanah yang lidah bercabang dua,,musang yang berbulukan ayam..
Usah percaya la...kalau 10 patah perkataan dari mulut mereka 15 patah perkataan tak boleh pakai..

Mari kita tengok siapakah mereka2 itu................

Monday, December 21, 2009

GST, Tak di terangkan pun rakyat dah faham. Pertengahan 2011 semua rakyat,kecuali ahli Umno yang mempunyai kad ahli akan di kenakan cukai jualan dan perkhidmatan.

Ahmad Husni Hanadzlah berkata, masih banyak masa untuk membincangkan mengenai GST apabila ia dibahaskan di Dewan Rakyat Mac depan.

"Saya fikir eloklah semua pihak berhenti membincangkan mengenai GST ini bagi mengelakkan rakyat menjadi keliru dan salah faham.

"Pada masa sama, program penerangan akan dijalankan termasuk memanggil editor-editor media untuk meningkatkan kefahaman mereka mengenai GST," katanya kepada pemberita semasa hadir merasmikan penutup pertandingan bola sepak veteran Ipoh kali keenam di sini hari ini.

Beliau mengulas mengenai isu GST yang sering dibangkitkan oleh parti pembangkang dan media massa.

Kepala hotak berjambul, benda yang melibatkan rakyat tidak di benarkan bincang?
Macam ada agenda sembunyi je. atau takut rakyat memberontak sebelum PRU12?
Bincang atau tak..masaalah nya semua rakyat nak tau (kecuali ahli umno yg mempunyai kad, mereka  tak dikenakan cukai ape ape pun) kerana ia melibat kan duit rakyat untuk mengaya kan kerajaan.

Rakyat di kenakan cukai, tapi berok mat yeh mana kata cukai yang di kenakan tidak membeban kan rakyat.
Nak jadikan rakyat ni bodoh supaya senang kena semelehke?

 

Saturday, December 19, 2009

Hebat sangat ke kalau dapat kawin ngan artis?

Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Moktar Radin “disahkan” sudah berkahwin dengan pelakon Zizie Izette, demikian menurut rakan-rakannya di Parlimen.

Dimana yang di katakan hebat nya kawin orang yang popular?
Tak ada mana hebat nya...
Dah banyak contoh yang ada..
Tak sampai kemana pun perkahwinan tu..

Ada 4 syarat utama sebelum mendirikan rumahtangga tu..terpulang la macam mana dan ape yang di pilih.

Yang nak marah tu bukan pasal ape..yang nak hebuh sangat mamat ni kawin ngan minah tu buat pe? Saje nak bagi promosi ke pada mamat mulut lazer tu?

Lantak dia la dia nak kawin ngan sape, konon nak di jadi kan "wedding of the year" nak muntah je dengar ,,,sape la punya idea karut ni..

Ada mata lihat, ada telinga dengar,,,ada jari,,,nulis la..

Bukan mamat ni salah seorang yang menyokong GST atau cukai jualan dan perkhidmatan yang akan kerajaan laksanakan tidak lama lagi?
Makna nya mamat ni adalah salah se orang yang akan membebankan rakyat dengan cukai...
lagi nak promosi tentang perkahwinan nya ke? 

Boleh jalan la....

Friday, December 18, 2009

Semua Ahli UMNO tidak dikenakan GST, beruntung nya jadi Ahli UMNO ye...

GST atau secara mudahnya cukai jualan dan perkhimatan yang akan dilaksana kan oleh kerajaan Malaysia ini hanya akan terasa pada penyokong Pakatan Rakyat je, bagi mereka yang menyokong BN, dengan adanya kad ahli UMNO, secara tidak lansung mereka di kecuali kan dari di kenakan kan cukai,

Beruntung nya la kalau jadi ahli Umnokan. Masa minyak naik..mereka hanya perlu tunjuk kan kad ahli Umno je..secara otomatik dapat diskaun, Beli barang kat mana2 pun..tunjukkan kad ahli je...dapat rebat,diskaun,
Setiap cukai yang di kenakan akan di beri samarata untuk semua ahli umno yang setia dan bijaksana.
Rakayat Malaysia yang tersiksa hanya lah pada mereka yang bukan ahli umno je.

Buat ahli umno yang setia, ngo2 yang setia...cepat2 la buat demo menyokong kerajaan, Sebab kalau kerajaan dah mula dengan GST...Gabungan PR akan buat demo pulak...

Ape nak takut, polis fru tak akan amik tindakan punya,,,bukan kah ahli umno ada kad ahli, silap2 masuk kubur pun malaikat takut nak tanya,, sebab kad ahli umno amat berkuasa sekali..

Tahniah buat ahli umno juga penyokong2 BN, benih yang kamu semua semai, sekarang ini buah nya akan kamu kutip...

Mangkok mana kata cukai yang di kenakan tak beban rakyat? Rakyat negara mana?

Betul la pe yang mangkok ni kata, cukai jualan dan perhidmatan yang bakal dijalan kan oleh kerajaan Malaysia tidak akan membeban kan rakyat. Tidak membeban kan rakyat negara lain dan rakyat Malaysia akan tetap merasa kan nya.
beli gula kena cukai
beli sabun kena cukai beli garam kena cukai
Segala benda kena cukai, tak beban kan ke? Orang tak ada akai je yang kata tak membeban kan,,

'Indian' lakunan Kamal Hasan cerita terbaik buat pengajaran penerima rasuah.

Menonton filem Indian dalam astro semalam benar benar menaik kan semaangat bagai mana nak mengajar penerima, peminta rasuah, Walau pun cerita nya berkisarkan di Negara India, tetapi jalan cerita nya lebih kurang sama macam di Malaysia ini...
Di India, rasuah berleluasa, bermula dari budak pejabat sahingga la ke pengarah mahu pun ketua dalam satu2 jabatan.Kalau peon amik 50 rupie.. untuk sampai ke meja ketua mau habis hingga 1000 rupie

Untuk mendaftar masuk ke hospital saje pun dah kena rasuah ape lagi kalau nak terima rawatan...beribu rupie...
Itu kat india,,kat malaysia belum sampai tahap tu lagi... tp cara penyelesaian bagi chandru bose lakunan kamal hasan tu,,, ok juga,,,jangan cerita banyak...bagi minta rasuah je.... bunuh...buat video clip antar kat stesen tv... tunjukkan kesalahan penerima rasuah tersebut... baru timbul kesedaran bagi semua orang..

Boleh ke?
Di Malaysia sendiri, jabatan yang mencegah rasuah pun di tuduh menerima rasuah,,,betul ke...kalau tak ada angin,,masakan pokok bergoyang. paling tidak ada beruk kat atas tu...

Monday, December 14, 2009

Isu masjid.Kenapa bila majid kg Berembang diroboh kan, Tiada GSAM.KIMMA dan IRIMM termasuk pemuda umngok buat demo?

Tiga NGO itu ialah Pertubuhan Gabungan Suci Asli Malaysia (GSAM), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) dan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) manakala parti politik yang dimasudkan ialah Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tasek Gelugor.

Mohd Sabri Said

BUTTERWORTH, 12 Dis: Kumpulan yang berhimpun membantah pertikaian Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng berhubung peruntukan dana pembinaan masjid di sini semalam tidak mendapat sambutan dan hanya dihadiri oleh 26 orang.

Mereka dipercayai mewakili tiga Pertubuhan Bukan Kerajaan dan sebuah parti politik bertindak membuat bantahan di hadapan Masjid Daerah Seberang Perai Utara di Teluk Air Tawar.

Mereka sebelum itu bertindak membut pengumuman dengan pembesar suara kepada jemaah yang hadir menunaikan fardhu Jumaat bagaimanapun ia masih gagal menarik penyertaan jemaah.

Copied from 

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM



 Ape la...3 NGO beserta pemuda Umno ni ingat penduduk kariah Seberang Perai Utara ni ngok sangat ke? Tak ada makna nya nak menegakkan benang basah,,,Semua rakyak dah semakin faham siapa yang benar dan siapa yang salah...tak usah la nak main wayang lagi...
Boleh jalan la..

Wednesday, December 9, 2009

Siluman katak putih. sila jawab...Perangai tak ada akhlak, Engkau pijak gambar orang tak pe..bila gambar engkau kena pijak, menyalak macam anjing gila...Professional sungguh...ark tuih.



Inilah yang di perkata kan melayu yang bersopan, yang professional, tak ada yang memperbodohkan orang melayu kecuali melayu sendiri,,                                                                                                                    

Tuesday, December 8, 2009

Kenapa mamat ni.Di sampuk siluman katak putih ke?

TAIPING 7 Dis. - Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menegaskan, orang Melayu akan hancur selagi terus menyokong bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan konco-konconya.
Menurut Ibrahim, kejahatan Anwar, yang dahulunya ditatang 'bagai minyak penuh' semasa zaman pemerintahan Tun Dr. Mahathir Mohamad telah dihukum Allah SWT 'secara tunai' di dunia ini kerana sikapnya itu.
Kata beliau, selaku Ketua Pembangkang, Anwar sanggup menjanjikan 'bulan dan bintang' kepada Pas dan DAP tanpa memikirkan kepentingan dan nasib orang Melayu dan Islam.
''Sebab itu pemimpin DAP sanggup pijak gambar tiga wakil rakyat Bebas di Perak. Mereka pijak gambar orang Melayu dan Islam. Melayu dalam pembangkang jadi pengecut dan hanya diam bila DAP kurang ajar.
''Apabila DAP menghina institusi raja, menyamakan Islam dengan agama lain dan memperlekeh bahasa Melayu, Anwar hanya diam membisu, sampai sekarang tidak bersuara," katanya.

Melayu dah lama hancur bawah pemerintahan umno. jangan sengaja buat tak nampak, nanti allah bayar cash juga,, di buta kan mata,,,dah la mata hati buta, tak tau mana kaca mana intan, mana buruk mana baik nya..
Selama ini belum ada lagi masjid madrasah yang dap,pas atau keadilan runtuh kan,BELUM ADA LAGI..
Belum ada institusi raja yang pas, dap atau keadilan selongkar atau beri malu seperti mana yang pernah UMNO buat.
Cepat nya siluman katak putih ini lupa..

Bukan nak membela pemimpin dap. tapi suatu yang benar,,,kalau engkau dah bakar, pijak gambar dia,,,kenapa dia tak boleh buat benda yang sama pada gambar enkau?

Pas pula menurut Ibrahim diibaratkan sudah sampai ke peringkat 'masuk wad gila' kerana kenyataan pemimpin-pemimpinnya yang mengarut terutama sekali Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

 Siluman katak putih ini mungkin salah se orang yang TGNA doa kan,,,berenti la jadi siluman katak, atau siluman biawak tanah lidah bercabang, Jadi la manusia yang punyai akal fikiran yang waras,

Sekali TGNA berdoa, berkecamuk segala suku sakat jin antu setan yang ada dalam UMNO..

Menyalaklah sekuat mana pun, TGNA tak akan gentar pun...apa lagi yang menyalak nya pun tak ada ape kuasa pun..sekadar menyalak buat bising je...


HENTAM LA LABU...



Monday, December 7, 2009

Ramai nya peminat Moonson Cup. Semua nya seronok sakan, Cuma yang menderita dalam gembira adalah rakyat terengganu yang dilanda musibah,

KUALA TERENGGANU 6 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak gembira dengan sambutan terhadap penganjuran kejohanan kapal layar Piala Monsun di Pulau Duyong di sini yang berakhir hari ini.
Perdana Menteri berkata, kejohanan tersebut telah menarik kira-kira satu bilion penonton dari seluruh dunia yang menyaksikan kejohanan itu menerusi televisyen..

Berapa billion e yang habis untuk moonson cup? berapa ribu pulak yang digunakan untuk bantuan banjir?
dah berapa kali moonson cup di anjurkan..mana juara atau bakal juara dari negara yang menganjur nya..macam juga F1... berapa kali anjur...mana bakal juara dari Mlaysia...

Berapa banyak untung yang dapat dari penganjuran ke22 sukan taraf dunia tu?

NGABIEH BOREH YO ADO LAH..

Minta la ape pun pada tuhan mu,,Doa kejahatan bagi yang zalim. doa kebaikan pada orang beriman...

Ada sesiapa yang punyai kuasa untuk menghalang sesiapa sahaja untuk berdoa? Ape kah mendoakan keburukan kepada yang zalim itu suatu kesalahan?
Nabi juga berdoa agar allah menimpakan bala pada umat yang zalim.
Ape kah se orang yang lemah mampu buat selain dari berdoa... hanya allah yang akan memakbul kan nya atau tidak.
Kenapa nak rasa takut kalau kita tak termasuk di dalam golongan yang suka menzalimi orang?
Hanya orang yang salah aja yang takut nak terima hukuman terhadap kesalahan nya...

Wednesday, December 2, 2009

Siapa yang mula dulu?



Gambar KM PP Yang dibakar, dan di pijak pada 30 Nov 09


Yang ini pula pada 01 Dis 09


Kalau engkau dah pijak kepala bapak dia, ngapa dia tak boleh pijak pulak kepala bapak engkau?
Siapa yang mula jadi beruk yang tak bertemadun?

PONTIAN 1 Dis. - Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan perbuatan beberapa pemimpin DAP memijak poster wajah tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bebas di Perak sebagai tidak bermoral.
Menurut beliau, melalui perbuatan itu rakyat boleh menilai sendiri begitu rendah akhlak para pemimpin pembangkang terbabit.
"Rakyat juga boleh menilai perbuatan mereka kerana walaupun Barisan Nasional dahulu pernah menjadi pembangkang di Perak tetapi kita tidak pernah melakukan sebegitu. Ini menggambarkan akhlak yang rendah," katanya.

Sememang nya rakyat menilai pe yang UMNO/BN buat selama ini...Jangan pandang orang tak ada mata ye,,,,

Sebahagian daripada kira-kira 1,000 rakyat Kelantan yang mengadakan perhimpunan aman di hadapan Kota Darul Naim, Kota Bharu Kelantan. Mereka mendesak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat memohon maaf kepada Perdana Menteri berhubung kenyataan kontroversinya baru-baru ini. - BERNAMA

Lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menggelarkan diri mereka Jemaah Rakyat Prihatin Kelantan berhimpun di pekarangan pejabat Menteri Besar di Kota Darul Naim semalam.
Perhimpunan itu bertujuan menyerahkan memorandum mendesak Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meletakkan jawatan. Ini berikutan isu doa Nik Abdul Aziz supaya Allah memusnahkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan UMNO.

Jemaah Perihatin pun takut akan doa TGNA, nak tanya la pada penganjur demo tersebut,, adakah mereka ini termasuk didalam orang orang yang zalim yang TGNA doakan kan itu?

Agak agaknya ada ka PM NTR doakan kebaikan untuk puak2 jemaah perihatin atau hanya sekadar dibayar je penat lelah mereka itu?
Syok juga kan nampak muka kat dalam tv...glamour  tu...

OH Kasihan nya...Rakyat di dahulukan...


Rohmah Sulong memindahkan kambing peliharaannya ke atas sebuah kandang yang lebih tinggi selepas air mula naik di kawasan rumahnya selepas hujan lebat di Kampung Kijing, Marang, Terengganu hari ini. - Gambar FAUZI BAHARUDIN.

Bigini la nasib rakyat ganu negeri ku yang  malang,,,
Moonson Cup menyediakan hadiah wang tunai terbanyak di dalam penagnjuran sukan ai ter sebut...Rakyat Terengganau tetap macam tu juga...
KALAU la hadiah tersebut di gunakan untuk manafaat rakyat terengganu,,,kan bagus...

Tuesday, December 1, 2009

Bengong...

KUALA LUMPUR 30 Nov. - Penganalisis politik menggesa Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat melepaskan jawatan berikutan tindak-tanduk politik beliau yang semakin menyeleweng daripada ideologi parti sehingga mencetuskan kegelisahan umat Islam.

Tindak tanduk seleweng macam mana prof?
Umat Islam gelisah macam mana?

Setakat ini.. belum la lagi TGNA buat sesuatu yang boleh menjatuh kan akidah nya sebagai seorang muslim. Belum la lagi TGNA mengajak umat Islam kufur kepada ALLAH,
Kegelisahan yang mana prof maksud kan?

Pemimpin DAP menghina Islam sama macam Pemimpin UMNO juga,
DAP belum pernah menutup SAR yang menjadi tempat belajar nya anak2 melayu Islam,
Siapa yang cakap kalau nak sup lidah boleh pergi ke Kelantan, hanya kerana kelantan nak menggunakan hukum hudud..

Prof ni tengok lain, nampak lain..

Presiden Pertubuhan Pemikir Profesional Melayu Malaysia (PPPMM) Prof. Datuk Dr. Kamarudin Kachar berkata, tindakan Nik Abdul Aziz mendoakan orang lain ditimpa bala sudah membuktikan bahawa beliau bukan lagi ulama atau pemimpin Islam tulen.

Bukan kata TGNA sahaja yang mendoakan bala kepada orang yang zalim, yang berniat tidak baik. malah ramai lagi yang berdoa sama seperti TGNA,
Datuk tanya la orang tua2 yang hidup zaman Jepun,zaman kominis... pe yang mereka doa kan?
Bukan doa kemusnahan ke?


Ape yang TGNA doa kan yang jadi kecuh sangat bagi puak puak UMNO ni? Kalau niat mereka bersih, tiada mempunyai busuk hati macam yahudi, mereka bukan la golongan yang TGNA doa kan untuk mendapat bala...


Orang yang takut akan doa TGNA tu adalah orang yang berniat jahat pada TGNA,,, tanggung la,,Berani buat berani tanggung la...
Dulu kata ape la Pas ni...sikit  sikit doa...macam la allah nak tolong Pas...
Sekarang ni bila TGNA berdoa...kelam kabut semua minta TGNA tarik balik  doa nya,,,
Puak2 UMPNO dah jadi takut doa TGNA ke?

Berdoa la TGNA.... kami akan mengamin kan...moga makbul doa mu TGNA...



Monday, November 30, 2009

Kepada Siapa nak mengadu? Kerajaan 1 Malaysia atau Kerajaan Negeri ?


Projek ini bermula dari tahun 2003 Lagi,,,Ini lah gambar 2009.
Ikut kata kerani di pejabat syarikat tu,,,bangunan atas bank Ambank tu, syarikat ni sebuk duk buat Hotel kat bandaraya Alo Setaq..
Projek ini tak jauh dari Komplek Pejabat Tanah Pokok Sena,

Tolong la amik tau tentang masaalah ni..Hangpa ada rumah elok.cantik, boleh buat pinjaman bitulmal lagi..Orang yang tak ada tinggal ni macam mana..bukan minta free,,,dah bertahun bayar pun,



Sign surat beli pada Nov 2004..Bayar bulanan rm 485..masuk ni dah 5 tahun pun, Mana menteri yang selalu duk cakap untuk kesejahteraan rakyat.?
Mana Ahli Parlimen Pokok Sena?
Mana YB yang ada..
Hangpa sebuk ke?
Hangpa tak de masa ke nak tengok masaalah ni..



Aku anak beranak nak duk kat mana nanti, duit beribu abis,,rumah tak siap lg,,, Aku kena menyewa kat tempat lain ke?

Syarkat Perumahan?
Kementerian Perumahan Kerajaan Tempatan?
Kerajaan Negeri Kedah?
Daerah Pokok Sena?

SIAPA YANG PERLU BERTANGGUNG JAWAB KEPADA MASAALAH AKU INI?





Saturday, November 28, 2009

Konsert yang di nantikan oleh mangsa banjir terengganu.Anugerah yang di nanti nanti kan berbanding bantuan ..

KUALA TERENGGANU 27 Nov. - Konsert Piala Monsun yang diadakan pada 1 Disember ini akan memulakan Kejohanan Kapal Layar Piala Monsun di Pulau Duyong, di sini.
Pengarah Piala Monsun, Datuk wan Hisham Wan Salleh berkata, konsert tersebut akan memperkenalkan 12 peserta kejohanan tersebut yang bermula 2 hingga 6 Disember ini.
Katanya, barisan artis yang dijangka turut menjayakan konsert itu ialah Dayang Nurfaizah, Aizat, Dafi, Fara Fauzana, Ramlah Ram, Jay Jay dan Tomok. - Utusan

Dengan konsert ini maka hilang la kesedihan mangsa banjir,,
Kejohanan layar monsoon cup ini la yang menjana ekonomi rakyat terengganu.Beri ribu pelancung asing akan datang melawat terengganu,,

Thursday, November 26, 2009

copy paste dari mutarligat
pembinaan beberapa buah tandas di Melaka jika dilihat sangat membazir seperti pembinaan tandas di dataran sejarah yang menelan belanja RM23,000, tandas orang kurang upaya di Alor Gajah berharga RM69,000 serta tandas di pasar Alor Gajah bernilai RM 117,000 . 

 ulasan otai
Tandas tu siap aikon, tempat tido lg, nanti KM nak melawat boleh tido sana.



"Bayangkan berapakah harga sebenar tandas tersebut jika dibuat dengan harga yang betul dan menasabah. Lepas ni kita pakat-pakat buang air dekat tandas mahal tersebut." katanya.

Beliau juga mendedahkan bagaimana kawasan rekreasi Bukit Langsat iaitu Kawasan Perkampungan Orang Asli Selandar dibina dengan harga RM1.6 juta tapi tidak ada apa yang boleh dibanggakan dan tidak sepadan dengan harga pembinaannya.
"Anda boleh lihat sendiri kawasan tersebut yang tidak ada apa-apa ! Begitulah keadaannya bagaimana kerajaan UMNO/BN memerintah".
"Sebab mereka ingat duit yang mereka gunakan itu bukan duit mereka ataupun duit emak bapak mereka,maka sewenang-wenangnya mereka menggunakannya. Yang untung ialah kontrektor di kalangan orang mereka." tambah Goh yang juga merupakan ADUN Kesidang.
 
Tak pe la...nanti mati...letak kan nisan bentuk tandas...

Tu la hangpa tak tau,,,Penyangak no 1

Dasat nya ...duit baitulmal boleh bagi pinjam ke?

Sekarang ni baitulmal dah ada kua skim pinjaman ke?
Yahuu. tak perlu pinjam along lg..
dengar kata, MBM Perak pinjam duit untuk ubah suai rumah,,
Aku pun sesak ni..umah yang ada pun kontaktor sial nya dah lari.mana la plak aku nak duduk tahun depan..
Pengarah baitulmal, org macam aku ni tak leh dapatbantuan pinjaman ke?
Tak kan bagi kat orang besar2 je...org kecik2 macam aku ni pakat tengok je ke?
Aku pun ada bayar zakat juga,,ada bayar fitrah...

Atau hangpa nak kena sumpah jadi mengkarung tanah atau jadi monyet...macam SPR juga la...
Belaku adil la...duit tu bukan pusaka tuk nek hangpa...

Wednesday, November 25, 2009

Dah banyak kali PRK di jalan kan, Alasan belanja besar..

Beliau menyatakan, kos pilihan raya DUN Kota Siputeh yang lalu melibatkan peruntukan sebanyak RM200,000 dan ia menjadi sia-sia jika satu lagi pilihan raya kecil diadakan.

Masaalahnya YB BN tu yang membazirkan boreh rakyat,Bila ada sidang DUN yang dia p ponteng buat pe? bila kena buang mengadu la pasal sakit konon,

Membazir ke kalau memilih seorang calun yang benar2 berkhidmat untuk rakyat berbanding yang ada sekarang ni?

Semua YB BN memang kaki auta ke?

Kata orang kalau anak  borek...maksud nya bapak nya rintik...

Siapa agaknya yang menjadi ikon yb yb bn kuat ponteng sidang?

Jawab sendiri la....

Aki aku kata la.....

Aki aku yang dah berumur 75 tahun, bekas tahanan keretapi maut di zaman Jepun baru sat2 ni cakap, jangan la kita menghalang kerja2 SPR untuk menidakkan pilihanraya kecil DUN Seputih kerana Hari Raya Qurban hampir tiba.
Anggota SPR nak Raya Qurban bukan nak bekorban,depa kerja ngan meno,bukan untuk rakyat, mana yg bagi sampul lebih mereka akan berkurban sampai mati...
Biasa la cu...sejak azali lagi macam tu,,

Tuesday, November 24, 2009

Sedap nya lidah tak bertulang ngata orang..dah cermin diri atau UMPNO tu sendiri.

Pas Kelantan tidak lagi perjuangkan Islam?

KOTA BHARU 23 Nov. - Pemuda UMNO Kelantan menyifatkan Pas negeri tidak lagi memperjuangkan Islam seperti yang dilaung-laungkan sebelum ini tetapi lebih sibuk membahagikan 'harta perang'.
Ketuanya, Anuar Safian berkata, pemimpin parti terbabit pada masa kini menjadikan kuasa yang dimiliki mereka untuk mengumpul aset dan keuntungan sehingga mengabaikan rakyat.
Beliau berkata, oleh kerana kegiatan itu tidak lagi dapat dibendung dan semakin merebak, kepimpinan Pas Kelantan dipercayai telah berpecah sehingga wujud sekurang-kurangnya tiga kumpulan.
"Kesemua kumpulan ini sedang sibuk mengaut keuntungan dari kerajaan negeri ini sehingga melupakan dasar perjuangan mereka iaitu Islam.
"Mereka telah lupa semua perjuangan sebelum ini kerana terlalu lama berkuasa dan disebabkan itu mereka mengagihkan hasil negeri ini seperti balak seperti membahagikan 'harta perang'," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mamat ni nak kata,,bahawa umpno la yang memperjuangkan Islam sepenuh nya, 
Harta perang mana yang mamat ni nak tunjuk kan?
Ynag harta rakyat di milikharta kan oleh meno, tak nak bongkar sekali ke?
Buat fesyen islam ke Amarika kira dah memperjuangkan Islam ke?
fesyen anak melayu islam kat malaysia ni nak kira macam mana?

Boleh jalan daaaaaaaaaaa

Sunday, November 22, 2009

Cari makan ? Nak kena makan atau nak kena saman?

KOTA BHARU 21 Nov. – Timbalan Pesuruhjaya II Pas Kelantan, Datuk Husam Musa dikatakan mahu melepaskan semua jawatan dalam parti dan juga kerajaan yang merupakan satu lagi episod yang menggambarkan perpecahan dan kekusutan dalam parti itu- Mingguan Malayssia 22 Nov 09.

Hebat nya,,,pagi terlihat berebut rebut rakyat Malaysia di kedai kedai runcit, kedah majalah untuk mendapat kan MM..Berita sensasi..Husam letak Jawatan.Syabas MM. tentunya hari ini dapat untung lebih..

Masaalah nya...dapat untung je la..pandangan rakyat malaysia yang tertipu tehadap MM terus jatuh merudum...
Padan muka hangpa..

MM sekadar buat bungkus nasi lemak je la..

Tuesday, November 17, 2009

Bila hati sehitam malam yang pekat tanpa cahaya semua kebaikan kebajikan orang lain manjadi suatu kesalahan,

Salah kah se orang murid meminta guru nya menunjuk ajar tentang kira kira atau kewangan yang dia kurang arif mengenai nya, Perlukah murid tersebut membayar akan harga tunjuk ajar tersebut, sedangkan guru tersebut ikhlas, tiada niat untuk mencari untung pun Dan salah kah jika murid tersebut membayar juga penat lelah gurunya walau pun rm 1 ?
Salah kah jika kerajaan Selangor meminta DSAI yang mana pernah menjadi menteri kewangan suatu ketika dahulu menjadi penasihat ekonomi untuk kerajaan Selangor?
Salah ke jika jika kerajaan Selangor memberikan rm 1 kepada DSAI?
Apekah yang DSAI buat ngan seringgit itu?
Apakah nilai seringgit itu jika dimasukkan kedalam tabung masjid dengan niat ikhlas rendah nilai nya berbanding seribu ringgit dengan niat menunjuk nunjuk?
Salah ke kalau DSAI menjadi penasihat walau pun tanpa sebarang bayaran, atau lebih baik menggunakan khidmat nasihat dari pakar ekonomi yang di bayar berjuta ringgit setahun?
Mengapa nak memandang rendah tentang pertolongan ikhslas?

Aruah datuk ku berpesan...jika hati dah hitam, segala kebaikan akan nampak hitam juga,,
jika hati telah busuk, maka akan busuk la segalanya,,,

UMNO buat rayuan berdasar kan keputusan SPR,Maknanya kuasa SPR lagi besar dari kuasa mahkamah.

KUALA LUMPUR 16 Nov. – UMNO akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi di sini hari ini yang mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Siputeh di Kedah, kosong.
Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah, Datuk Shafie Apdal berkata, rayuan akan dibuat secepat mungkin berdasarkan keputusan awal Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebelum ini bahawa kerusi itu masih disandang Datuk Abu Hassan Sarif.

“UMNO hormati keputusan mahkamah itu. Namun, kami tetap akan buat rayuan berasaskan kepada keputusan SPR sebelum ini yang menetapkan kerusi itu masih milik Abu Hassan.

 Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah merasakan hakim yang membuat kepautusan itu ada lah salah, keputusan yang betul adalah pengerusi SPR,


Selama ini pun ketika ADUN yang melompat parti, seharus nya kerusi yang mereka sandang itu akan terbatal dan sepatut nya kosong, oleh kerana pengerusi SPR adalah hakim pilihan raya,,semuanya tak menjadi masaalah pun,

SPR hakim pilihanraya bebas nak buat atau tidak, berdasarkan pada kehendak pengerusi yang diatur oleh tangan tangan ghaib,,



Hidup SPR,,

Pandangan dari rakyat Malaysia yang perihatin diatas kesungguhan SPR untuk merayu untuk DUN Kota Siputih.

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Ala ! Otaiblues takkan lu tak tahu perihal barau SPR ni .Depa semua kenalah tunjuk ketekunan bekerja kepada orang yang bayar gaji mereka, lagi lagi nak masuk bulan BONUS ( Disember 09) ataupun untung untung PM 1 Malaysia naik kan pangkat dari Timbalan Pengarah ke Pengarah SPR .Depa semua ni ada impian dalam hati untuk menanti pemberian rezeki dari PM 1 Malaysia ,bagi depa nak tunggu rezeki dari ALLAH SWT lambat very lambat , so lu pikir la sendiri OTAI BLUES perihal kelakuan mereka.

Amat bersetuju sekali dia tas pandangan Tuan Haji,,Kata orang tua tua. kalau tiada ape masakan tempua bersarang rendah,
Sudah geharu cendana pula,,
Konon konon nya kura kura dalam perahu...

Semuga Allah membalas perbuatan mereka..

Monday, November 16, 2009

Apahal pulak SPR yang nak merayu bagi pehak BN DUN Kota Siputeh?

 Ngapa pulak SPR yang terhegeh ni..ajaib la,, bukan ke SPR tu badan bebas, Kalau dah mahkamah kata kosong,,,ape lagi.. jalankan la tugas, ni tidak, depa pulak lebih sudu dari kuah,
Mesti ada sesuatau kepentingan, kalau tak..tentu tak jadi macam ni kan,,
Kita tengok je la ape yang sebenar nya...

KUALA LUMPUR, 16 Nov (Bernama) -- Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan meminta nasihat Peguam Negara berhubung keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Isnin mengisytiharkan kekosongan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) kawasan Kota Siputeh, Kedah.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata SPR akan meminta nasihat Peguam Negara bagi menentukan langkah seterusnya yang patut diambil berikutan keputusan Mahkamah Tinggi itu.

"Kita perlu meminta nasihat daripada Peguam Negara terlebih dahulu mengenai langkah yang perlu diambil memandangkan ini kali pertama kes sedemikian berlaku dalam sejarah.

"Kita mahu lihat sama ada SPR menpunyai ruang untuk merayu kes itu kepada pihak yang lebih tinggi (Mahkamah Rayuan)," katanya kepada Bernama Isnin.
akim Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin hari ini memutuskan bahawa kerusi DUN Kota Siputeh kosong selepas penyandangnya Datuk Abu Hassan Sarif tidak menghadiri dua persidangan DUN tahun ini.

Dalam keputusannya, Hakim Alizatul menegaskan bahawa SPR bertindak secara tidak wajar dan keputusan suruhanjaya itu bahawa Abu Hassan masih merupakan wakil rakyat bagi kawasan Kota Siputeh dan kerusi DUN itu tidak kosong, perlu dibatalkan.

Saturday, November 14, 2009

Malis penyampaian saguhati guru agama dan guru membaca Alquran N PP.


Majlis telah di sempurnakan oleh Mej Jen Jamil Khai bin Baharum. Seramai hampir dua ribu orang terdiri dari guru agama dan guru mengaji telah mendapat saguhati dari PUZ Pulau Pinang.

Majlis dalam surat yang di hantar bermula pukul 2.30..tapi menteri di jabatan perdana menteri nya datang pukui 3 petang...

Mmm tak pe la janji datang.

suatu sikap yang tak boleh dikikis dari bangsa melayu ini, tamak dan dengki,,malu menengok kan makcik,pakcik abg kakak duk berebut  sama ada untuk mengambil sampul berisi wang mahupun mengambil
makanan..

Bila la agak nya akan berubah sikap buruk ini..

Itu baru rakyat bawahan... orang atasan macam mana pula ye?

Tak ada beza banyak mana pun... kalau dah serumpun..sama je..dengki, tamak, zalim,

Sepantas kilat mereka bertindak... Hebat cukup hebat, lebih lebih lagi orang ump;no yang buat lapuran.

RANTAU PANJANG 14 Nov. — Pergerakan Pemuda UMNO meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SRRM) menyiasat pengakuan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat ditaja oleh pihak tertentu bagi menunaikan haji musim ini dengan bayaran RM65,000 seorang.
Pengerusi Biro Agama pergerakan itu, Afandi Yusoff berkata, tindakan tegas perlu diambil berdasarkan peruntukan yang ada memandangkan Mursyidul Am Pas itu mempunyai kuasa eksekutif dalam kerajaan negeri.

Sehubungan itu, Pemuda UMNO Kelantan akan menyerahkan memorandum kepada SPRM pagi esok untuk mendesak siasatan disegerakan, katanya kepada pemberita di sini hari ini.
 
 Lihat aje la bagaimana cepat nya mereka....

Unsur kejatuhan moral masyarakat Islam melayu tak pernah nak dikaji di mana salah nya, kes memberi kuliah tampa tauliah pulak yang diperbesar besar kan

Setap hari, jutaan rakyat menonton pelbagai rancangan dari tv1 hangga lah yang mempunyai astro, boleh dikata kan semua rancangan tersebut akan memberi tak banyak sedikit pada penonton nya.

Banyak juga rancangan yang berunsur keagaamaan..tak dinafikan,tetapi siapa kah golongan penontong nya? orang lama,veteran dan warga emas je..mana pergi nya golongan muda?

Tudia, akademi fantasia,sehati bedansa,dan entah berapa bnyak lagi yang menjadi pilihan,,

Pihak yang di beri kuasa untuk kemajuan umat islam tak nampak ke ini ada sumber keruntuhan bagi remaja islam? mengapa didiam kan aje?
Tak ada kuasa ke nak menghalang,atau sebenar nya takut dan hanya nak menjaga periuk nasi sendiri?

Tak nampak ke rancangan tersebut adalah racun yang sangat berbisa untuk jangka masa yang lama.

Yang di perbesar2kan kuliah tampa tauliah, ape yang tak kena nya dengan kuliah tersebut? Adake penceramah kuliah tersebut cuba nak mangajak pendengar untuk mencuri,merogol atau membuat keganasan?

Seorang yang pernah menjadi mufti,yang mempunyai sijil dan kelulusan tidak layak menjadi penceramah? tidak layak memberi kuliah?

Dah tu ada negeri yang membenar kan bekas mufti tersebut membuat kuliah, apakah perbezaan polisi jabatan agama islam didalam setiap negeri didalam malaysia ini? Islam selangor berbeza ke ngan islam johor atau perlis? pelik juga tu?

Telah menjadi sejarah, Allahyarham mufti selangor telah di pecat dari jawatan mufti kerana mengnegak kan agama...

Hebat kan ...Negara yang di katakan sebagai negara islam memecat mufti yang menegak kan hukum islam..

Kalau tauliah tu menjadi masaalah. beri je la pada yang layak untuk mendapat kan nya.. napa nak memperbesar kan cerita bekas mufti tak ada tauliah?

Yang menjaga kemajuan islam pun tak reti nak menjaga maruah islam, ape cerita?

Adakah ia sehebat menangkap rasul melayu atau sehebat ayah pin?

Ni semua ada udang sebalik mee, ada tangan tangan jahat yang  mau menghukum bijak pandai agama yang mengajak kepada kebaikan menghalang kejahatan...

Siapa kah mereka2 ini... entahlah...

SPRM ...Standard,double standard atau tripple standard?

Cepat sungguh jikalau sesuatu itu lapuran kesalahan,lapuran penyelewengan jika ianya datang dari ump'no dan di tujukan kepada pemimpin dari kalangan PR.

Anggota SPRM ...berkejaran untuk menahan dan membuat soal siasat, yang terbaru tentang konon nya tajaan untuk TGNA menunaikan haji..tak kesah la..dah tugas SPRM  memang macam tu..mencari unsur unsur rasuah atau penyelewengan, Bravo SPRM.

Tetapi mengapa pula ketika lapuran dari PR kepada yb,yb.ketua menteri,menteri2 juga bekas2 menteri tak pula SPRM berkejaran untuk menyiasat?

Baru2 ni...terdapat lapuran yang bekas menteri belia dan sukan mempunyai berberpa biji kereta yang harga nya mencecah jutaan rm...tak dengar sebarang ulasan pun dari pengarah SPRM ?
 
Kenapa ni..Logik ke kalau dikata kan bekas menteri tu membeli semua itu hasil dari gaji dan elaun nya sebagai menteri?

Bagaimana pula tentang kos pembaik pulih stadium Bukit jalil yang dikata kan mencecah 50 juta tu?
Tak ada unsur penyelewengan ke?

Bagaimana pula keadaan Stadium Tunku Mizan di Terngganu yang roboh tu? dengar kata ia runtuh kerana bahan binaan nya tak menepati spesifkasi yang telah di tetapkan..tiada unsur rasuah atau penyelewengan ke?

Bagai mana pula tentang MRR2, walau pun cerita lama..benar ke pembinaan nya tiada penyelewengan..

Kecuh kata DSAI mempunyai hampir 3billion di luar negeri, sekali bekas pengarah SPRM sendiri mengata kan cerita itu tidak benar..

Takut kena tukar tempat ke Datuk Pengarah ?

Tentu pernah dengar ayat dari Nordin Ahmad dalam Filem Sultam Mahmud Mangkat Di julang

Raja adil raja di sembah, raja zalim raja di sanggah

Dlam keadaan sekarang, boelh la ditukarkan raja itu kepada PM. kerana pm lah yang menjadi pemerintah didalam Kerajaan sekarang...

Jika pm disanggah, maka secara tak langsung,,suku sakat,kroni2 juga meraka yang beraja dimata bersultan dihati ketika pemerintahan pm juga akan disanggah.

Jika selama ini SPRM mencari segala bukti untuk mendakwa seseorang, tiba masa nya,,,mereka juga akan di perbuat begitu..

Berlaku adil la pada semua. jangan pilih bulu...

Thursday, November 12, 2009

Al kisah Dun Kota Siputih, macam cerita budak ponteng sekolah je

Di sebuah sekolah menengah dewasa, DUN Kota Seputih nama nya, adalah seorang murid dewasa telah ponteng kelas dua keli berturut turut tampa ada surat tunjuk sebab mengapa dia tak datang.
Dengan kuasa yang ada pada pengetua sekolah tersebut, yang juga telah termaktub didalam undang2 tubuh sekolah,memang layak dan sepatut nya murid yang di katagorikan sbagai ketegaq ni layak di buang sekolah,

Eh datang la pula timbalan bapak tirinya mempertahan kan alasan murid ketegaq ni atas alasan pengetua sekolah tak ada hak nak buang anak nya,,boleh pula mempergunakan SPR (Sekolah perasuah rakyat) untuk mempertahan kan anaknya yang bingai dari kena buang,,

Dalam paper ari ni timbalan bapak tiri nya marah kat pengetua pulak...

Anak buat salah,,,orang lain pula yang kena... heran heran.. pikir cara logik akal la sikit...

Copy paste angkasanuri.blogspot

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengarahkan ADUN Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Sarif supaya menghadiri sidang DUN Kedah yang dijadualkan Selasa ini.

Katanya walaupun Speaker DUN Datuk Dr Abdul Isa Ismail menganggap Abu Hasan hilang kelayakan sebagai ADUN, namun BN memegang prinsip apa yang diputuskan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), bahawa tiada berlaku kekosongan kerusi DUN Kota Siputeh dan Abu Hasan adalah wakil rakyat BN yang sah.

"Abu Hasan masih ahli Yang Berhormat secara sah dan speaker (DUN) tidak boleh menghalang beliau dari menghadiri sidang dewan itu. SPR umum tiada kekosongan dan tidak ada pilihan raya kecil, jadi apa kuasa speaker itu saya tak tahu,"

Nak dapat beras percuma? Dapat kan dulu tanda tangan Ketua Bahagian Ump;noo.

Hebanya, telah diwarwarkan beras percuma untuk rakyat yang di ketogorikan sebangai rakyat miskin tak kira bangsa ape atau ape fahaman politik nya,,Sebagai rakyat Malaysia, semua nya berhak untuk mendapatkan beras tersebut sekira nya pendapatan nya kurang dari rm 500.

Pada fikiran rakyat, tentu nya ada satu badan khas yang akan bertindak untuk menyiasat, berindak untuk menyampaikan beras tersebut,,,sangkaan yang amat melest jauh,,,

Ketua Bahagian Ump;no adalah sebagai pemegang iventori beras percuma tersebut, tampa tanda tangan nya...jangan harap la nak dapat...

Siapa yang  akan dapat?

Tentunya sukusakat ump;no yang terbukti amat pelahap pada yang percuma ini..

Tak heran la,,,telah berlaku dan akan terus berlaku lagi...

Kenapa perlunya tanda tangan Ketua Ump;no Bahagian ini untuk mendapat kan beras?

Jawab la sendiri....
Copy paste angkasanuri.blogspot.com

Selama ini rakyat miskin pastinya merasa sedikit lega kerana pengumuman Skim Baucar Subsidi Beras (SUBUR) seperti yang diumumkan oleh Kerajaan 1Malaysia. Maka bermacam-macam pujian bahawa ini bukti kerajaan mengutamakan dan mendahulukan rakyat.

Tetapi semua itu rupa-rupanya hanya retorik dan satu lagi agenda membodohkan rakyat. Tembelang itu pecah apabila wakil Rakyat Pas Titiwangsa Dr. Lo'Lo Ghazali mempertikaikan keperluan mendapatkan tanda tangan Ketua Bahagian Umno dalam borang SUBUR.

Pendedahan ini menyebabkan berlaku perang mulut di antara Datuk Noh Omar Kementerian yang bertanggungjawab program Subur dengan wakil dari Pakatan Rakyat di Dewan Rakyat hari ini.

Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) turut mempertikaikan syarat berkenaan dengan bangun menunjukkan borang dan mendakwa di kawasan Taiping, permohonan baucer Subur hanya akan diluluskan kepada orang Umno sahaja.

Apakah Umno sudah terlalu mabuk kuasa atau takut hilang kuasa dan sokongan rakyat sehingga terpaksa guna kaedah ini untuk memaksa rakyat menyokong mereka? Apakah Umno tak tahu nak beza duit kerajaan daripada pembayar cukai dengan duit Umno?

PAS yang salah ke atau Ump'no yang betul ? Atau sebenarnya ada yang tersepit?

Keengganan Pas punca Melayu terus berpecah?

TANJUNG MALIM 11 Nov. – Keengganan Pas meneruskan rundingan kerajaan perpaduan bersama UMNO menyebabkan masyarakat Melayu terus berpecah. Veteran UMNO, Tengku Razaleigh Hamzah menjelaskan, perpecahan itu akan menjadi semakin ketara pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.
“Saya kira kaum Melayu akan tetap berpecah daripada segi fahaman politik.
“Selagi Pas tidak mahu kerjasama dengan parti-parti selain dalam pakatan pembangkang, harapan kita untuk mengadakan kesepakatan yang lebih baik tidak akan berlaku,” katanya. (Utusan Malaysia 12/11/09)

Sejarah telah membuktikan kerelaan Pas untuk berkerjasama dengan  ump'no hanya seperti menyerah nyawa untuk di sembelih, ape saje dasar dasar Pas, syarat syarat Pas telah di buang, perjuangan Pas menegak kan islam terus tenggelam, yang ada hanya memperkasa kan bangsa, dalam pada itu, terbukti memperkasa kan bangsa menjadi memperbodoh2kan,mempermain2kan dan paling teruk...menindas bangsa sendiri,menolak kefahaman,menolak dasar Islam sedikit demi sedikit,,,
Pas kemudian dibuang macam anjing kurap...kesian
Didalam keadaan sekarang,setelah tersepit, baru la ump'no terhegeh2 memperkata kan tentang kerajaan perpaduan,
Siapa lagi yang kurang akal yang ingin kan ump;no?
Hanya mereka2 yang berkepentingan dalam mencari kekuasaan dan kekayaan je..
Usah lah memperkatakan tentang memperkasa kan bangsa lagi, kalau dalam ump;no pun masih bercakaran merebut kuasa,bagaimana nak menyatukan semuanya dalam satu kelompok? hanya satu sahaja... kembali la kepada islam
Nabi Muhamad s.a.w pun menyatukan semua bangsa arab dengan agama Islam, Pemimpin melayu pula nak menyatukan bangsa melayu sahaja dengan hanya parti politik dan semangat ketuanan melayu,,,,pasti tak akan
berjaya..
Buat pimpinan ump;no...bialah Pas dengan selogan nya Menegak kan Islam, barangsiapa yang berfikir untuk Islam,,,biarla ia dalam Pas..usahlah diracun fikiran bangsa lagi..

Perpaduan berasas kan bangsa hanya ada pada Bangsa Israil sahaja,,itu pun masih diselit kan juga dengan ugama mereka juga,,,

Gentikan lah angan2 untuk mengadakan rancangan kerajaan perpaduan itu
Seorang manusia yang berakal tidak akan terkena patukan ular pada satu lubang yang sama...fikir2 kan la...

Sunday, November 8, 2009

Diatas desakan wakil pemuda ump'no kota raja.Pengarah Jais, Datuk Mohamed Khusrin Munawi hari ini dilaporkan berkata seseorang bukan Islam tidak boleh memasuki masjid kerana mereka dikategorikan sama seperti wanita didatangi haid.

Kerana desakan wakil aje...bukan kerana ape pun, tergagap pengarah jais buat alasan.Tu belum kes tiada tauliah bagi kuliah lg..macam2 hal la depa ni..
Pening juga memikirkan, orang yang bukan islam masuk masjid, sama macam permpuan datang haid, tp kalau p la kat masjid negara, ramai juga yang bukan islam melawat kesitu.
Untuk membenar kan hanya satu golongan jangan la sampai membuat kenyataan yang salah,,,
Sama la juga bila alquran di baca oleh orang kafir,,salah ke?
Islam itu untuk semua makhlok allah, macam mana nak mendakwah kan mereka kalau masjid,kalau alquran itu di sorok kan kepada mereka.

Tuesday, November 3, 2009

Bingai atau Bangang?

Pernangkapan bekas mufti Perlis menunjuk kan satu tahap penghinaan terhadap mufti atau org yang berkuasa dan benar2 faham pada hukum islam, kenapa jadi begini?
kenapa jabatan agama islam sendiri yang memalukan islam?
hairan hairan...niat jahat sungguh mereka ini.
Alasan nya tak ada tauliah untuk memberi kuliah...
Bekas mufti tak ada tauliah untuk mengajjar memberi kuliah?
Kalau begitu...camna dapat tittle mufti?
Kenapa la buat malu org sampai macam ni....

Friday, October 30, 2009

Awng selampit lagi bagus dari awang selamat, yang tak berapa nak selamat dah.

copy paste: musafirlalu

TINDAK-tanduk wakil rakyat pembangkang memulaukan persidangan Dewan Undangan Negeri Perak bagi meluluskan Bajet 2010 semalam dan sebaliknya mengatur ‘sidang’ sendiri semasa Dewan berhenti rehat adalah khabar malang bagi sistem demokrasi yang kita amalkan.

Mereka tidak menghormati sistem yang pernah memberi mereka mandat di Dewan yang sama.
Perbuatan tersebut amat jelas mendedahkan bahawa Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri pembangkang masih tidak dapat menerima kenyataan dan tidak berpijak di bumi nyata.
Kesemua 28 ADUN pembangkang itu sepatutnya memberi perhatian penuh terhadap bajet yang dibentangkan. Bagi Awang itu adalah tanggungjawab setiap wakil rakyat.

Ironinya, di luar Bangunan Perak Darul Ridzuan yang turut menempatkan DUN, orang ramai tidak lagi berdemonstrasi seperti dahulu. Ia bukti rakyat telah menerima realiti perubahan pemerintahan di Perak.(Awang Selamat)


Awang selampit ni bercerita dan memberi ulasan ikut pandai2 sendiri je ? Jangan la jadi awang buta kayu,,,kalau nak bohong p la bohong kat kenya,kat afrika ke..pasal depa memang tak tau tentang DUN Perak.
Setakat menulis cari makan kemudian nak buruk2 kan org...baik tak payah...hari hari kena maki je,,,walau tak nampak tp tetap kena juga..

Thursday, October 29, 2009

Tengkujuh telah tiba, katak2 mula bersalin warna..



 Antara  katak katak yangtelah bersalin kulit...
copy paste.....
SHAH ALAM: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah hari ini mengisytiharkandirinya keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuatkuasa serta-merta.
Pada satu sidang akhbar di sebuah hotel di sini, Badrul Hisham, 49, berkata beliau akan menjadi wakil rakyat bebas yang menyokong Barisan Nasional (BN).
Beliau berkata keputusannya keluar dari PKR itu disebabkan beliau sudah hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti berkenaan.
"Keputusan ini saya buat dengan penuh kerelaan tanpa sebarang paksaan, ugutan atau pun apa-apa faedah kepada diri.
"Malah keputusan ini berasaskan kepada prinsip agama dan moral saya sebagai seorang Islam," katanya pada sidang akhbar yang turut dihadiri isterinya, Ramiza Mazlan.
Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebelum ini meminta Badrul Hisham melepaskan jawatan kerana mendakwa beliau gagal melaksanakan tugasnya dengan berkesan. Mengulas lanjut, Badrul Hisham berkata beliau tidak akan sesekali melepaskan jawatannya sebagai Adun Pelabuhan Klang kerana beliau dipilih oleh rakyat dan bukannya oleh Menteri Besar Selangor.
Beliau berkata tindakan keluar PKR dan menjadi Adun bebas dapat menjimatkan wang rakyat di samping dapat mengelak tekanan daripada Khalid supaya beliau melepaskan jawatannya itu.
Ditanya sama ada beliau akan menyertai mana-mana parti politik selepas ini, Badrul Hisham berkata setakat ini beliau belum memikirkannya.
"Saya ingin tegaskan, saya mahu berkhidmat dengan cemerlang untuk rakyat khususnya pengundi saya di Pelabuhan Klang. "Malah saya yakin akan mampu berkhidmat dengan lebih baik sebagai wakil rakyat Bebas tanpa sebarang gangguan mainan politik oleh kerajaan pakatan (pembangkang) yang ada sekarang," katanya. Badrul Hisham berkata keengganan pihak pentadbiran kerajaan Selangor membantunya dalam penyelarasan peruntukan kewangan bagi kawasan DUN Pelabuhan Klang seolaholah menganaktirikan beliau berbanding dengan wakil rakyat lain.
Selain itu, katanya, tindakan kerajaan negeri menubuhkan Pusat Penyelaras Khidmat Rakyat di DUN Pelabuhan Klang dan diuruskan oleh wakil rakyat kawasan lain, merupakan tindakan yang membelakangkannya sebagai Adun kawasan berkenaan.
Mengenai kenyataan Khalid yang mencadangkan beliau mendapatkan rawatan psikiatri dan menuduhnya mempunyai masalah kesihatan setelah pernah terlibat dengan kemalangan, Badrul Hisham berkata perkara itu merupakan satu tohmahan dan fitnah.
"Apabila Menteri Besar Selangor menyatakan saya mempunyai masalah kekuatan otak, ianya merupakan satu penghinaan ke atas maruah diri saya dan juga keluarga saya.
"Tindakan beliau itu merupakan perbuatan tidak bermoral pemimpin PKR," katanya.
Badrul Hisham juga menafikan kenyataan Khalid bahawa beliau tidak menjawab surat tunjuk sebab sedangkan suratnya yang bertarikh 28 Ogos 2009 telah diterima beserta cop rasmi pejabat Menteri Besar dan pejabat Setiausaha Agung PKR p

Monday, October 26, 2009

Dah tau media pencacai tu buat porak peranda, awat la yang hang ahli pas p baca dan percaya?

Dah di pesan, baca boleh, percaya jangan,tp hangpa buat juga,, bila dah jadi macam ni...macam2 hang pa kata kat TGNA,
Hangpa yang tak tau dan tak berpa tau ape sebenar nya yang berlaku,,jangan la buat macam2 andaian.
Banyak berita yang dalam paper pencacai tu, harus di selidik dahulu,,10yang di tulis 11 yang tak leh percaya..
ape2 pun kita tunggu dan lihat pe yang nak berlaku tak lama lg...

Sunday, October 25, 2009

bila lidah katak dah sama mcam lidah biawak,,,bercabang dua...jadi lah ia katak ajaib.Kelak katak akan makan biawak pulak,,,,Jangan percaya kata2 katak tu bro.

Copy paste 


Ibrahim Ali ingin terus kekal sebagai MP bebas, tapi hubungan dengan PAS telah berakhir...
KUALA LUMPUR: Datuk Ibrahim Ali berkata, beliau masih ingin terus berfungsi sebagai ahli Parlimen bebas dari Pasir Mas, buat masa ini.

Bagaimanapun beliau menyatakan pendiriannya untuk menyokong Umno dan kepemimpinan kerajaan Barisan Nasional (BN).

Mengenai hubungannya dengan PAS pula, Ibrahim berkata, kerjasama yang terjalin ketika pilihan raya umum lepas dengan parti itu kini sudah berakhir.

"Pada waktu itu PAS merasakan parti itu lemah terutamanya di Kelantan maka mereka menghulur tangan untuk bekerjasama dengan saya dan menjadi lumrah bagi orang yang tidak berparti memberi kerjasama kepada mana-mana parti politik yang mandekati kita.

"Mereka minta kerjasama saya dan saya beri kerjasama, bila selesai pilihan raya selesailah kerjasama di antara saya dengan PAS dan saya tidak menyertai PAS, hanya sekadar itu," katanya.

Mengulas lanjut mengenai desas desus yang mengatakan yang beliau akan menyertai Umno, Ibrahim menjelaskan; "Saya berpendapat atas beberapa sebab, belum ada lagi keperluan bagi saya untuk menghantar borang menyertai Umno.

"Saya adalah ahli Parlimen bebas dan bersedia bekerja sama dengan mana-mana pihak tetapi kecenderungan saya sekarang ini ialah menyokong Umno iaitu kepimpinan kerajaan sekarang sebab saya tengok sudah ada tanda-tanda positif ke arah perubahan dan ini adalah perkembangan yang cukup baik," katanya dalam sidang media di lobi Parlimen di sini hari ini.

Menurut Ibrahim, terdapat beberapa sebab beliau mengambil keputusan untuk tidak menyertai Umno dalam waktu terdekat termasuk tidak mahu dipandang serong oleh pihak-pihak tertentu yang mengatakan beliau mengambil kesempatan kerana parti itu kini semakin pulih.

"Saya membuat pendirian ini sebab saya tak mahu nanti dituduh menyertai Umno kerana Umno sudah mula bertambah kuat, kerana ada kepentingan diri dan seumpamanya," katanya.

Beliau berkata demikian bagi mengulas kenyataan Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin semalam bahawa parti itu tidak menyekat mana-mana pihak untuk kembali kepangkuan Umno termasuk Ibrahim sekiranya ingin menyertai semula parti yang ditunjangi orang Melayu itu. Katanya, Umno sedia mengkaji kewajaran Ibrahim kembali ke pangkuan Umno jika bekas Ketua Umno Bahagian Pasir Mas itu berhasrat berbuat demikian dan sebarang permohonan menyertai Umno akan dibawa ke mesyuarat Majlis Tertinggi (MT).

Kata Ibrahim lagi, kecenderungannya untuk menyokong Umno dan BN adalah berdasarkan faktor parti itu kini lebih bersikap terbuka dan sedia dikritik.

"Satu perkara yang paling seronok saya lihat dalam Umno sekarang ia sudah jadi betul terbuka dan boleh ditegur dan dikritik malah kepimpinan parti itu juga mengatakan kritikan yang membina (akan) disambut baik," katanya.

Jelasnya perkata tersebut berbeza dengan PAS yang bersikap sukar menerima teguran dan kritikan.

"Dulu pun saya mengatakan saya akan bekerjasama dengan sesiapa termasuk PAS, tetapi saya tidak menjadi ahli PAS dan bila saya memberi teguran, pandangan dan kritikan mana yang saya rasa patut, nampaknya mereka tidak boleh terima sebaliknya mendesak saya supaya meletak jawatan.

"Di sinilah saya lihat ada perbezaan... saya adalah ahli Parlimen Bebas dan bersedia bekerjasmaa dengan mana-mana pihak tetapi kecenderungan saya sekarang ini ialah menyokong Umno iaitu kepimpinan kerajaan sekarang sebab saya tengok sudah ada tanda-tanda positif yang cukup baik.

"Jadi kalau ada perkara-perkara positif yang cukup baik kita kenalah memberi sokongan tanpa mengira kepentingan kita," katanya.

Ditanya mengenai hubungannya dengan pemimpin Umno Kelantan, Ibrahim berkata: "Saya mempunyai hubungan yang baik dengan semua pemimpin Umno Kelantan kerana mereka juga rakan-rakan saya dulu dan jika mereka minta memberi sokongan dan bantuan, apa yang boleh saya bantu saya akan bantu, apatah lagi untuk kebaikan rakyat Kelantan."

Thursday, October 15, 2009

Kesianya putra merdeka,buta akai dan buta perut.

Megah sungguh sbb menang di Bagan Lalang,walau calun nya dah terbukti memang tak bersih walau di cuci klorok,
Berasa megah sebab perasuah teknikal menang, nama pun perasuah, entah2 menang pasal kasi rasuah.Dia sendiri dok habaq. politik wang tak salah pasal ia bukan rasuah.
Berbalik pada asal, kes liwat kedua oleh saiFOOL, macam mana la leh kata kena balun sedang kan doktor sendiri ngesah kan tiada kesan, bukan se orang,,tp ada 3 doktor..macam mana ni? leh putra merdeka jelas kan?
takat buat puisi,,,bg budak sekolah je la yang buat,,
tak main la puisi ni...
awat..mat jiwang ke?

Kalau berani dan dah terasa mood rakyat telah berpaling kepada UBN, nape tak bubar je DUN Perak?

Kata rakyat dah berubah, dah menyokong semula UBN, jadi ngapa masih nak tangguh lg DUN Perak...tak trsa alu ke kalau org panggil menteri besar haram, menteri besar mahkamah, rasa rasa nya kalau betui lah hang anak perak jadi, keturunan pahlawan.. tentu terasa malu ngan sindiran kata hang tak ada kemaluan, jadi,,,ape tunggu lg,,,buktikan kejantanan anda...

Satu dunia di canangkan, rakyat dah berpaling menyokong UBN,

Bila aje di umumkan BN menang, bermula dari lapan malam sampai nak masuk lapan hari,,,semua rakyat di beritahu-,,,UBN menang, UBN menang,,kemenangan yang masih boleh diragukan.
Calun yang menang pun adalah bekas perasuah teknikal, dan dengar kata, bermacam2 janji berunsur rasuah telah di war2 kan kepada pengundi Bagan Pinang,
Boleh jadi bekas perasuah teknikal menggunakan ilmu nya untuk memenangi PRK tu,,,siapa tahu.

Hari ni bermula lah persidangan untuk ahli2 umeno.. ape agak nya egenda untuk melayu melaysia?

entah la

Sunday, October 11, 2009

Tahniah, perasuah teknikal menang besar

Taniah buat pengundi yang memilih Datuk Isa Samad, tiada ucapan selain terima kasih kerana ia adalah pilihan anda, dia adalah pemimpin bagi penduduk Bagan Pinang, Harap harap ape yang telah anda impikan berketuakan nya akan menjadi kenyataan,
Buat pimpinan UBN, bermegah lah dengan kemenangan yang telah anda capai, Berseronok la sementara menunggu PRK yang lain pula.mungkin akan ada satu dua lg PRK dan mungkin akan terus aja ke PRU 13.
Labu labu...dia juga yang enkau pilih...hentam aje la labu.

Friday, October 9, 2009

Politik wang tak salah sebab bukan rasuah-Isa Samad...Makan Rasuah sama macam makan babi - Tun Madey...Ish,,yang mana betul ni?

MAKAN RASUAH SAMA MACAM MAKAN BABI
Tun Dr Mahadhir Mohamad- Janda Baik-27 Jun 2009.

Tun Madey hanya kata orang makan rasuah, yang membri rasuah sama macam makan babi, ini tak ada kena mengena dengan pendirian calun BN di Bagan Pinang, Calun BN tersebut tak makan rasuah atau memberi rasuah pun,Beliau cuma mengamal kan 'politik wang' sahaja,

Mengikut nya politik wang tak sama ngan rasuah,cuma melanggar etika parti sahaja, bukan undang undang,etika sahaja tau,
Jika begitu, bermakna parti nya memang membenarkan politik wang di lakukan, cuma jangan kena tangkap, buat secara sembunyi2 tak pe, tak salah..

Yang salah cuma media, melapurkan,,

Rakyat Malaysia boleh kita melakukan politik wang beramai2. Datuk ni kata tak salah, tak pe nya
Minggu depan ada perhimpunan Agung Ameno, pasti nya politik wang akan berleluasa, buat sembunyi2 tau jangn kasi tau org,,, buat tak salah, kalau kena pun...cuma langgar etika je,,,tak ada ape nya..
Perhimpunan Agung pemberi dan penerima politik wang di dunia...
Selamat bersidang,
Klau dengar pe Tun Madaey kata, makan rasuah sama macam makan babi, ala babi tu babi la..duit  tu duit la ...mana ada kena mengena kan..

Sama sama la kita ngamalkan politik wang... ye yeye..

Thursday, October 8, 2009

Poltik wang bukan rasuah...ape kebenda la yang kau malalut ni labu?

"Politik wang bukan rasuah," demikianlah pendirian yang dipegang calon UMNO-BN Bagan Pinang, Mohd Isa Abdul Samad . Bekas Naib Presiden UMNO ini menganggap dirinya hanya melanggar kod etika pemilihan parti UMNO, malah menyalahkan media yang memutar-belitkannya sebagai rasuah.
Saya bukan rasuah. Ini ialah politik wang. Apa yang berlaku sebenarnya adalah, saya melanggar kod etika. Kami mempunyai kod etika dalam pemilihan parti. Kemudian, media memutar-belitkannya kepada politik wang dan rasuah," kata Isa Samad kepada wartawan MerdekaReview dalam satu wawancara pada malam Isnin yang lalu.
Nak kata nyanyok, sehat walafiat, nak kata tak tau undang, dah bertahun dapat title datuk,,,

Atok...ni nak kira macam mana..

Dalam satu perlawanan bola, Manchester United  melawan Chelsea. sebelum perlawanan di mulakan. penolong pengurus Arsenal telah menghulur kan sejumlah 3 juta untuk MU supaya kalah kepada Chelsea. dan di akhir perlawanan, memang MU kalah..

Masaalah nya pengurus arsenal telah di tangkap..didapati salah, pada perbicaraan dia tak mengaku salah kata nya,ini politik wang dalam bola sepak, kami didalam bola sepak ada etika tersendiri, ini bukan salah,,cuma beli perlawanan je.
salah ke bagi wang?

Sama macam atok juga le..Rasuah teknikal, tak bagi duit cuma bagi hadiah je,,
Alasan yang tersangat tak boleh pakai,,
politik wang tu rasuah le..kok ,kok kook yun tul la

Dacing dan darah. dacing berisi duit,penuh ngan rasuah, Dacing yang semakin mereput dan senget di dalam darah rakyat Malaysia.

PORT DICKSON 7 Okt. - Calon Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad meneruskan kempennya hari ini dengan membawa kisah 'dacing dalam darah.'
Mohd. Isa secara berseloroh berkata, kalau diperiksa dan buat imbasan, maka akan dapat lihat simbol dacing dalam darah setiap pengundi di kawasan ini.
Beliau memberikan senario itu sebagai lambang bahawa penduduk di sini terhutang budi dengan kerajaan BN dan telah menerima banyak bantuan dan sumbangan.
Sebagai contoh katanya, boleh dikatakan setiap orang tanpa mengira pangkat dan kedudukan menikmati subsidi daripada kerajaan Barisan Nasional (BN).
''Mereka sepatutnya tahu sama ada yang susah, yang senang dan dari semua peringkat di Malaysia sedang menikmati pelbagai subsidi disediakan kerajaan demi kesejahteraan hidup," katanya.

Yang bagi kepada rakyat hanya sekadar hujung kuku je, yang pemimpin dan kroni sapu sampai tak habis makan anak cucu,
Ape la subsidi yang hebat sangat tu?
satu kerajaan bagi, 10 yang kerajaan kutip semula..

SAH...memang pengerusi SPR ni lidah nya bercabang,

PUTRAJAYA 7 Okt. - Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memberi jaminan daftar pemilih bagi kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang adalah bersih.(utusan Malaysia 8/10/09)

“Kalaupun betul wujud nama berganda iaitu satu menggunakan kad pengenalan tentera dan berdaftar di Bagan Pinang serta satu lagi menggunakan kad pengenalan awam dan mendaftar di kampungnya di Kelantan atau Terengganu… apa yang nak kita risaukan sebab di Terengganu tak ada pilihan raya.
“Yang akan mengundi hanya di Bagan Pinang sahaja sebab ini bukan pilihan raya umum di mana di seluruh negara mengundi.

“Setiap rakyat di negara ini termasuk tentera ada kad pengenalan awam kerana sebelum dia jadi tentera pastinya dia ada kad pengenalan awam.
“Rekod yang kita terima daripada Kementerian Pertahanan memang ada dua kad pengenalan iaitu satu kad pengenalan tentera dan satu kad pengenalan awam… namun kita akan pastikan kesahihannya.
“Jangan risau, lepas pilihan raya ini kita akan semak semula kita akan potong terus nama pengundi tersebut.

Lepas mengundi baru nak check, sama la macam nak bagi kad merah selapas habis perlawan bola, tidak ke itu suatu perbuatan yang bodoh?

Pengerusi SPR ni lidah cabang berapa?
Spesis biawak ape ye?

Jawapan paling bangang bewarna merah tu,,,

teruskan la kan la sifat kebanganan anda tu,,,moga selamat..

Wednesday, October 7, 2009

Brader yang masuk hopital tu, dah kena keluar wad dah.

Kalau tengok dari segi rawatan, mengalah kah Mike Tyson yang bertinju, siap dengan pelindung leher, rupa hanya sekadar tisu terkoyak, panjang mana koyak nya wallahualam, semeter? setangah meter? satu cm? atau setakat satu mm je?
Doktor yang merawat nya pun naik berbulu nengok mamat ni berlakun, orang yang main rugbi pun lagi teruk cedera, tapi tak la mengada ngada sampai macam tu,,,
Minta minta tisu yang terkoyak tu..jangan sembuh lansung, biar bernanah bernanah dan bernanah sampai keluar ulat,
Setakat luka sikit letak iodin je upa nya...alahai harap badan je besar upa nya..tapi otak penipu...kesian nya la..

Budak budak melukis katun
melukis katun  diatas peti
hajat tok ketua nak berlakun
tapi sayang lakunan tak menjadi..

Pengarah filem tamil memang mencari pelakun hero yang semacam ni...hebat sangat..boleh ganti ranjikhan,kamal hasan ke,,paling tidak MGR,
Setakat buat tuduhan tanpa bukti, macam perangai budak2 je.
Entah entah bini dia yang karate kick leher, malu nak habaq, kata la penyokong pas yang buat.

Buat la gimmick macam mana pun.tak leh nak pakai.

Hentam la labu...janji bahagia..

Tuesday, October 6, 2009

Pakatan berbohong dakwa Mohd. Isa tiada sokongan,Pakatan tidak berbohong bahawa Isa seorang perasuah dan hanya perasuah yang menyokong rasuah

Beri sokongan pada Isa  kerana pemimpin terdesak setelah di ugut oleh cawangan telok kemang, mereka akan boikot kalau lain dari Isa yang di calun kan,

Nizar tak buta, rakyat juga tak buta sebenar nya,Perasuah tetap perasuah, tak kira la secara teknikal atau cara ape pun.

Semua pimpinan BN memberi sokongan pada Isa, agak2 rakyat pun sama ke nak beri sokongan pada seorang perasuah teknikal?

Belum pun bermula, macam2 rasuah telah di berikan. Bandar Tentera darat, membaik pulih jalan  yang memang baik pun.jamuan hari raya,,,

Ape ni ,,, ape tak ada calun yang lebih baik lg ke?

Monday, October 5, 2009

Di cuit skit je, terus mabuk2, nak pitam, tekanan darah naik, tisu terkoyak.Hebat sungguh sentuhan orang yang bertakwa.


Gambar ikhsan dari intan hijau.

Di lihat dari gambar yang tertera, bukan la gambar dari photoshop yang telah di super imposekan. ternyata pemuda berkopiah kelabu itu hanya memegang bagu kiri Azeez sahaja,
Tak di sangka pula sekadar pegang macamtu je,Azeez boleh jadi pitam,muntah2 pulak,
Itu baru penyokong pas. belum lg TGNA yang pegang, kalau TGNA yang pegang, mau Azeez mengelapar macam ayam kena semelih.Silap2 tak sempat nak balik KL... innalillah

Kalau la benar seperti yang di lihat di gambar tertera, sememang la Azeez seorang penipu besar, tak kan selamat hidup nya, tak akan aman tentram jiwa nya.
Labu labu, awat la hang jadi penipu?
kecik kecik tak nak  #@#@$% dah besaq macam &*&* nyusah kan orang..

Dibelasah oleh 9 pemuda,di Negeri 9 ketika penamaan calun PRK ke 9 tahun 2009,sahingga terjatuh makan tanah 9 kali,

Kesian sungguh melihat datuk ini terlantar di atas katil di Wad 9 katil no 9 di tingkat 9, ia di masukan kesitu pada 9 malam, beliau diangkat oleh 9 pembantu perubatan kerana badan yang sama berat dengan 9 ekor babun,
9 jahitan teknikal telah di lakukan pada tulang tengkok no 9 mengunakan jarum saiz 9. kulit datuk ni keras. macam 9 lapis tembaga,tu sebab muka nya 9 kali lebih hitam dari mamak kebanyakan.
9 ekor babun bersama 9 ekor monyek ketawa 9 kali lebih kuat memandang kan siri lawak datuk ini yang ke 9...
Datuk ini akan keluar wad pada 9 oktober pada pukul 9 pagi. dan akan terus ke Negeri sembilan lagi ..
Tamat la sudah  kisah datuk babun di Negeri 9..
Labu...9 kali tepuk tangan ye,,,,

Rasuah yang bersifat teknikal.Macam mana tu? Macam mana pulak kalau rogal tenikal?

Ish pening sungguh la memikir kan ape yang dikata kan rasuah bersifat teknikal tu, rasuah jenis ni tak salah ke?
kalau tak salah, kenapa pulah hukuman tetap di ambil. ?
Ada berapa jenis rasuah sebenar nya yang terdapat diadalam 1Malaysia ni?
Kalau lah penjawat awan mengambil wang, tak kira la banyak mana, dari kontarakor.itu ada rasuah wang boleh di penjarakan.
Berbeza dengan rasuah yang dilakukan oleh salah seorang calun PRK Bagan Pinang. beliau masih menggunakan wang juga, tetapi sekadar nak mempengaruhi perwakilan je.Cara ini tidak salah,sama macam parti yang mencalun kan nya, memberi rasuah pembangunan,buat jalan,bagi beras gula, kain baju, e2 semua adalah rasuah teknikal aja.
Memang mereka tak memahami, yang salah itu tetap salah, tak payah la nk tukar nama atau bunyi nya,haram tetap haram.
Macam khinzir, tukar la pada nama ape pun, ia tetap babi juga,,
Jangan la memperbodoh kan rakyat..

Sunday, October 4, 2009

Dengan bangga nya media cetak dan eletronik melapur kan ,Aruah Nordin Mat Top penganas nombor satu asia,

Begitu lah tajuk di muka depan akhbar2 malaysia melapurkan berita pengkebumian jenazah Nordin, mengapa begitu bangga nya menulis Pengganas No 1 asia?
Berbanding dengan Pol Pot yang membunuh juga mengarah kan askar nya membunuh berjuta rakyat kempuchea, Nordin bukan nya tandingan,
Nordin tu bangsa ape ye?
Bukan Melayu? bukan berugama islam?
Akhbar akhbar yang menulis 'Nordin pengganas no 1' itu bukan nak membuat promosi untuk memberitahu bahawa, bangsa melayu islam adalah pengganas.?
Seolah olah amat bersetuju bahawa melayu islam ada lah bangsa yang paling jahat kat asia?
Sial betul lah pengarang atau pemberita akhbar2 tersebut.
Kalau pemberita tersebut adalah keturunan melayu. p la pejabat pendaftaran tukar je status bangsa.jangan la mengaku melayu lagi.
Memang haram jadah,sial se umur hidup kalau masih nak mengaku bangsa melayu.
Pergi mampus la...

Parti rasuah, pilih calun rasuah,jual nama kononnya pilihan rakyat.

Parti melayu campuran islam,kristian dan yang tak ada agama, asal nama je macam melayu, layak jadi ahli telah memilih calun nya dari golongan perasuah tahap tinggi uantuk mewakili rakyat yang bersih,
Kata pemimpin atasan, calun di pilih adalah kerana ia adalah calun pilihan rakyat.
Siapa sebenar nya yang nak di tipu oleh pemimpin ini?
Kesemua calun2 yang ada, yang telah di jadikan sebagai yang berhormat, bukan nya di pilih oleh rakyat melain kan parti2 yang memilih nya,
Berdasarkan cakap pimpinan, seolah2 sebelum memilih calun...mereka telah membuat pungutan suara, yang sebenar nya,tidak pernah berlaku pun.Setakat dengar cakap ketua cawang beserta ajk2 nya buat pe..awal2 lagi depa dah kena sogok..kalau tak.takkan la beria ria benar nak kan si mamat ni jadi calun,
Dah tak ada org langsung ke yang layak jadi calun selain dari si pemberi rasuah ini?
Pelik sungguh la. parti yang konon nya memarangi rasuah, memilih calun yang perasuah untuk menjadi pemimpin..tak ada akai ke?
Rakyat tak pernah memilih Isa sebagai calun, yang memilih juga membuat ugutan hanya lah cawang telok kemang saja.
senang2 je pemimpin kata ia pilihan rakyat, rakyar tak sebodoh ketua cawangan yang nak kan perasuah jadi pemimpin.
Rakyat juga yang akan menunjukan pilihan ketua cawangan juga pilihan presiden parti mereka itu adalah satu pilihan yang salah..

Saturday, October 3, 2009

Hajat nak memajukan Bagan Pinang tak kesampaian, elok la majukan diri sendiri dengan berfikr lebih jauh,lebih jauh dari lompatan king katak .


Calun bebas tak leh nak bertanding pasal pencadang nya bukan penduduk Bagan Pinang,Awat nya jadi lagu tu.Kesian no...harapan untuk memajukan perlancungan tak kesampaian.
Kemana la hala tuju kawan kita yang kalah sebelum bertanding ini.ada sape2 yang sudi nak amik jadi ahli ke?
Maakal Sakty masih kurang lagi ahli nya,,,cuba2 la isi borang,mana tau.
Kalau rasa hebat sangat, buat la parti sendiri.Jadi penaja, jadi presiden,timbalan presiden atau ape2 la... tapi yang paling senang...balik kampung jaga cucu je la..
Orang nak bertanding, awak nak bertanding,sekali kalah sebelum bertanding...mmm sape yang malu...
Mereka dan keluarga mereka juga..
Hentam saja la labu..

Otak manusia lebih berharga dari otak lembu yang temakan pujukan kata manis,hadiah seringgit dua.Jangan jadi kepala lembu , kena sepak ngan manusia tak ada otak


Allah telah menjadikan otak manusia ini untuk memikir kan tentang keagungan nya
,selain memikir tentang buruk baik perbuatan, tentang cara mencari rezki hatta cara untuk menipu,membohong juga,bergantungla kepada si pemilik otak tersebut,
Di bagan pinang khas nya dan di malaysia am nya, berapa ramai kah yang memggunakan otak untuk memilih sesesorang untuk menjadi pemimpin?
Biar la pemimpin ngan otak pembelit nya, biarkan biarkan.. kita yang masih berfikiran waras ini berfikir la ngan lebih terbuka,
fikirkan la..setiap yang berkuasa pasti akan membuat jasa.jangan pula jasa yang ada menutup mata dan akal kita dari berfikir yang sepatut nya.
Jasa tatap jasa..
salah tetap salah..
Jangan salah membuat pilihan,

Aku kah yang pening atau dia yang gila?

Berbicara tentang anak teruna sunti yang menghebah kan keseluh dunia bahawa dia telah di rogol suka rela telah membuat kan aku jadi pening seketika,
Memikirkan bertapa tebal nya kulit muka yang tertampal di muka nya yang gembira membicara kan tentang kes rogol itu..
Ape bukti yang mamat ini dirogol?
Ape kesan yang nyata yang boleh mengesahkan mamat ni di rogol?
sedang kan 3 doktor yang memeriksa lubang yang disyaki dirogol itu,tiada tanda yang baru atau lama..macam mana dia kata dia dirogol..Doktor juga pening memikirkan nya,kena kat lubang telinga ke...lubang idong?atau mungkin celah2 jari..
Kalau nak menipu pun...biar la ada bukti kukuh,
Saman la doktor2 tu kalau meraka salah, tapi jangn la menjatuh maruah keturunan sampai tahap gaban tu..
kesian sungguh, maruah nya terbiar di kaki lima jalanan, peminta sedekah pun masih tinggi nilai maruah dari se mamat ni...
Hentam saja la labu....

Thursday, October 1, 2009

Isa Samad mudahkan laluan Barisan Nasional- Laluan ke mana? Kubur ke?

KUALA LUMPUR 30 Sept. – Pencalonan Tan Sri Mohd. Isa Samad sebagai calon Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bagan Pinang akan memudahkan laluan parti itu untuk mempertahankan kerusi tersebut.

Pelik sungguh gaya pemikiran mereka yang mengaku pandai,bijak sana...Masih nak lagi se orang yang terbukti,bukan cakap kosong2 je memang punyai rekod yang tak elok.

Dah habis sangat ke...sampai yang busuk,yang buruk pun depa pilih ?
Dalam berjuta2 ahli,,hanya ini je yang PALING BERSIH? PALING BERWIBAWA?

Mana pergi nya yang lain?

Kesian sungguh la...Tak berasa malu ke memilih orang sebegini sebagai pemimpin?

Masaalah nya, bukan dia ni elok sangat , masaalah nya pemimpin takut akan ugutan ,,,

Presiden, naib presiden takut ngan ketua bahagian,,,dasat nya power ketua bahagian, Tahun depan boleh la tanding sebagai presiden plak...

Wakaka,,,,depa dah tunggang langang,,,habih la ketuanan melayu pun jadi tunggang langgang juga,,,

Hentam aje la labu.

Tuesday, September 29, 2009

Biawak lidah bercabang, takkan menipu sesama biawak, manusia lidah bercabang, lagi teruk dari biawak.

Semenjak dua menjak ni, telah keluar specis jadian, kalau dulu orang melayu cukup takut kalau ada cerita harimau jadian,anjing jadian,ular jadian,,
Makhluk jadian ini hanya keluar pada malam2 hari je.

Berbeza di zaman moden ini..biawak jadian keluar siang malam,biawak jadian ini kebiasaannya mempunyai lidah yang bercabang dua, bergantung kepada jawatan yang di pegang, lagi tinggi jawatan nya lagi banyak lah becabang nya,

Terlebih lebih lagi kalau ada PRK biawak biawak ini akan datang beramai ramai.muka yanng tak pernah nampak pun ada,

Bercakap, berjanji cukup pandai, kalau boleh,bukan sekadar anak emas,anak intan berlian pun depa nak kasi..dengar boleh...percaya jangan.

lihat la tak lama lg,, berduyun la biawak tanah,biawak ai, ada yang putih,kelabu,yang hitam,,tp biawak yang sawomatang ni yang bahaya sikit...
Tengok je la..

Dengar khabar, berduyun duyun steamroll,pengorek tanah,pembuat2 jamban,longkang yang sampai ke Negeri Sembilan sekarang ni...ada emas nak jatuh dari langit..
Dengar kata brader brader songkok tinggi bersama kepala lembu juga dah sampai..mesti hebat kali ini..

Kata nya kain pemidang 'take beer' tak di benaarkan di bawa pasal ada anak pm di lantik jadi lembaga pengarah, ada share kat philipine... kalau nak bawa juga kena ubah sikit ' dato' mukharas take beer'
Ada keberanian tak breder2 tu nak buat?

Slogan hapus kan rasuah tak leh nak pakai, sebab dengar kata, calun nya bekas penerima juga pemberi rasuah,

Memperkasa kan umat melayu,mmm lagi tak leh terima, kat labu,,tanah adat melayu dah nak kena jual,,,nk buat landasan kapalterbang,

Mendaulat kat raja2...boleh la kot,

mmm tengok dan lihat je la...1malaysia F1..

Monday, September 28, 2009

Pe yang depa faham tentang aurat?



"Sekiranya beliau menunjukkan aurat dan sengaja melanggar peraturan yang dikenakan pihak berkuasa maka beliau tidak dibenarkan," katanya kepada pemberita. - Bernama

Nampak nya kena ajar plak minah ni cara permakai menutup aurat cara melayu , nak ke minah ni pakai?


Nak cara nutup yang mana ye?
yang ada jambul di depan?

Yang kain tudung letak kat tengkok?



Yang letak kat bahu, atau yang macam mana?


Menteri penerangan kena keluarkan garis panduan menutup aurat yang baru ni..


Pelik juga kan....


Yang nengok persembahan nya nanti kena nutup aurat juga ke?


Berani nak mempermain kan hukum hakam tuhan kan?
tak pe,,,lu berani buat, lu berani tanggung la...


kalau benar2 mempercayai rukun Islam yang 5 perkara, rukun Iman yang 6 perkara, tentu tak ada yang berani nak buat hukum sendiri...


Ikut hangpa la...kubur masing2 kan...

Sunday, September 27, 2009

Ada mata lihat,ada telinga dengar, ada akal...fikir kan la kebenaran kata nya.

PASIR MAS 26 Sept. – Ahli Parlimen Pasir Mas, Datuk Ibrahim Ali mempersoalkan tindakan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengulangi desakan supaya beliau mengosongkan kerusi Parlimen tersebut.

Katanya, Mursyidul Am Pas itu tidak berhak untuk mendesaknya melepaskan jawatan kerana kemenangannya pada pilihan raya umum lalu diberikan oleh penduduk Pasir Mas dan parti hanya menjadi landasan untuk berbakti.-Beghaim Ali

“Saya minta dia keluar... yang melantik dia (bertanding di Pasir Mas) saya dengan bendera Pas. Bila (Pas) kawasan Pasir Mas minta dia undur, dia kena berundur. Duit yang dia makan tu tidak betul, sembahyang Tuhan tak terima,” katanya.- TGNA

Kenapa saya perlu meletak jawatan, dia yang sepatutnya meletakkan jawatan, apa yang dia buat sejak memerintah Kelantan pada 1990? Tidak ada perubahan langsung. -Beghaim Ali

“Saya tidak makan duit haram, semua elaun saya sebagai Ahli Parlimen saya kembalikan kepada rakyat bagi memastikan mereka tidak hidup dalam keadaan susah kerana kerajaan negeri tidak membantu,” katanya kepada pemberita pada Majlis Sambutan Aidilfitri Parlimen Pasir Mas di sini hari ini.- Beghaim ali

“Lebih baik dia letak jawatan... perut kenyang tapi masyarakat pandang lekeh. Orang Pas yang undi dia dan memenangkan dia, hanya sedikit orang UMNO mengundi dia,” katanya.-TGNA

 Biala dia berbakti sementara masih ada waktu.. bukan lama sangat untuk PRU 13.,
Kalau dia hebat, maka akan menang la,tapi kalau kalah, makna nya...boleh masuk muzium la.
Kalau di ajak berbicara, tak penah nak mengaku kesalahan diri..tak pernah nak mengaku kemenangan nya adalah atas sokongan pas dan kekuatan TGNA, dia berasa kemenangan nya ada lah dia diatas kekuatan pengaruh nya,,,

Biarkan luncai terjun ngan labu labu nya....biarkan biarkan

Friday, September 25, 2009

Suatu petang di tepi jalan,realiti warna kehidupan Warga Malaysia yang aman makmur.



Begini rupa nya kalau dah tak punya harta benda, asal boleh di makan,boleh di jual, ape pun tak pe, selagi tidak mencuri harta orang, merampas hak orang lain, tidak memberi atau menerima rasuah.

Mungkin uncle india ini, tak tau pun tentang 1 malaysia, atau F1. pe yang dia tau harga minyak telah naik, tapi syukurlah, dia cuma ada basikal aje, Mungkin juga beras yang di makan nya bukan beras terpilih dari bernas, tak pe la janji masih beras dan bukan ubi kayu, Mungkin bukan chicken chop,atau lamb chop, mungkin juga bukan KFC, atau bukan ikan tenggiri,siakap atau bawal,,sebagai lauk makan malam nya,,

Ape yang ada..itulah rezkinya,, rezki anak2 nya,tak kesah la,,
bukan dia mencuri pun
Dah menyerah diri ditepi jalan,ambil je la.ape pun.
daging boleh dimakan, kulit boleh di jual..duit cara halal juga.

Siapakah yang dapat membantu dia dan mereka
yang senasib dengan nya?

Entah la,,,fikir2 kan la sendiri.