Wednesday, May 6, 2009

pinjam je.bukan aku yg tulis

TANPA UMNO KEHIDUPAN RAKYAT MASIH NORMAL DAN TENANG
oleh BRIGED MP SEGAMBUT

selama belasan tahun rakyat kelantan telah membuktikan bahawa tanpa perkauman dan umno rakyat masih boleh hidup dengan tenang dan menikmati kehidupan yang bahagia, jauh dari hiruk pikuk rasa kekauman yang menebal..apatah lagi mahu mengatakan tanpa umno melayu habis dan terpinggir, tanpa umno china dan india tiada terbela, itulah yang rakyat kelantan nyatakan kepada seluruh rakyat malaysia bahawa tanpa umno hidup masih seperti biasa dan bahkan lebih tenang tanpa isu perkauman.

kini keyakinan rakyat tentang tanpa umno rakyat dan melayu tidak terbela itu semakin mendapat cabaran lebih besar bila negeri tanpa pemerintahan umno ini telah bertambah menjadi 5 dan boleh kita kata 4 setelah dirampas secara kurang patut diperak.

keyakinan rakyat bahawa kehidupan tanpa umno semakin membesar dan meyakinkan,rakyat semakin sadar bahawa tiada umno dalam pemerintahan hidup tidaklah seburuk mana dan tetap masih dapat mencari kemakmuran hidup, dan bahkan dengan umnolah seperti diperak inilah yang membuat rakyat yakin dengan adanya umnolah perak itu tidak stabil dan huru hara gara gara rampasan kuasa sehingga isu politik disana tak mahu sampai kepenghujungnya.

keadaan ini sepatutnya dapat diambil manfaaatnya dengan lebih besar oleh pakatan dengan mentadbir negeri pakatan lebih baik dari yang ditadbir umno bn,dengan demikian keyakinan rakyat dapat bertambah dan dengan itupula rakyat akan lebih jauh dan menjauh dari umno terutamanya keyakinan melayu totok yang tak mahu pemikiran mereka berubah mengikut keadaan dan masa.

jika pakatan dapat memasyarakatkan aktifitinya dengan lebih kerab kedada masyarakat maka pemikiran jumud bahawa umno segalanya itu dapat dikikis sedkit demi sedikit dan sikap keterbukaan dan berpihak demi kebenaran dan kebajikan dapat ditanamkan kedalam pemikiran rakyat.

dan saye teramat sangat pas lah yang lebih memasyarakatkan aktifitinya dan tidak hanya setakat ahli sahaja yang menjadi penghadirnya dalam kegiatan mereka.

No comments: