Sunday, March 28, 2010

Aku pun melayu juga

Dah 43 tahun aku di lahir kan oleh ibu aku yang juga melayu, dari zuriat bapa aku yang juga melayu.Tapi aku sedkit pun tak terniat nak masuk perkasa..
Perkasa yang harap nama je kuat, tapi hampeh..tak lain hanya sekadar alat bagi pertubuhan politik.
Setakat mana agenda nya nak mempertahan kan melayu?
Benar ke yang anggota nya semua melayu?
Mahathir mohamat tu melayu ke?
dari sini pun dah nampak, bukan melayu pun ramai kat dalam tu,
tak payah la nak mempertahan kan melayu...tak payah la nak amik kata kata Hang tuah, tak melayu hilang di dunia.
Memang cakap hang tuah tu betul..
Selagi ada lelaki melayu yang masih boleh menghasilkan benih dan zuriat, walau kawin ngan mana2 pupuan kat mana mana pun...tetap zuriat melayu, baka melayu akan jadi..
Mempertahan kan satu bangsa, sama macam arab mempertahan kan arab atau yang paling berjaya sekali, bangsa yahudi...walau ape pun agamanya dia mana pun dia, yahudi tetap yahudi.Ini lah bangsa yang brnar mempertahankan bangsa nya,,menolong bangsa nya..walau di mana pun yahudi berada, ia akan tetap akan di bantu..
Perkasa nak mempertahan ken malayu?
kirim salam la..
Melayu yang jadi ahli PKR,Pas...ada nak bantu?
Hanya melayu Umno je yang jadi pilihan
Kalau benar dan ikhlas Perkasa mempertahan kan bangsa melayu, seperti yahudi mempertahan kan bangsa nya,,, harus harus semua melayu akan masuk...tp ape yang sebenar nya hanyalah sekadar mainan politik aje..
Kesian sungguh,,,

No comments: