Tuesday, July 27, 2010

Bukan takbur,,tetapi tidak mau tertipu buat kali yang kedua..

Telah pun berlaku akan pergabungan antara Pas dan umno sebelum ini..dan memang elok la jika pas berkeras tidak mau akan bergabung untuk kali kedua,,,kerana pas tidak mau di patuk oleh ular yang sama di lubang yang sama,,
Tabur ke kalu itu pegangan TGNA?
Siapa yang membuat onar dan akhir pas keluar dari pergabngan tersebut,,Sekarang ini. terhegeh pula umno menjemput masuk semuala..atas alasan melayu...
P rah mabuk...siapa yang nak percaya..orang bodo boleh la depa tipu..

Mebangkang cakap mufti kira takbur ke?
Ikut cakap mufti kira orang beriman ke?

KOTA BHARU 26 Julai - Sikap Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengecam keras ulama yang menjadi perantara kepada kerjasama antara UMNO dan Pas menunjukkan Mursyidul Am Pas itu semakin takbur.
Ketua Pembangkang di Dewan Undangan Negeri Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad berkata, kekuasaan dimiliki Nik Abdul Aziz dalam Pas dan kerajaan negeri menyebabkan beliau lupa bahawa Islam mahu umatnya sentiasa menjalin hubungan persaudaraan.
Jelas beliau, komen-komen Menteri Besar Kelantan itu yang selama ini konsisten mengecam mana-mana pemimpin yang tidak bersetuju dengan pendapatnya, menampakkan lagi sikap takburnya itu.
"Jangan takbur, saya menganggap Nik Abdul Aziz ini sudah sampai ke peringkat takbur sebab cap mufti macam itu sekali," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Md. Alwi mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz menyifatkan sesiapa sahaja yang cuba menjadi orang tengah untuk parti itu dengan mengadakan perbincangan dengan UMNO sebagai 'hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong'.

Ynag depa kalut sangat sampai suruh mufti masuk campur politik ni kenapa?
Kalau mufti pun dah campur politik..maka hancur le jadi nya..
Kerja mufti mengislamkan umat islam yang murtad pun tak bernuat lagi..ni nak suruh main politik pula,,,,

Hangpa pikiaq lagu mana ni...?

No comments: