Friday, October 30, 2009

Awng selampit lagi bagus dari awang selamat, yang tak berapa nak selamat dah.

copy paste: musafirlalu

TINDAK-tanduk wakil rakyat pembangkang memulaukan persidangan Dewan Undangan Negeri Perak bagi meluluskan Bajet 2010 semalam dan sebaliknya mengatur ‘sidang’ sendiri semasa Dewan berhenti rehat adalah khabar malang bagi sistem demokrasi yang kita amalkan.

Mereka tidak menghormati sistem yang pernah memberi mereka mandat di Dewan yang sama.
Perbuatan tersebut amat jelas mendedahkan bahawa Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri pembangkang masih tidak dapat menerima kenyataan dan tidak berpijak di bumi nyata.
Kesemua 28 ADUN pembangkang itu sepatutnya memberi perhatian penuh terhadap bajet yang dibentangkan. Bagi Awang itu adalah tanggungjawab setiap wakil rakyat.

Ironinya, di luar Bangunan Perak Darul Ridzuan yang turut menempatkan DUN, orang ramai tidak lagi berdemonstrasi seperti dahulu. Ia bukti rakyat telah menerima realiti perubahan pemerintahan di Perak.(Awang Selamat)


Awang selampit ni bercerita dan memberi ulasan ikut pandai2 sendiri je ? Jangan la jadi awang buta kayu,,,kalau nak bohong p la bohong kat kenya,kat afrika ke..pasal depa memang tak tau tentang DUN Perak.
Setakat menulis cari makan kemudian nak buruk2 kan org...baik tak payah...hari hari kena maki je,,,walau tak nampak tp tetap kena juga..

No comments: