Thursday, October 21, 2010

Bangunan 100 tingkat untuk rakyat termiskin, mengantikan rumah PPRT..Mekasih kerajaan

Harapan rakyat termiskin termasuk yang papa kedana, macam tu lah. Semoga terbuka hati kerajaan yang kaya raya ini memberikan sinar harapan untuk mereka dapat berteduh.. 

Tentunya ada suatu tujuan bagi PNB mencdangkan bagunan tersebut di bena, bukan telah bejuta rakyat Malaysia telah melabur dalam amanah amanah saham dalam PNB , Inilah masanya mereka membuat sedikit kebaikan kepada rakyat yang melabur yang masih tidak mempunyai rumah...


5 billion ,,bukan satu jumlah yang sedikit,,pembinaan bagunan yang tak tau untuk tujuan ape sebenar . adakah untuk bermegah megah atau untuk merialisasikan Malaysia boleh,,,atau sekadar nak mengabiskan saja diut yang,,, tak taulah..hanya PM dan PNB aje boleh menjawab..


Hanya aku berdoa...bangunan tersebut tidak akan di bena,,, itu aje.

Kenyataan Datuk Seri Najib Razak yang menyatakan, beliau tidak mengarahkan membina Menara Warisan , sebaliknya ia dicadang oleh Pemodalan Nasional Berhad (PNB). Ini adalah alasan “Pak Pandir” dan melucukan daripada seorang Perdana Menteri. Kenyataan ini seolah-oleh hendak melepaskan bebanan ini kepada PNB, bukannya kepada beliau. Kerana ia mendapat kritikan yang hebat daripada berbagai pihak. Wang sebanyak RM5 bilion mampu membina 1667 buah sekolah yang bernilai RM3 juta sebuah dan mampu memberi biasiswa pelajar perubatan seramai 5 ribu pelajar dengan kos RM1 juta di United Kingdom.





No comments: