Friday, April 30, 2010

Idea bangang, Hukum mana senator ni ikut? Mazhab mana yang ada hukuman 'kasi' ni?

KUALA LUMPUR, 29 April — Marah dan kesal dengan begitu banyak kes buang bayi di negara ini, seorang senator hari ini menyarankan agar bapa kepada bayi yang berkenaan dikenakan hukuman “kasi”.
Senator Ahmad Hussin berkata hukuman itu adalah wajar untuk “mengajar” golongan lelaki yang terbabit agar lebih bertanggungjawab.
“Sekarang kita lihat dalam kes ini (buang bayi) bapa dah ghaib. Saya cadang kita “kasi” bapa-bapa ini,” katanya ketika mengemukakan soalan tambahan kepada Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil , di Dewan Negara di sini hari ini.

Zina ni bukan baru sekarang berlaku, semenjak dulu lagi, Sewaktu Islam berkembang, zaman Rasullulah 1400 tahun yang lepas. jika di dapat uamat islam berzina..hukuman nya rejam hingga mati bagi yang sudah berkahwin, rotan pula bagi yang bujang.

Mereka yang berkuasa mengenepikan langsung cara Islam dalam mengatasi masalah penzinaan bebas yang makin buruk berkadar langsung dengan kes-kes pembuangan bayi di seluruh Malaysia!

Selagi menafikan secara tak formal akan keampuhan cara didikan Islam, selagi tu la masalah sosial ini tidak akan selesai malahan lebih buruk.

Hiburan yang semakin berleluasa tanpa batasan, pergaulan yang bebas punca utama kejadian zina ini, Jika ini tidak di bendung, jangan harap la nak halang zina dan buang bayi dari berlaku

Cuba kuat kuasa kan hukuman rotan dan rejam sampai mati itu..ikut sunnah nabi..insyaallah selamat.
Mengaku islam,negara islam, tapi hukum islam di nafi kan...
Ada akai ke?

No comments: