Thursday, November 22, 2012

jala untuk aku cari makan telah di curi..yang mencurinya melayu islam

Jala yang aku guna untuk mencari rezki telah di curi,sekarang ape yang patut aku buat ? halalkan je atau harus aku doakan kebaikan buat si pencuri itu...doakan kebaikan demi sepencuri itu ke?
Dua hari lepas,jiran sebelah rumah aku diragut ketika menunggang motor,sekarang ni duk kat hospital kerana tercedera,,yang meragut nya dua orang budak melayu yang tentunya beragama islam,,mestikah suami jirang aku tu mendoakan kebaikan untuk si peragut? doa moga peragut tu sedar dan bertaubat, sedang isteri jiran aku tu separuh mati dah? nak doakan kebaikan ke?
aruah ayah aku telah membuka suatu tanah kosong yang yang tidak betuan, aruah telah menanam pokok getah.dalam diam diam jkkk kampung telah membut permohonan tanah tersebut,,sedangkan dia tahu,aruah ayah aku yang mengusahakannya,,harus kah aku mendoakan kebaikan buat jkk yg terang terang menginaya aruah ayah aku,,

TOLONG JAWAB  Boleh atau tidak mendoakan keburukan buat mereka mereka ini,....

No comments: