Monday, January 7, 2013

pampasan buruh paksa keretapi maut.Melayu lebih kejam dari jepun

aruah datuk aku.allayarham karim bin jaafar adalah salah se orang buruh paksa keretapi maut itu telah 20 tahun meninggalkan dunia ini.perginya denagn tubuh yang cacat sedikit angkara jangkitan kuman, jari kakinya telah di gunting sendiri bagi mengelak kan busuk kesemuanya,

aruah sempat melarikan diri, melalui thailand terus kepahang,bercerita tentang kekejaman tentera jepun.memang di nafikan lagi.

tetapi yang paling kejam lagi adalah manusia sebangsa se ugama dengan aruah datuk ku..
setidak tidaknya kekejaman tentera jepun itu,telah di balas dengan pampasan 207 billon, tetapi
bangsa ku sendiri yang melenyapkan wang pampasan tersebut..
siapakah mereka ini..

semasa hidupnya aruah ini,aku lah cucu yang yang selalu bertanya tentang surat surat bekas buruh paksa yang ada di simpanan atuk ku..
nak mendaftar sekadar bagi nama dan salinan ic pun makan ratus ringgit, sampai kecewa atuk ku..mereka bukan nak menolong, malah semacam nak mencari untung sahaja.itu baru nak mendaftar. jika dapat lah wang pampasan tersebut,,lagi banyak potongan gamaknya.

kepada yang menyapu bersih wang tersebut,,ingat la..wang itu adalah darah dan nanah mereka yang menjadi buruh paksa itu..
semoga darah dan nanah mereka akan menguasai darah dan daging kamu sehingga kaamu mati..moga hidup kamu seharian se siksa mereka suatu masa dahulu..


No comments: