Sunday, February 24, 2013

menteri itu kata...

pas mengamalkan dasar pecah dan perintah,,ape maksud yang menteri itu nak jelaskan?

setakat nak cakap ikur sedap mulut je...tak payah la menteri oii..

dasar pecah dan perintah itu adalah tinggalan penjajah dan di warisi oleh pemrintah sekarang,,ia digunakan dah lebih 60 tahun pun..

ape maksud pecah dan perintah?
sewaktu pemerintahan british di tanah melayu dahulu...mereka telah mengasing asing kan semua kaum yang ada ke kawasan yang tertentu umtuk memudahkan mereka mengawal segala pergerakan juga untuk menimbulkan ketidak percayaan kepada bangsa selain dari bangsa sendiri..

bangsa melayu telah dikumpulkan di kampung kampung di di dalam hutan,
bangsa cina pun mereka kumpulkan di pekan pekan..
bangsa india pula di satukan di estate estate..

mereka telah menanam bibit kebencian di antara kaum kaum ini..

sebelum mereka berundur.sebelum merdeka..mereka talah melantik ketua bagi bangsa bangsa ini..dan ketua ketua inilah terus mengamal kan dasar pecah dan perintah ini..maka lahir lah parti umno, untuk memperjuangkan bangsa melayu,mca untuk cina dan mic untuk india..

ketua ketua melayu akan memainkan peranan menakut nakut kan bangsa nya...kamu melayu,,kena sokong kumpulan kita ini...jika tidak habis lah tanah kita ini tegadai...
malau pun melayu menyokong pemimpin mereka,,tanah mereka tetap tergadai..pemimpin pemimpin melayu lah yang menggadaikan nya...

pemimpin cina pula menakutkan bangsa nya...kata melayu akan menghalau dan akan merampas harta mereka..
bagitu juga dengan india..

dasar inilah yang di gunakan kan pm malaysia...untuk menambah sokongan..maka akan keluarlah berbagai tohmahan pada bangsa lain..
jahanya mereka kerana semata mata ingin berkuasa,,










No comments: