Sunday, January 3, 2010

Gula pasir naik harga, nampak nya kena kurang gula dan lebihkan pasir di dalam permakana n rakyat malaysia, Cara mencegah penyakit yang baru. Menteri yang ajar.. naik harga gula,rakyat kurang dapat penyakit Kalau harga minyak naik..rakyat kurang dapat kemalangan. kalau harga beras naik...rakyat kurang makan...ok la tu.

 KUALA LUMPUR 1 Jan. - Kementerian Kesihatan akan berbincang dengan lebih 60 syarikat pengeluar makanan di seluruh negara bagi mencari kaedah mengurangkan penggunaan gula dalam produk yang dihasilkan.
Timbalan Menterinya, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, satu mesyuarat akan diadakan pada bulan ini bagi membincangkan perkara itu.
Jelasnya, ia selari dengan kempen kementerian untuk mendidik rakyat meminimumkan pengambilan gula.

Penjelasan paling lawak sempena tahun baru 2010,
Kalau KK menjalan kan kempen sahaja tampa menaikkan  haega gula tak boleh ke?
Kementerian dalam negei pula bagi amaran, jangan naikan harga mekanan berasas kan gula..
Kemenerian Pelajaran pula bagi amaran kepada pengusaha kantin sekolah,,,jangan naikkan harga makanan...

Selama ini rakyat malaysia menggunakan gula putih atau di kenali sebagai gula pasir, nampak gaya nya rakyat kena kurangkan gula dan tambah kan lebih pasir dalam makanan.

"Setiap hari rakyat kita mengambil 26 sudu gula dalam pemakanan seharian mereka berbanding hanya tujuh sudu yang disyorkan. Fakta ini amat menakutkan memandangkan bahaya gula terhadap kesihatan," katanya.

Setiap sesudu gula, tambah kan 2 sudu pasir kedalam nya..

Rosnah berkata, kebimbangan terhadap penyakit akibat pengambilan terlalu banyak gula di kalangan rakyat Malaysia semakin meningkat.
Pesanan ikhlas buat kerajaan malaysia yang amat perihatin, Naikkan harga gula untuk elak penyakit..

No comments: