Sunday, May 10, 2009

CSI

Aku baru je selesai menonton Csi Miami dan Csi Suprime Sunday.Menarik juga cerita nya tak heran la kalai rancangan nya mendapat rating terbanyak,Siasatan yg terperinci,tepat dan yg paling penting tiada pilih kasih atau pilih individu tertentu,baik yg kaya,ternama,bintang filem,model ,anggota polis mau pun badan penyaiasat spt FBI, tak berkecuali.
Mungkin ada yg berkata,ala tu cita tv mana nk sama di alam nyata,
Fikir fikir kan la kalau la di negara kita ini,para penyiasat,polis,sprm dan bnyak lagi jabatan2 yang benar jujur dan ikhlas , tentu aman negara ini.

Rasa malu bila fikir kan,dinegara yg di perintah oleh yg bukan islam,contoh nya amerika,england.dan banyak lagi.kejujuran ,sifat tanggung jawab ada lah menjadi amalan, Di negara ku,raja nya islam,pm nya islam,dan separuh dari warnga negara nya islam,tp mengapa tiada kejujuran,sifat tanggungjawab di dalam amalan harian?
Memang bukan semua nyaa begitu, tp yang nampak depan mata terutama nya badan penguatkuasa undang2,jauh menyimpang dari etika sebenar.

kalau la polis malaysia sperti anggota CSI, tentu ramai yg akan di kena kan hukuman,
CSI versi Malaysia.

kita mulakan dulu dari PM yang bersara yang masih ada sahinggalah pm yg sedang memerintah skarang.Menteri menteri.menteri2 besar setiap negeri..Ada siapa yg berani jamin mereka semua nya bersih?

Kita beralih pula pada para peguam,pada ketua2 polis,ketua kastam,dan semua ketua ketua jabatan2 berunifom yg ada, bersih dari sebarang salah laku?

Banyak nya,,,

Nak periksa juga ke parti politik?

doktor doktor?

bnyak nya,,,pening-pening.Tido lg baik dari memikir kan kerja org,

Berani buat,berani tanggung.

No comments: