Thursday, July 9, 2009

Daripada gigit jari, biar la aku mati..Kesian beruk ikon Negeri Melaka bandar bersejarah. Mana pergi nya Datuk Shah Ruch khan ?


Cerita pertama...

5 ekor berok yang di import khas untuk di jadikan daya tarikan memanjat kelapa di Negeri Melaka telah mati se ekor, di percayai kerana sakit perut dan muntah2 tak tahan bau najis babi di Paya Mengkuang,

Mana nak tahan, kat kelantan babi nya tak sebanyak kat melaka,

Cerita kedua...

Isu rumah sembelih babi di alor setar dah selesai, puak UBN gigit jari untuk melihat perpecahan dalam PR.

Cerita ke tiga..

Padahal, isu tersebut ibarat 'nasi sudah jadi bubur' di bawah pentadbiran BN yang menjual tanah yang diperolehi dari Koperasi Pegawai Kerajaan Negeri Pulau Pinang menerusi Pejabat Tanah dan Galian.

Tanah seluas 6.5 ekar itu telah dijual kepada Syarikat Pemaju Nusmetro Ventures (P) Sdn Bhd untuk memberi laluan kepada syarikat berkenaan melaksanakan projek pembangunan mewah.

Semalam rombongan penduduk datang berjumpa Lim di Pejabatnya di Komplek Tun Abdul Razak walaupun ada yang tidak puas hati namun dalam sidang media pada sebelah tengah hari semua kemelut telah dibongkar dengan mengemukakan surat daripada Pejabat Tanah dan Galian Negeri Pulau Pinang kepada Koperasi Pegawai Kerajaan bertarikh 9 Januari 2006 yang ditandatangani oleh Pengarah Tanah dan Galian Pulau Pinang, Haji Arifin Awang.

Isi surat berkenaan ialah pemberian milikan tanah kerajaan di antara Jalan Kaki Bukit dan Jalan Bunga Raya yang bersebelahan dengan Lot 3517, Bandar Gelugor, Daerah Timur Laut (seluas 6.5 ekar) untuk tujuan pembangunan perumahan kepada Koperasi Pegawai Kerajaan Pulau Pinang.

Adanya surat tersebut sekaligus mendedahkan penyelewengan fakta yang dihalakan kepada Kerajaan Pakatan Rakyat selama ini untuk melemahkan usaha memajukan negeri yang terkenal dengan Pulau Mutiara.

Lim Guan Eng secara tegasnya berkata, Kerajaan Pakatan Rakyat tiada kaitan dalam hal ini apatah lagi menandatangani perjanjian dengan pemaju sebagaimana yang didakwa oleh segelintir masyarakat India di kampung terbabit.

Cerita ke empat..

Banyak beruk yang gigit jari...hajat tak kesampaian, dari hidup menanggung malu biar mati bergalang tanah,, tp tu la...puak2 ni mana ada kemaluan, ajak debat pun tak berani...masuk ni dah 7 kali depa terkuchil...tu pun masih ada rasa nk nk kelua,,,dok tahan je...tunggulah PRK Manik Urai ni,,,terkucil habis,,

No comments: