Wednesday, June 3, 2009

Menjalani minggu2 keruntuhan UBN



Bermula dengan kehilangan kuasa di 5 negeri,rampasan kuasa pemerintahan negeri perak, sekali kekalahan di permatang pauh, kuala terngganu,bukit selambau, bukit gantang, dan penanti, Segalanya menjurus kehilangan sedikit2 kekuasaaan cengkaman parti pemerintah yg semakin uzur meniti usia pencen.
Segala nya tidak relevan lagi, kebusukan hati,ketidak jujur nya dalam memerintah, dalam menggunakan wang rakyat, semua kudis dah mula jadi pekong,tiada tenpat lg yg tak berbau, bermula dari semua jabatan kerajaan sampai lah kepringkat atasan, semua keburukan, penyalah gunaan kuasa telah pun teserlah nyata.
Bermula runtuh nya bumbung pusat latihan rekrut udara d tanjung gelang,runtuh dan retaknya lebuhraya mrr2, tertangguhnya kerja untuk bangunan MITI, pembinaan tidak mengikut justifikasi, dan yg terbaru,stadium gong kedak, semakin menampak kan penguasaan org politik dalam setiap pembinaan.tanda2 hebat nya rasuah, duit kopi yg berlegar2 antara kontraktor dan org yang meluluskan suatu projek.
Semuga dengan keruntuhan sokongan,keruntuhan moral parti memrintah yang sedia ada, akan menamat kan segala kebusukan yang amat busuk ini...

No comments: