Saturday, November 14, 2009

SPRM ...Standard,double standard atau tripple standard?

Cepat sungguh jikalau sesuatu itu lapuran kesalahan,lapuran penyelewengan jika ianya datang dari ump'no dan di tujukan kepada pemimpin dari kalangan PR.

Anggota SPRM ...berkejaran untuk menahan dan membuat soal siasat, yang terbaru tentang konon nya tajaan untuk TGNA menunaikan haji..tak kesah la..dah tugas SPRM  memang macam tu..mencari unsur unsur rasuah atau penyelewengan, Bravo SPRM.

Tetapi mengapa pula ketika lapuran dari PR kepada yb,yb.ketua menteri,menteri2 juga bekas2 menteri tak pula SPRM berkejaran untuk menyiasat?

Baru2 ni...terdapat lapuran yang bekas menteri belia dan sukan mempunyai berberpa biji kereta yang harga nya mencecah jutaan rm...tak dengar sebarang ulasan pun dari pengarah SPRM ?
 
Kenapa ni..Logik ke kalau dikata kan bekas menteri tu membeli semua itu hasil dari gaji dan elaun nya sebagai menteri?

Bagaimana pula tentang kos pembaik pulih stadium Bukit jalil yang dikata kan mencecah 50 juta tu?
Tak ada unsur penyelewengan ke?

Bagaimana pula keadaan Stadium Tunku Mizan di Terngganu yang roboh tu? dengar kata ia runtuh kerana bahan binaan nya tak menepati spesifkasi yang telah di tetapkan..tiada unsur rasuah atau penyelewengan ke?

Bagai mana pula tentang MRR2, walau pun cerita lama..benar ke pembinaan nya tiada penyelewengan..

Kecuh kata DSAI mempunyai hampir 3billion di luar negeri, sekali bekas pengarah SPRM sendiri mengata kan cerita itu tidak benar..

Takut kena tukar tempat ke Datuk Pengarah ?

Tentu pernah dengar ayat dari Nordin Ahmad dalam Filem Sultam Mahmud Mangkat Di julang

Raja adil raja di sembah, raja zalim raja di sanggah

Dlam keadaan sekarang, boelh la ditukarkan raja itu kepada PM. kerana pm lah yang menjadi pemerintah didalam Kerajaan sekarang...

Jika pm disanggah, maka secara tak langsung,,suku sakat,kroni2 juga meraka yang beraja dimata bersultan dihati ketika pemerintahan pm juga akan disanggah.

Jika selama ini SPRM mencari segala bukti untuk mendakwa seseorang, tiba masa nya,,,mereka juga akan di perbuat begitu..

Berlaku adil la pada semua. jangan pilih bulu...

1 comment:

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
Yang lu sakit hati dengan SPRM ni kenapa? Otai Blues lu sendiri mau ingat siapa yang bayar gaji kakitangan SPRM . Pihak SPRM bekerja untuk kerajaan 1 Malaysia so semua kakitangan SPRM mestilah ikut arahan majikannya . So Parti manakah yang menerajui kerajaan 1 Malaysia sekarang ni ini ? Dah tentulah kerajaan UMNOBN yang memerintah 1 Malaysia bukannya Pakatan Rakyat . Apa e2 pun lu tak tahu kah ? Dan kerajaan 1 Malaysia bayar gaji kakitangan SPRM mengunakan wang dari cukai PETRONAS bukan dari cukai pendapatan rakyat.So suka hati lah pemerintah 1 Malaysia mengarah atau menyuruh SPRM buat kerja atas arahan 1 Malaysia .Lu doa2 la kat ALLAH SWT moga2 PR13 nanti Pakatan Rakyat menang BESAR .Barulah SPRM ikut arahan Pakatan Rakyat ok . OK dah jangan lu nak sibuk2 pasal kerja SPRM lagi , lu relak kan hati lu dengan minim KOPI JANDA .