Wednesday, September 22, 2010

0.5 sen minyak naik...siapa nak kesah? Engkau? Aku atau bapak bapak menteri ?

Reta yang aku ada pun hanyalah kapcai...kalau isi 5 rm pun dah penuh..seminggu jalan pun tak habis lagi. kalau naik 20 sen lagi,  aku masih mampu nak toupup.

Masih aku ingat,menteri ada cakap. kat tv, kat paper, kenaikan harga minyak tidak akan membeban kan golongan rakyat macam aku ni..yang susah hanyalah warga asing,yb yb, menteri menteri je..bukan kah mereka pakai kereta besar, kereta impot.

Rakyat bawahan yang macam kami ni, mana la ada kemampuan nak pakai keta besaq..

Gas memasak juga naik,,dari 25 rm. ke 26 rm..ala singgit je.ada aku nak kisah. umah aku pakai arang kayu, beli seguni 12 rm..sebulan boleh guna, kalau habis pun..kayu, ranting getah cukup banyak..setahun pakai pun tak habis...

Mekasih kerajaan, menaik kan harga minyak hanya akan menyusah kan orang2 berada dan kaya je..

Kami tetap macam ni..cuma yang  kami pegang adalah kata kata keramat dari kerajaan..

Kenaikan harga minyak dan keperluan yang lain TIDAK akan menyusah kan rakyat..

Tunggu lah PRU yang akan datang ini...kita tengok siapa yang susah....

cialan...hampeh keledek basi...

1 comment:

Anonymous said...

Kita bagi depa susah sampai ke lubang kubur.