Thursday, November 12, 2009

Al kisah Dun Kota Siputih, macam cerita budak ponteng sekolah je

Di sebuah sekolah menengah dewasa, DUN Kota Seputih nama nya, adalah seorang murid dewasa telah ponteng kelas dua keli berturut turut tampa ada surat tunjuk sebab mengapa dia tak datang.
Dengan kuasa yang ada pada pengetua sekolah tersebut, yang juga telah termaktub didalam undang2 tubuh sekolah,memang layak dan sepatut nya murid yang di katagorikan sbagai ketegaq ni layak di buang sekolah,

Eh datang la pula timbalan bapak tirinya mempertahan kan alasan murid ketegaq ni atas alasan pengetua sekolah tak ada hak nak buang anak nya,,boleh pula mempergunakan SPR (Sekolah perasuah rakyat) untuk mempertahan kan anaknya yang bingai dari kena buang,,

Dalam paper ari ni timbalan bapak tiri nya marah kat pengetua pulak...

Anak buat salah,,,orang lain pula yang kena... heran heran.. pikir cara logik akal la sikit...

Copy paste angkasanuri.blogspot

Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengarahkan ADUN Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Sarif supaya menghadiri sidang DUN Kedah yang dijadualkan Selasa ini.

Katanya walaupun Speaker DUN Datuk Dr Abdul Isa Ismail menganggap Abu Hasan hilang kelayakan sebagai ADUN, namun BN memegang prinsip apa yang diputuskan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), bahawa tiada berlaku kekosongan kerusi DUN Kota Siputeh dan Abu Hasan adalah wakil rakyat BN yang sah.

"Abu Hasan masih ahli Yang Berhormat secara sah dan speaker (DUN) tidak boleh menghalang beliau dari menghadiri sidang dewan itu. SPR umum tiada kekosongan dan tidak ada pilihan raya kecil, jadi apa kuasa speaker itu saya tak tahu,"

No comments: