Wednesday, June 17, 2009

Isu Cin Peng, Isu Kerajaan Perpaduan hanya isu yang nak tutup isu yang lebig besar

Cerita untuk membawa balik Cin Peng hanya sekadar isu isu penutup cerita yang lebih besar, dia ada di luar negara, kenapa nk sebuk bincang mengenai nya, dengan ada nya isu ini, secara tak lansung kes RUNTUH NYA BUMBUNG STADIAUM TUNGKU MIZAN terus tenggelam, Isu PORT KELANG FREE ZON hilang terus, kes 2 ahli DUN Perak yang telah masuk mahkamah juga tidak kedengaran, naik nya tambang surcaj sebanyak 30% juga tidak kedengaran lagi.

Semua inginkan berita terkini, berita atau isu lama di lupakan, bertapa mudah nya pihak media mengalihkan pandangan rakyat kepada berita yg tidak patut di bincang kan,

PKFZ telah mengeluarkan belanja sebanyak 12 billion, terdapat keraguan perbelanjaan, rakyat malaysia jangan lupa, itu adalah duit rakyat yang di gunakan sewenang2 nya.

Bumbung Stadium Tengku Mizan juga, banyak persoalan yg timbul,bagaimana ia boleh runtuh hanya setahun je ia di gunakan,

Penggunaan minyak RON 95 mengantikan RON 97,

MRR2, Lorong Smart,Kes balak 63 juta dan lain lain lagi... Semua nya terpadam bila Kelua Isu Cin Peng.

Mengapa kita mudah lupa?

Pada tahun 1985, sewaktu itu Menteri Penerangan Malaysia adalah Datuk Muhammad Rahmat, didalam program untuk menarik minat rakyat kapada RTM beliau telah mewujudkan satu program kemasyarakatan, SEMARAK. program yang bermula di Kelantan itu hanya sebagai propanganda politik kerajaan untuk menimbulkan tak puas hati juga kebencian kepada parti poltik yang lain.

Pada masa itu juga, pembaziran pertama yang di laku kan untuk program itu ialah membina dataran juga tugu Semarak berharga 5 juta, berpa besar kah nilai yang berjuta itu hanya untuk tugu yang tak memberi sebarang makna pada penduduk yg miskin,

Banyak lagi program pembaziran duit rakyat yang dilaku kan oleh jabatan2 kerajaan hanya kerana nk menaik kan taraf kerajaan yang korup.

Hentikan lah mensensasikan berita yang tak memberi makna kepada rakyat,

No comments: