Sunday, April 4, 2010

Dengar kata nak bina 4 lagi sekolah kat Hulu Selangor, sekolah yang ada pun masih tak cukup sifat macam sekolah, macam mana cerita?

Dengar kata TPM, Hulu Selangor memerlukan 4 buah sekolah lagi, ni nak cita bagi semua tau... kat Sekolah Menengah Sains Kepala Batas Pulau Pinang, dah masuk 2 tahun dibuka,,,yang bersekolah, tingkatan 1,2 4 dan 5,,
Nama nya sekolah sains,, tapi makmal sains nya ape yang ada?
Jabatan Pelajaran p la tengok,,
Tahun ni...budak2 tingkatan 5 nak ambil SPM, makmal sains nya ape pun tak ada,,pe cerita..
Makmal komputer pun sama..
Penting ke untuk 4 sekolah baru yang entah tahun bila siap berbanding dengan kemudahan sekolah baru yang masih tak mencukupi?
Betul ke memang Hulu Sea
langor perlu kan sekolah atau sekadar sekolah politik je?

Ni nak tanya juga,, pe ke jadah nya murid2 yang tinggal kat asrama, tiap minggu kena balik ke rumah masing masing, kalau tak balik... tiada makanan di sedia kan bermula dari petang jumaat untuk makan malam, sarapan pagi hari sabtu, mkan tengahahari,malam..dan sampai la makan tengahari ahad...
Kerajaan dah tak ada duit nak kasi makan murid2 yang duk asrama ke?

Untuk buat F1 ada pulak..Ber billion habis macam tu je...
Untuk Perkasa, GPMS..tak nak cuba check sekolah melayu mana yang tak dapat bantuan kerajaan,, Jangan nak menyibuk dalam politik kalau nak benar berjuang untuk melayu..

Sebuat sekolah yang baru,,pastikan sekolah lama tu cukup bagi segala segi..jangan sampai pelajar2 berdendan ngan kerajaan nanti,, jangan ingat pelajar sekarang ni bodoh sangat..
Ingat la,,,

No comments: