Saturday, August 13, 2011

Simpang 4 Permatang Binjai

Selang berapa hari aja,,dah berlaku lagi kemalangan di simpang empat itu..masaalah nya..jalan di situ sempit...sepatutnya telah lama kerajaan membesarkan jalan yang ada..di kiri kanan jalan..terdapat nya tali air..dengan jurang sedalam 2 meter..
Hanya satu je  cara bagi mengelakkan kemalangan berlaku di situ...perluaskan jalan yang sedia ada...
Memang telah sedia ada lampu isyarat di simpang tersebut,,,tapi apa lak maknanya jika sering rosak..

Kemalangan memang tak berbau tapi boleh di elakkan.....


KEPALA BATAS 12 Ogos – Hasrat dua beradik untuk berbuka puasa bersama adik bongsu yang pulang bercuti dari Johor tidak kesampaian apabila mereka terbunuh dalam nahas di Kampung Permatang Binjai dekat sini selepas membeli juadah berbuka puasa, petang semalam.
Norhashimah Hashim, 44, bersama adiknya, Normadiah, 38, dan menantu Norhashimah, Shamsul Kamal Razali, 38, maut selepas kereta Proton Wira yang mereka naiki dirempuh sebuah kenderaan utiliti sukan (SUV) jenis Toyota Fortuner di persimpangan lampu isyarat kira-kira pukul 6.45 petang.
Anak tunggal Norhashimah, Siti Suraya Mansor, 23, yang juga isteri Shamsul Kamal dan sepupunya, Mohd. Firdaus Azlan, 10, cedera parah dan masing-masing dirawat di Hospital Pulau Pinang dan Hospital Seberang Jaya (HSJ).
Ketika kejadian, kereta yang dinaiki mereka berlima dalam perjalanan pulang ke rumah di Kampung Bakar Kapor dekat Penaga selepas membeli juadah di Bazar Ramadan Maklom sebelum dirempuh Fortuner itu yang datang dari arah Butterworth menghala ke Tasek Gelugur...

Al fatihah buat mereka...

No comments: